Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Advertisements

1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Rum for liv. Om Lejerbo Over boliger 840 afdelinger Organiseret i 54 selvstændige organisationer Hjulpet på vej af cirka 750 ansatte Lejerbo er.
1 Klimatilpasning på Frederiksberg. 2 Agenda Om Frederiksberg og dens forsyning Klimatilpasning på Frederiksberg Skybrudsplanerne Fremtidens udfordringer.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
Logo Mobile Media ApS Joachim Nyvang Andersen, Mia Hye-Knudsen, Mie Østergaard Iversen, Mia Smith Sørensen.
Efterspørgslen i den maritime industri
Beboerrepræsentantskabsmøde i FOD
“Den bedste arbejdskraft er den vi uddanner selv”
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Etablering af virksomhed
Virksomhedens udvikling
Fordybelse i et projekt
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
Virksomhedens omkostninger
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Landsdækkende virksomhedskampagne
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Hvad bidrager vi med – uden beregning
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg-Midtfyn?
Præsentation af vores virksomhed
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Robot organisationen Formålet med denne lektion er at give en forståelse af de organisatoriske & dermed også menneskelige parametre der er i spil Som platform.
Brugen af bygge dialog i Domea.dk
Hvordan bruges EFU-skemaet i projekterne !
Spørgsmål til og svar fra TBST.
Board meeting, Pandora A/S
Vi er der for dig Præsentation Kun det bedste er godt nok Genito
Disposition: Virksomhedspræsentation og -placering
Landbrugsledernes årsmøde
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
Central kontra decentral
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Kursus for nye efterskoleledere
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Innovationsforløb Modul 3 ©
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
En god start på lægelivet
Erfaringer fra en kritisk ven
Anvendt Statistik Lektion 4
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
I perioden 20. august til 20. september 2014
Præsentation af mad vafler
Håndtering af rapporter: Besvarelsen er ikke anonym
Room for people.
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Nøgletal på vejområdet
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Nytårskur 2019 Januar 2019.
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Strategi Til markedsføring
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentationens transcript:

Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi Agenda: - Om WILLBRANDT - Strategi - Vækst og de farer som den medfører - Segmentering, budget og nøgletal - Sparringspartnerne Johnny Anekjær, 49, bor i Haslev, gift og to børn på 18 og 14 år Finlandsgade 29 4690 Haslev Selskabstype: Aktieselskab www.willbrandt.dk info@willbrandt.dk

Afdelinger: Haslev Hamborg Salg, lager, montage og lettere produktion Hovedafdeling med udvikling, test, lager & produktion Hannover Berlin Salg- og produktion Salg og lager Hamborg Paris J. Meinert, MEGI dæmpere Salg

Mere end 5000 varenumre samlet på lagre Ca. 9000 m 2 lager i Hamborg – i dag er vi tæt på 2000 m 2 i Haslev Vi er 8 medarbejdere i administration/intern salg, 2 teknikere, 3 på lageret/produktion og 2 eksterne sælgere udover mig selv (en i Kolding og en i Stockholm) – Samlet 140 medarbejdere 11300 m 2 grund på Grønlandsgade 9 i Haslev står klar. Vi bygger nyt domicil og lager i 2020

WILLBRANDT DK´s fordeling på brancher og produkter: Hos WILLBRANDT A/S leverer vi til samt servicerer mange brancher med komponenter til svingnings- og chokdæmpning, isolering samt tætning mv. Jernbane Producerende industri (OEM) Generel industri (Proces) Militær / Flåden Maritim industri Vindindustri Snerydning / vintertjeneste Lufthavn

Strategi og vigtigheden heraf – Mentor JCI (Junior Chamber) For min egen skyld En retning for medarbejderne Valg og dermed også fravalg 3. strategi som vi nu har, og som opdateres hvert andet år Økonomiske mål igen nået et år før tid – strategien? Næste strategi bliver business canvas modellen og inden for hvert brancheområde (husk medarbejder)

Vækst og de farer den medfører (5x gazelle siden 2005): Likviditet Drukne og miste fokus fra kunderne, da man vender hovedet internt i virksomheden Pladsproblemer Mange nye medarbejdere – skal ledes! Mellemledelse – Man kan ikke alt selv, og skal nødvendigvis ikke kunne det!

Segmentering: Hvor meget sælges til hvem. - hvad sælges Segmentering: Hvor meget sælges til hvem? - hvad sælges? - hvad tjenes der? – mål på det løbende! Segmentering, budget og nøgletal: Salgsbudget opdelt på produkter og brancher Omkostningsbudget Måling og opfølgning på omsætning samt fortjeneste Hvilke produkter og kunder tjener vi penge på Kerneforretning: Hvad giver værdi til os selv og vores kunder Skære områder væk, som ikke genererer noget hvert år Kun arbejde med områder og produkter, hvor vi tilfører kunden værdi og har know-how

Sparringspartnerne: Sparring og fortroligt rum Vende problemstillinger SWOT / Risikoanalyse Få ros og vide at man er på rette vej Hvad bør overvejes - f.eks. også personligt Hårdt arbejde og godt bagland Tak fordi du lyttede. Spørgsmål? Kontakt mig gerne på LinkedIn eller jfa@willbrandt.dk