Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation af uddannelsen og faget

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Præsentation af uddannelsen og faget"— Præsentationens transcript:

1

2 Præsentation af uddannelsen og faget

3 Speciale i digital handel

4 Obligatoriske fag Dataanalyse Digital markedsføring 1 4 5
Datakilder Indsamling Datakvalitet Behandling Visualisering Digital markedsføring 1 Søgemaskine Content marketing Digitale medier Sociale medier Nyhedsbreve 4 5 Customer journey Kontaktpunkter Triggers Søgning Købsbeslutning Oplevelse Loyalitet e-commerce - drift og kundeservice Funktion Vareoprettelse Site merchandising Salgsoptimering Forsendelse Kundeservice 2 3 Digitalt salg og forretningsforståelse Digitale forretningsmodeller Digitale trends Barrierer Opstart af webshop Virksomhedens værdikæde 1 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner

5 Valgfrie fag Digital markedsføring 2 10 Omnichannel 8 E-procurement 9
Kampagner Kundeindsigt Planlægning Effektmålinger Social media selling Kundefastholdelse Interaktionsdesign Test 10 Omnichannel Kundedata Kontaktpunkter Forventning Organisering Kommunikation 8 E-procurement Varelagerstyring ABC analyse Kvadrantanalyse Tilbud Forhandling Budget Tests 9 Salgsoptimering Kundeklub Konvertering Trafik Mersalg Promotions Segmentering Permissions Logistik Lagerformer Monitorering Fullfilment Forsendelse Returnering 6 7 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner

6 Hvor er specialet i dag? Tre skoler i gang
24 elever - ca. 30 godkendte virksomheder Flere planlægger start til august Markedsføringsindsats Konkrete erfaringer

7 Udvikling af undervisnings-materiale
Videncenter Fagligt univers Generere, distribuere og opdatere viden Sætte rammer og dagsorden Forfattere Fagspecialister Udarbejde undervisningsmateriale Undervisere Generalister Tilpasse undervisningsmateriale Elever Dygtige medarbejdere til digital handel med fokus på praksisnære kompetencer Vi har herefter indkaldt undervisere fra partnerskolerne, som har haft en viden indenfor det fag/område, der skulle udvikles til. 130 timer til kompetenceudvikling af underviserne – fagfagligt ved Morten, Flemming, Lars og eksterne eksperter og Gitte til det pædagogisk/didaktiske i at skulle udvikle online materiale og til at udvikle materialet samtidigt. 3 undervisere per fag. Videncentret varetager opdateringer af materialet. – og det er nødvendingt – Uber!

8 Platform - PraxisOnline
Samarbejde med PraxisOnline om at hoste materialet på vores egen landingpage praxisonline.dk/digitalhandel. De skoler der har abonnement hos praxisOnline, kan enten bruge materialet direkte i moodle De skoler, der hoster egen moodle hos praxis kan kopiere forløbet direkte over til egen moodle. Men hvad så med de skoler, der slet ikke bruger moodle?? De kan hente materialet på videncenterportalen, hvor det også ligger i en zippet worddgave, hvorfra det kan klippes direkte over i den platform man ønsker. Her ligger den også i en mbz.fil.

9 Pædagogisk platform Ensartet opbygget - trygt og genkendeligt for eleverne at arbejde Modul/emneopbygget - hele forløb kan nedbrydes og benyttes i andre sammenhænge Tydelige målgrupperettede læringsmål til hvert emne og beskrivelse af evaluering Casebeskrivelser - bedste muligheder for transformering af opnåede færdigheder til egen virkelighed Bruge starters/teasers - hurtigt og motiveret i gang med det faglige univers Differentieret - materiale tilgængeligt til udfordrede og stærke elever Varierede - materiale og læringsaktiviteter rammer alle målgrupper af elever Udviklet som online materiale – kan benyttes til blended learning og tilstedeværelsesundervisning Skal sikre en høj kvalitet og ensartethed i alle fag og emner.

