Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forretningsudvikling med IT

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forretningsudvikling med IT"— Præsentationens transcript:

1 Forretningsudvikling med IT
Systemudvikling 1 Forretningsudvikling med IT

2 Silotænkning Vertikalt informationsflow Horisontalt informationsflow

3 CRM-tankegang Informations- Vertikalt informationsflow flow
Horisontalt informationsflow Vertikalt informationsflow Materiale- flow Kunde

4 Hovedelementer i CRM IT og anden teknologi CRM-systemer
Kobling back office – front office Interaktionssystemer til at fremme kunderela- tioner, fx call-centre og e-business Ledelse Styring og opfølgning på kunderegnskabet - Kundelønsomhed - Kundeloyalitet - Kundeafgang/-tilgang Synlig ledelse CRM strategi Kundestrategi Relationsstrategi Strategier for kundeorien- tering af hele virksomheden Kultur og mennesker Kundeorienteret organisering Kundecentrerede holdninger Kundeorienterede færdigheder Intern markedsføring Processer Loyalitetsskabende leveranceproces Særlig fokus på salgs- og marketingsprocessen: - Key Account Management - One-to-one markeds- føring - Loyalitetsprogramm. Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

5 Balanceret CRM IT Processer Processer IT Mennesker Mennesker
Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

6 Kundens vej gennem virksomheden
Aftersales service Leverance Ordre Tilbud Markedsføring HR Produktion Indkøb R&D Økonomi IT Kundekontakt Støtteprocesser Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

7 Sammenhæng mellem ERP og CRM systemer
Fra identificering af emner til kvalificeret leadgenerering Marketing CRM Fra salgsmulighed til afslutning Salg CRM Fra ordre- indgang til fullfilment/ levering Fullfilment ERP Løbende kundeservice og –support Service/ support CRM Proces Funktion Applikation Business Intelligence Kilde: Børsens Forlag A/S, 2000

8 ASW functions and module……...

9 Navision Financials                                                                                                                                         

10 Integreret CRM Software
Sales Price and Contracts Customer Analysis Internet Connection Sales Support After Sales Service Sales Order Management Incident Management Campaign Handling Marketing support

11 Fokus på … Sales Support Marketing support

12 Virksomheden og forsyningskæden
Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

13 Porters værdikæde

14 Intern styring CIM: Computer Integrated Manufacturing Kilde:
P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

15 ERP-funktioner Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

16 Forsyningskæden Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

17 Forsyningskæden ifølge Porter

18 EDI Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

19 Hvor bruges EDI?? Kilde:

20 EDI opbygning ERP Konverter Kommunikation Hard-/software Netværks-
operatør

21 Væsentlige egenskaber ved EDI
Brug af elektroniske medier Brug af strukturerede og formaterede meddelelser baseret på vedtagne standarder Relativ kort leveringstid for meddelelsen Direkte behandling i modtagerens IT-systemer med svarreaktion til afsender

22 Hvor bruges det? Supermarkedet Sanistål El-forretninger Bil-værksteder
Alle har stregkoder eller varenumre, der er entydige EAN

23 Virksomhedens plads i forsyningskæden
Kilde: P.E. Christiansen et al., Logistik, Trojka

24 Dimensionerne i e-business
Kilde: Choi et al, The Economics of Electronic Commerce


Download ppt "Forretningsudvikling med IT"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google