Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed"— Præsentationens transcript:

1 Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Adm. dir. Lars Liebst

2 Agenda Balanceringen af kultur og profit
Vækst Tivolis strategiske arbejde Strategi er en central ledelsesopgave De rigtige strategier er en afgørende basis før Lean, coaching mv.

3 Tivoli kort… klenodie eller forretning
Tivoli er egentlig et Klenodie i ordets bedste betydning, men for at kunne fastholde dette, så bliver vi nødt til at tjene penge - og det betyder, at vi rent professionelt bliver nødt til at drive Tivoli som en forretning, efter moderne ledelsesmæssige og forretningsmæssige principper. SALGSPROCES i 1999

4 Tivoli kort… kultur og forretning
Eneste børsnoterede selskab med eget symfoniorkester Panto License to operate

5 Tivolis strategiske arbejde

6 Det er vigtigt at sætte nye mål
Pejlemærker frem mod 2009 Fra sæson- til helårsvirksomhed Tivoli skal sætte standarden for service og kvalitet Vækst 2009 En ny strategiplan for Tivoli i samarbejde med medarbejdere, chefgruppen og vores bestyrelse. For som Carstensen sagde: Tivoli bliver aldrig færdig!

7 Processen Processen er forankret i chefgruppen
Ekstern konsulent tilknyttet som facilitator Række af workshops Medarbejderne inddrages på udvalgte stræk Keep it simple - Powerpoint-strategi Ny strategi kræver ny organisation Analyse x Accept x Udførelse = Resultat Dialog, åbenhed og information Vælg den offensive tilgang – investering og udvikling er vejen ud af krisen

8 Processen - indhold Mission & vision Målsætninger Opfølgning
Planlægning Strategier Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

9 Processen - indhold Mission & vision Målsætninger Opfølgning
Planlægning Strategier Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

10 Situationsanalyse Strategisk analyse Mystere-shopping Exitanalyser
Priselasticitet Gæsteklager

11 De næste skridt … Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning
Strategier De næste skridt … Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

12 Mission

13 Vi vil betage vores gæster

14 Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger

15 Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service

16 Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service 3. Vi udfordrer og fornyer os konstant

17 Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…:
Mission Vi kan kun ’betage vores gæster’ hvis…: 1. Vi overgår gæstens forventninger 2. Vi sætter standarden for service 3. Vi udfordrer og fornyer os konstant 4. Vi er passionerede - hver gang, hver dag, året rundt

18 Ny vision Vision

19 Vi vil være et førende, internationalt oplevelsesbrand
Ny vision Vi vil være et førende, internationalt oplevelsesbrand

20 Vision Vi bliver et førende, internationalt oplevelsesbrand ved at forfølge to spor: Vi vil sætte en helt ny standard i branchen for service og kvalitet Vi vil etablere Tivoli indenfor nye, spændende oplevelsesområder

21 Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere

22 Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere

23 Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere Vi agerer professionelt både internt og eksternt

24 Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…:
Mission Vi kan kun blive et førende, internationalt oplevelsesbrand, hvis…: Vi tiltrækker og udvikler branchens bedste medarbejdere Vi stiller krav til vores medarbejdere Vi agerer professionelt både internt og eksternt Vi overvåger oplevelsesindustrien aktivt

25 Overordnede målsætninger

26 Ambitiøst vækstmål Markant løft i service og kvalitet Vækst i gæstetal Endnu stærkere brand 1 2 3 4

27 De næste skridt … Mission & vision Målsætninger Opfølgning Planlægning
Strategier De næste skridt … Strategiske udfordringer SWOT og styrkepositioner Situationsanalyse

28 Strategier Strategier

29 Organisering Organisering

30 Afrunding

31 Opsummering Tivoli bliver aldrig færdig – og det gør I heller ikke
Situationsanalyse SWOT Strategiske udfordringer og styrkepositioner Mission & vision Målsætninger Strategier Planlægning Opfølgning

32 Spørgsmål


Download ppt "Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google