10 Ensartet opbygget introduktion til modulet
Alle introduktioner er bygget op over samme skabelon, der indeholder en præsentation af det faglige indhold. Teaser/starter Læringsmål med modulet Så kan du… Casebeskrivelse Dette evalueres du på … Forventet arbejdstid Modulets tidmæssige omfang

11 Teasers fra E-commerce drift

12 Varieret læringsmateriale
Baggrundsmateriale: Tekster, artikler, i-bog, pp-mix, webinar, video, videoscribble, Opgaver og evaluering af elevernes læringsudbytte Tekstafleveringer, videoafleveringer, deltagelse i diskussioner, refleksionsopgaver, cases, beskrivelser til blogs/logbøger/wikis, individuelle afleveringer/gruppeafleveringer, test, … Ikke strøm til en bog 

13 Faget Ecommerce drift og kundeservice
Tredje bundne fag Fokuserer på om kundeservice og backend opgaver Viden og anvendelsesniveau Formål Formålet er at udvikle en gnidningsfri oplevelse for kunden, der sikrer, at hvert kontaktpunkt leder videre til et andet kontaktpunkt og tættere på et salg samt bidrager positivt til den samlede kunderejse. Eleven skal kunne forstå og anvende customer journeys som et essentielt værktøj til at optimere den enkelte kundes oplevelse og købsproces for derigennem at øge virksomhedens salg.

14 Forfatterne Vinni Bekmose, ZBC Gitte Lundum Galthen, Learnmark
Tina Schrøder, Aalborg Handelsskole

15 Workshop

16 Workshop 1 - Undervisere i Digital Handel
Hvordan kan man arbejde med materialet som blended learning eller i tilstedeværelsesundervisning? Oplæg om erfaringer med materialet ved Sanne Hauschildt Opgave: Kundeservice og produkttekster

17 Omlæg online materiale til tilstedeværelse?
Er der i emnet indhold, som kan formidles på samme måde som nu? Er der indhold, der skal formidles på en anden måde? Fremlæggelse af underviser? Elevfremlæggelse? Ekstern? Andet? Ligger der indhold, modeller eller opgaver i emnet, som I har planer om at skifte ud? Hvad vil I bruge i stedet for? Har I andet supplerende materiale fx cases, videoer, bøger eller egne slides? Hvis ja, hvilke? Mangler der noget i materialet som Videncentret skal være opmærksom på?

18 Workshop 2 - Alle andre Hvordan kan materialet bruges på
enten grundforløb eller andre hovedforløb? Opgaver i kundeservice og produkttekster

19 Opgave 1 - Kundeservice og tone of voice
Del jer op i grupper - bland jer gerne for at danne netværk. Hvad har du prøvet af kontakttyper til kundeservice? Chatbot, B2B, B2C? Hvad vil du foretrække til hvilken type henvendelse? Hvad er erfaringen? Hvorfor var noget godt og andet ikke godt? Meddelelsesformen, servicen, personen i den anden ende, købsoplevelsen etc? Er der forskel på hvilken henvendelsesform du foretrækker og den dine elever foretrækker?

20 Opgave 2 - Produkttekst Find en produkttekst, du synes fungerer godt og en, du ikke synes fungerer. Brug vejledningen i materialet til at afdække, hvad virksomheden mangler eller gør godt. Vejledningen findes i Emne 5: ”Bag kulissen” og ”Produktoptimering”.

21 Opgave 3 - Knyt det til jeres fag
Er der i emnet indhold, som kan formidles på samme måde som nu? Er der indhold, der skal formidles på en anden måde? Fremlæggelse af underviser? Elevfremlæggelse? Ekstern? Andet? Ligger der indhold, modeller eller opgaver i emnet, som I har planer om at skifte ud? Hvad vil I bruge i stedet for? Har I andet supplerende materiale fx cases, videoer, bøger eller egne slides? Hvis ja, hvilke? Mangler der noget i materialet som Videncentret skal være opmærksom på?


Download ppt "Præsentation af uddannelsen og faget"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google