Download præsentationen
1
Forretningsudvikling med IT
Systemudvikling 1 Forretningsudvikling med IT
2
Silotænkning Vertikalt informationsflow Horisontalt informationsflow
3
CRM-tankegang Informations- Vertikalt informationsflow flow
Horisontalt informationsflow Vertikalt informationsflow Materiale- flow Kunde
4
Hovedelementer i CRM IT og anden teknologi CRM-systemer
Kobling back office – front office Interaktionssystemer til at fremme kunderela- tioner, fx call-centre og e-business Ledelse Styring og opfølgning på kunderegnskabet - Kundelønsomhed - Kundeloyalitet - Kundeafgang/-tilgang Synlig ledelse CRM strategi Kundestrategi Relationsstrategi Strategier for kundeorien- tering af hele virksomheden Kultur og mennesker Kundeorienteret organisering Kundecentrerede holdninger Kundeorienterede færdigheder Intern markedsføring Processer Loyalitetsskabende leveranceproces Særlig fokus på salgs- og marketingsprocessen: - Key Account Management - One-to-one markeds- føring - Loyalitetsprogramm. Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000
5
Balanceret CRM IT Processer Processer IT Mennesker Mennesker
Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000
6
Kundens vej gennem virksomheden
Aftersales service Leverance Ordre Tilbud Markedsføring HR Produktion Indkøb R&D Økonomi IT Kundekontakt Støtteprocesser Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000
7
Sammenhæng mellem ERP og CRM systemer
Fra identificering af emner til kvalificeret leadgenerering Marketing CRM Fra salgsmulighed til afslutning Salg CRM Fra ordre- indgang til fullfilment/ levering Fullfilment ERP Løbende kundeservice og –support Service/ support CRM Proces Funktion Applikation Business Intelligence Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000
8
ASW functions and module……...
9
Navision Financials
10
Integreret CRM Software
Sales Price and Contracts Customer Analysis Internet Connection Sales Support After Sales Service Sales Order Management Incident Management Campaign Handling Marketing support
11
Fokus på … Sales Support Marketing support
12
Virksomheden og forsyningskæden
Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka
13
Porters værdikæde
14
Intern styring CIM: Computer Integrated Manufacturing Kilde:
P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka
15
ERP-funktioner Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka
16
Forsyningskæden Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka
17
Forsyningskæden ifølge Porter
18
EDI Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka
19
Hvor bruges EDI?? Kilde:
20
EDI opbygning ERP Konverter Kommunikation Hard-/software Netværks-
operatør
21
Væsentlige egenskaber ved EDI
Brug af elektroniske medier Brug af strukturerede og formaterede meddelelser baseret på vedtagne standarder Relativ kort leveringstid for meddelelsen Direkte behandling i modtagerens IT-systemer med svarreaktion til afsender
22
Hvor bruges det? Supermarkedet Sanistål El-forretninger Bil-værksteder
Alle har stregkoder eller varenumre, der er entydige EAN
23
Virksomhedens plads i forsyningskæden
Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka
24
Dimensionerne i e-business
Kilde: Choi et al, The Economics of Electronic Commerce
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.