AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl. 8.00.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Januar 2014 / MG & RO AT-EKSAMENSOPGAVEN UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Vejledning om valg af emne og fag 6Arbejd selv.
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Metode i AT Religion.
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen studieforberedelse
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Studieretningsprojektet (SRP)
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Det Internationale Område
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Efteråret 2014 / MG & RO AT UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 35IntrolektionVejledning om valg af emne og fag 36Frist for valg af emne og.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
3g Studie Retnings Projekt
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
Almen studieforberedelse Eksamen Tidsplan 28. januar: Offentliggørelse af ressourcerum og temaramme. 30. januar: Idétime for alle 3g’ere 8. februar:
AT eksamen 2014 Hvordan kan opgaven løses med de humanistiske fag? HS
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Generel introduktion til EC
Almen studieforberedelse Konferencer sept. 2008
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Opgavetyper og hjælp til informationssøgning, STX og HF
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Det Internationale Område
AT-årsprøve 2.g.
Januar 2015 / MG & RO AT-EKSAMENSOPGAVEN UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introduktion til forløbet Vejledning om valg.
Almen studieforberedelse
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 29. januar 2013.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
Januar 2016 / MG & RO AT-EKSAMENSOPGAVEN Valg af sag og fag Vejledning og skrivedage Afleve- ring Uge 4Uge 5Uge 6Uge 7Uge 8Uge 9Uge 10Uge 11Uge.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
AT-eksamen Ressourcerummet Du finder ressourcerummet som et link på forsiden, når du logger på Lectio. Foretrækker du et usb-stick, kan du få det.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 27. januar 2015.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
AT-eksamen 2017.
Hvad er AT – almen studieforberedelse
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Almen sTudieforberedelse 2017
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE (AT) - Hvad er det egentlig?
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
Udkast til justering af KS
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Møde om forberedelsesmaterialet i matematik A
AT-eksamen 2018.
Innovation i AT Frederiksborg Gymnasium og HF januar 2014
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Infomøde om synteseopgaven
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
AT-eksamensopgaven 2019 januar 2019 / MG.
AT-eksamen 2019.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
AT: Havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende.
Præsentationens transcript:

AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl. 8.00

Vælg opgave A eller opgave B Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende SSM Vælg opgave A eller opgave B

Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende Opgave A (INNOVATIV) Du skal undersøge en sag, der rummer et problem, hvor havet har afgørende betydning. Du skal udarbejde og vurdere et innovativt løsningsforslag på problemet. Du skal anvende viden og metoder fra to fag til besvarelse af opgaven. Metoderne skal være forskellige, og det ene fag skal være på mindst B-niveau. SSM Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende

Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende Opgave B Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor havet har afgørende betydning. Du skal anvende viden og metoder fra to fag til besvarelse af opgaven. Metoderne skal være forskellige, og det ene fag skal være på mindst B-niveau. SSM Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende

De faglige mål med almen studieforberedelse er, at du skal kunne: tilegne dig viden om en sag med anvendelse af relevante fag og faglige metoder foretage valg, afgrænsning og præcisering i arbejdet med sagen og på dette grundlag opstille og behandle en problemformulering samt selvstændigt fremlægge resultatet heraf perspektivere sagen vurdere de forskellige fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger i forhold til den konkrete sag demonstrere indsigt i videnskabelig tankegang og gøre dig elementære videnskabsteoretiske overvejelser i forhold til den konkrete sag SSM Faglige mål

Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende Inspiration Under menupunktet Ressourcerum finder du materiale, der kan inspirere dig til det videre arbejde. Du er ikke forpligtet til at anvende dette materiale. Klik på billedet og gå på opdagelse! Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende SSM

Hvilke krav er der til fag og niveauer Du kan kun skrive i fag du har nu eller har afsluttet I kan udarbejde opgaven i eksamensgrupper- hvis I gør skal SYNOPSEN være 100% ens! I kan vælge at arbejde sammen i grupper uden at det er eksamensgrupper, så skal synopsen IKKE være ens Du skal anvende viden og metoder fra 2 fag. Du skal anvende forskellige metoder. Det ene fag skal være på mindst B-niveau. Hvilke krav er der til fag og niveauer MMI herfra

Praktiske informationer AT- blanket afleveres på kontoret d. 18. februar kl. 8.00 Snarest derefter sættes der vejledere på og vejledning skemalægges SOM ANGIVET I PLANEN (der er mødepligt!) Synopsen kan udarbejdes i grupper, men alle skal aflevere individuelt: I skal altså hver især aflevere synopsen i 3 eksemplarer. Hvis I arbejder i grupper, skal synopserne være ens. Synopsen afleveres på kontoret mandag d. 1. April kl. 08.00 (I må godt aflevere før) Følg med på skolens hjemmeside – STX: opgaver. Ændringer, præciseringer fra UVM vil blive lagt op her. Hvis det er meget vigtigt sender vi besked i lectio Praktiske informationer

Vejledning – og skrivedage Mandag d. 28. januar 2019 Kl. 8.00: Udlevering af eksamensopgave ( SSM & MMI) Kl. 8.30-11.15: Oplæg om AT-synopsen og talepapir samt idegenerering (SFL & ADK) Medbring egen computer!   Onsdag d. 30. januar 2019: Onsdag d. 06. februar 2019 Kl. 9.45- 11.20 - førvejledning – I går fra og til timerne, undervisningen afholdes normalt. Mandag d. 18. februar 2019, kl. 8.00 Eleverne afleverer en blanket med angivelse af valg af fag og opgave samt et kort oplæg om den valgte opgave (max. ½ A4 side).

Vejlednings- og skrivedage Onsdag d. 27. februar 2019 Torsdag d. 28. marts 2019 I går fra og til timerne, undervisningen afholdes normalt. Vejledningsdag. Eleverne præsenterer vejlederne for udkast til problemformulering samt for et antal problemstillinger, der skal indgå i synopsen. Vejlederne giver kritisk respons. Vejledningen skemalægges individuelt af administrationen. Der er mødepligt til vejledningen. Tirsdag d. 12. marts 2019 Onsdag d. 13. marts 2019 Vejlednings- og Skrivedage. Eleverne sammenfatter deres materiale i en synopsis og præsenterer vejlederne for nogle af de valg, de har truffet mht. hvilke problemstillinger og konklusioner, der hovedsageligt udfoldes i synopsen, og hvilke der hovedsageligt reserveres til den mundtlige fremlæggelse og hvilke idéer, der er til samtaledelen. Vejledningen skemalægges individuelt af administrationen Der er mødepligt.   Vejlednings- og skrivedage

Aflevering af synopsen mandag d. 1. april kl. 08.00 Synopsen skal afleveres i 3 eksemplarer på skolens kontor af ALLE personligt og også selvom man har arbejdet i en eksamensgruppe. Aflevering af synopsen

HUSK HUSK! *AT MEDBRINGE STUDIERAPPORTEN TIL EKSAMEN HAR DU ALLE FORLØB? *AT MEDBRINGE SYNOPSEN TIL EKSAMEN *AT MEDBRINGE DOKUMENTATION TIL EKSAMEN Spørg din uddannelsesleder, hvis du er i tvivl 3a,3bc > MMI 3e, 3dy, 3z > SSM HUSK

Når du får det udleveret! UNDERSKRIV FOR MODTAGELSEN AF opgaven mm Bliv i festsalen- nu fortsætter ”idegenerering” med SFL & ADK - DER ER MØDEPLIGT  Når du får det udleveret!

Havet – livgivende, dødbringende, legendeskabende GOD ARBEJDSLYST!