Ecommerce - drift og kundeservice
Lad os starte med formålet…
Dagens program 9.45 Hvad skal der til for at drive en webshop? Få indblik i produktets rejse fra A-Z. Flemming B. Jessen, Videncenter for Digital Handel 10.30 PAUSE 10.45 Optimering af den digitale kundeoplevelse og -service i en B2B-virksomhed Digital udviklingschef Morten Dalgaard fra Brdr. Dahl (Saint-Gobain Distribution) 11.30 FROKOST 12.00 Digital kundeservice på tværs af kanaler - hvad skal prioriteres og hvordan styrer man det? Tidl. Customer Succes Executive fra Zendesk, Maria Utard 12.45 Præsentation af uddannelsen og faget Morten Christoffersen, Videncenter for Digital Handel 13.00 Workshop – arbejde med undervisningsmaterialet 14.30 Trends og tendenser i digital handel Lars Henrik Larsen , Videncenter for Digital Handel 15.15 Farvel og tak! (Udlevering af bøger)
Videncenter for Digital Handel Godkendt den 3. oktober 2017 Bevilling til og med 2020 Årligt bidrag fra Undervisningsministeriet på 3,8 mio kr. Aarhus Business College er værtsinstitution
Hvorfor? Sovet i timen? …har vi brug for en masse gode hoveder og varme hænder, der ved hvad man skal for at gøre dansk ehandel konkurrencedygtig!
Formål Bidrage til at alle elever i erhvervsuddannelserne bliver så dygtige, som de kan til at håndtere udviklingen inden for digital handel og matche de aktuelle kompetencer som virksomhederne efterspørger. Lad os starte med formålet…
DERFOR er det vigtigt, at der er fokus på den danske ehandel ellers kommer de her to til at sidde på alt….
Fremtidige erhvervskompetencer Marked Teknologi Samfund Videncentrenes rolle Viden-center I samarbejde med - og til gavn for - elever, skoler og virksomheder Viden-center Fokus og kompetenceløft Undervisere + undervisnings-materiale Kompetente elever
Hvordan gør vi det så?
”Digital handel”-specialet
Obligatoriske fag Dataanalyse Digital markedsføring 1 4 5 Datakilder Indsamling Datakvalitet Behandling Visualisering Digital markedsføring 1 Søgemaskine Content marketing Digitale medier Sociale medier Nyhedsbreve 4 5 Customer journey Kontaktpunkter Triggers Søgning Købsbeslutning Oplevelse Loyalitet e-commerce - management og kundeservice Funktion Vareoprettelse Site merchandising Salgsoptimering Forsendelse Kundeservice 2 3 Digitalt salg og forretningsforståelse Digitale forretningsmodeller Digitale trends Barrierer Opstart af webshop Virksomhedens værdikæde 1 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner
Valgfrie fag Digital markedsføring 2 10 Omnichannel 8 E-procurement 9 Kampagner Kundeindsigt Planlægning Effektmålinger Social media selling Kundefastholdelse Interaktionsdesign Test 10 Omnichannel Kundedata Kontaktpunkter Forventning Organisering Kommunikation 8 E-procurement Varelagerstyring ABC analyse Kvadrantanalyse Tilbud Forhandling Budget Tests 9 Salgsoptimering Kundeklub Konvertering Trafik Mersalg Promotions Segmentering Permissions Logistik Lagerformer Monitorering Fullfilment Forsendelse Returnering 6 7 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner
Undervisnings-materiale
Case videoer
Master class
11. september i København
Nationalt talentprogram
Forløb til grundskolen
Beijing + Shanghai Februar 2020
The Big Show in New York Januar 2020
3 digitale timer