Ecommerce - drift og kundeservice

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introduktion til eBusiness
Advertisements

Udbud af bibliotekssystem 5. september 2012 IT faggruppens temadag.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Forretningsudvikling med IT
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Dokumentation af opgaver
IT-Universitetet i København mere info på
Cross Channel - Tidens største trend.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
47843 Økonomisk planlægning af udviklingsprojekter Forfatter: Eva Bundesen, CampusVejle, Efteruddannelsesudvalget for Handel, Administration, Kommunikation.
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Brug.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Uddannelse i forhold til produktivitet Herningsholm Erhvervsskole Per Sørensen Uddannelsesleder Industritekniker og Teknisk design.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Den åbne innovative folkeskole
Hvad er Xclass? En folkeskole. Elever: 143 piger 166 drenge I alt 319
Logo Mobile Media ApS Joachim Nyvang Andersen, Mia Hye-Knudsen, Mie Østergaard Iversen, Mia Smith Sørensen.
Turismen i Danmark Jan Olsen, VisitDenmark VisitVestsjælland
Brobygning – EUD og efterskolerne
Konference den 20. november 2012
Portfolio eksamen Mit event bureau
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Mobilitet over Atlanten - erfaringer fra DK-USA programmet
Projektgruppe – Projektroller
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Borgere i offentlige rum - Data om ophold og færden
JOBFIRST Seminar om virksomhedsrettet indsats 30. marts 2016
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
Copenhagen Solutions Lab & Handlingsplan
MUDP handlingsplan for december 2017
Innovativt design og nye forretningsmodeller
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Baseline.
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Velkommen til faglærerseminar om Teamorganisering
Når du allerede mestrer de vigtigste
Markedsføring i LOF Et ambitiøst og strategisk arbejde over hele året
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
MEEBOOK – en digital læringsplatform
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Danskernes digitale bibliotek
Erfaren Projekt- og Software konsulent til Professional Services
Tilstedeværelsesundervisning
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Workshop 1.
Netværksmøde Den 4. juni 2019 Haslev Bibliotek
MUDP handlingsplan for december 2017
Danskernes digitale bibliotek
4 ÅR EFTER REFORMEN – HAR VI FÅET BEDRE ERHVERVSUDDANNELSER?
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
12. Oktober 2016 FM i praksis Dansk Rengøringsteknisk Forening.
Vejbelysning – med og uden LED
Danskernes digitale bibliotek
Præsentation af uddannelsen og faget
Danskernes digitale bibliotek
- A facilitated workshop , Bjerringbro Baggrund:
Trends & tendenser i digital handel Lars Henrik Larsen Videncenter for Digital Handel
Præsentationens transcript:

Ecommerce - drift og kundeservice

Lad os starte med formålet…

Dagens program 9.45  Hvad skal der til for at drive en webshop? Få indblik i produktets rejse fra A-Z. Flemming B. Jessen, Videncenter for Digital Handel 10.30   PAUSE 10.45 Optimering af  den digitale kundeoplevelse og -service i en B2B-virksomhed Digital udviklingschef Morten Dalgaard fra Brdr. Dahl (Saint-Gobain Distribution) 11.30   FROKOST 12.00  Digital kundeservice på tværs af kanaler - hvad skal prioriteres og hvordan styrer man det? Tidl. Customer Succes Executive fra Zendesk, Maria Utard 12.45  Præsentation af uddannelsen og faget Morten Christoffersen, Videncenter for Digital Handel 13.00  Workshop – arbejde med undervisningsmaterialet 14.30  Trends og tendenser i digital handel Lars Henrik Larsen , Videncenter for Digital Handel 15.15    Farvel og tak! (Udlevering af bøger)

Videncenter for Digital Handel Godkendt den 3. oktober 2017 Bevilling til og med 2020 Årligt bidrag fra Undervisningsministeriet på 3,8 mio kr. Aarhus Business College er værtsinstitution

Hvorfor? Sovet i timen? …har vi brug for en masse gode hoveder og varme hænder, der ved hvad man skal for at gøre dansk ehandel konkurrencedygtig!

Formål Bidrage til at alle elever i erhvervsuddannelserne bliver så dygtige, som de kan til at håndtere udviklingen inden for digital handel og matche de aktuelle kompetencer som virksomhederne efterspørger. Lad os starte med formålet…

DERFOR er det vigtigt, at der er fokus på den danske ehandel ellers kommer de her to til at sidde på alt….

Fremtidige erhvervskompetencer Marked Teknologi Samfund Videncentrenes rolle Viden-center I samarbejde med - og til gavn for - elever, skoler og virksomheder Viden-center Fokus og kompetenceløft Undervisere + undervisnings-materiale Kompetente elever

Hvordan gør vi det så?

”Digital handel”-specialet

Obligatoriske fag Dataanalyse Digital markedsføring 1 4 5 Datakilder Indsamling Datakvalitet Behandling Visualisering Digital markedsføring 1 Søgemaskine Content marketing Digitale medier Sociale medier Nyhedsbreve 4 5 Customer journey Kontaktpunkter Triggers Søgning Købsbeslutning Oplevelse Loyalitet e-commerce - management og kundeservice Funktion Vareoprettelse Site merchandising Salgsoptimering Forsendelse Kundeservice 2 3 Digitalt salg og forretningsforståelse Digitale forretningsmodeller Digitale trends Barrierer Opstart af webshop Virksomhedens værdikæde 1 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner

Valgfrie fag Digital markedsføring 2 10 Omnichannel 8 E-procurement 9 Kampagner Kundeindsigt Planlægning Effektmålinger Social media selling Kundefastholdelse Interaktionsdesign Test 10 Omnichannel Kundedata Kontaktpunkter Forventning Organisering Kommunikation 8 E-procurement Varelagerstyring ABC analyse Kvadrantanalyse Tilbud Forhandling Budget Tests 9 Salgsoptimering Kundeklub Konvertering Trafik Mersalg Promotions Segmentering Permissions Logistik Lagerformer Monitorering Fullfilment Forsendelse Returnering 6 7 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner

Undervisnings-materiale

Case videoer

Master class

11. september i København

Nationalt talentprogram

Forløb til grundskolen

Beijing + Shanghai Februar 2020

The Big Show in New York Januar 2020

3 digitale timer