TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kommunikation.
Advertisements

Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Kommunikationsplanlægning – herunder målsætninger mm.
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Reklame & Markedsføring
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Konflikter og kommunikation
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Formiddag Kort Intro Kommune Pitches (hjemmeopgaver) Præsentation af Copenhagen Solutions Lab Handlingsplan Strategiarbejde 1: Kortlægning af.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 12 Online-annoncering og SEM Medieindkøb
Den gode tone Lse.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Styrker dit salg NETVÆRK Open AdExchange er en del af
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Om prøveformen Filosofi C.
Den gode tone Lse.
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Hvad er vores kommunikationsmål
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
To change the image behind the Mock up.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Hovedresultater af Trivselsundersøgelse 2019
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7 Digitale indkøbsformer kap. DMTK 8 Digitale medieplatforme og AIDAE-modellen DMTK kap. 9 Kommunikationsstrategi – to tekster KU 17 TmK - Pillon

Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Gruppeopgaver kap 5 Er virksomhedens online og offline marketing konsistent? Kan sammenspillet forbedres? I så fald hvordan? Er virksomhedens marketingsmiks tilpasset digitaliseringens krav? Hvis ikke, hvordan bør det forbedres? Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af virksomhedens vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Sammenlign jeres eget medieforbrug på medieplaforme med figur 7.1. Passer tidsforbruget? Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Sammenlign jeres eget medieforbrug på medieplaforme med figur 7.1. Passer tidsforbruget? Ifølge figur 7.2 er forholdet mellem tidsforbruget på danske og udenlandske sites nærmest uændret på 40/60%. Tror I det vil ændres? Uddyb. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Sammenlign jeres eget medieforbrug på medieplaforme med figur 7.1. Passer tidsforbruget? Ifølge figur 7.2 er forholdet mellem tidsforbruget på danske og udenlandske sites nærmest uændret på 40/60%. Tror I det vil ændres? Uddyb. Sammenlign jeres eget medieforbrug med figur 7.3. Kommentér evt. overensstemmelser. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Passer fordelingen af typer af sites i figur 7.4 med jeres eget medieforbrug? Uddyb. 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Passer fordelingen af typer af sites i figur 7.4 med jeres eget medieforbrug? Uddyb. Afspejler figur 7.5 jeres formål med mobilbrug? Kommentér eventuelle uoverensstemmelser. 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Beskriv de vigtigste ændringer i dit brug af håndholdte enheder Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Passer fordelingen af typer af sites i figur 7.4 med jeres eget medieforbrug? Uddyb Afspejler figur 7.5 jeres formål med mobilbrug? Kommentér eventuelle uoverensstemmelser Beskriv de vigtigste ændringer i dit brug af håndholdte enheder 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Mener du, at du har været målet for en ’intelligent’ annoncevisning for nyligt? I så fald, hvilken? 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Mener du, at du har været målet for en ’intelligent’ annoncevisning for nyligt? I så fald, hvilken? Hvor på AIDAE modellen kan ovenomtalte annoncering placeres? Kommentér. 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Mener du, at du har været målet for en ’intelligent’ annoncevisning for nyligt? I så fald, hvilken? Hvor på AIDAE modellen kan ovenomtalte annoncering placeres? Kommentér. Åbn et populært netsted (website) og sammenlign sidernes behavioral targeting med sidekammeraternes. Hvad kan du udlede af denne sammenligning? 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet. Hænger det sammen med den annoncevisning du bliver udsat for? Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet. Hænger det sammen med den annoncevisning du bliver udsat for? Mener du, at være udsat for retargeting? Hvis ja, kommentér dens effekt. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet. Hænger det sammen med den annoncevisning du bliver udsat for? Mener du, at være udsat for retargeting? Hvis ja, kommentér dens effekt. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Bemærker banner (Attention) Klikker på banner (Interest) Med udgangspunkt i dagens bannerreklamer på et populært websted, beskriv din reaktion; Bemærker banner (Attention) Klikker på banner (Interest) Fænges af relevant input og ønsker køb (Desire) Køber (Action) Evaluerer købet på sociale platforme (Evaluation) Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

Tværmedial kommunikation - intro Kommunikationsplanen bør bestå af bl.a. Kort redegørelse for projektets baggrund Kort redegørelse for anvendte teorier og metoder Pitch præsentation af virksomheden situation – VT, KS, K og KR indkredsning af den relevante problemstilling bl.a. identitet/image problemformulering (strategi eller kampagne) markeds- og kommunikationsmål beskrivelse af virksomhedens ny kommunikationsstrategi (evt. ny VT, KS, K og KR) og/eller kampagne inkl. budskab, promotionmiks, Gantt kort samt overordnet budget Kommunikations- planen 2017 28. maj 2019 Tværmedial kommunikation - intro

Find og kommentér en Takeover som I synes giver mening I grupper: Analysér og evaluér dagens reklamer på et populært website (målgruppe, budskab, relevans, mulig effekt m.m.) Find og kommentér en Takeover som I synes giver mening Kommentér positive og negative Behavioral targeting tiltag som I bliver udsat for Opgave 9.13 første del Skitsér i grupper en kommunikationsplan for en virksomhed efter eget valg Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9