Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15."— Præsentationens transcript:

1 1

2 2

3 3

4 4

5 5

6 6

7 7

8 8

9 9

10 10

11 11

12 12

13 13

14 14

15 15

16 16

17 17

18 18

19 19

20 20

21 21

22 22

23 23

24 24

25 25

26 26

27 27

28 28 Markedet og konkurrencen – DLGs omverden (I) Handelsliberalisering, WTO Internationalisering Stigende international konkurrence Udvidelsen af EU Faldende bytteforhold Stigende produktivitet Strukturudvikling Bio- og genteknologi

29 29 Markedet og konkurrencen – DLGs omverden (II) Non-food Stigende miljøorientering Nye forbrugerønsker Landbruget som naturforvalter Strukturudvikling i agro- og fødevareindustrien Segmentering Detailhandlens magt bliver større

30 30 Hvordan påvirker globaliseringen grovvarebranchen ? Stigende afsætningsmuligheder på eksportmarkeder Stigende konkurrence fra udlandet Stigende arbejdsdeling (varerne produceres, hvor det kan gøres billigst) Bedre adgang til billige råvarer Flere udenlandske investeringer Bedre udnyttelse af stordriftsfordele og synergier Strukturpres Det udenlandske omkostningsniveau bliver synligt og får betydning

31 31 DLGs udvikling og strategi i en global verden

32 32 Tilpasning til fremtidens internationale marked Omkostningstilpasning Fokus på kernekompetencer Alliancer med kolleger, konkurrenter og kunder Forskning, udvikling, rådgivning, kompetence Udnyt det aktive ejerskab Internationalisering

33 33 Strategi 2010 (I) Optimere den vertikale værditilvækst i jord-til-bord Sporbarhed og kontraktproduktion Fremme ejernes konkurrenceevne via handel og faglig indsats Videreudvikling af innovativ virksomhed Matche udviklingen i den globale agro-industri Satse på medarbejdernes høje, faglige, kommercielle og personlige egenskaber som en konkurrencemæssig parameter Stigende internationalisering via strategiske alliancer, eksport, virksomhedsetablering og -opkøb

34 34 Strategi 2010 (II) Fokus på produktudvikling og forskning Lønsomme aktiviteter inden for grovvarer, salgsafgrøder, tjenesteydelser og hjælpemidler Optimal udnyttelse af produktions- og logistikmetoder, IT m.m. Nye lønsomme aktiviteter på vækstområder, der skaber synergier m.m. Strategiske alliancer med kolleger, kunder, leverandører – både nationalt og internationalt


Download ppt "1. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google