Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt."— Præsentationens transcript:

1

2 Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.

3 Drømmen om at være selvstændig
Vær din egen chef Bestem din egen arbejdstid Tjene egne penge Der starter ca nye virksomheder pr. år - chancen for at overleve er større for dem, der modtager vejledning via et erhvervskontor! Langt de færreste bruger kræfter på at få styr på fremtidige indtægter. MEN: du skal bruge ligeså meget tid på at forberede start af virksomhed – som på en jordomrejse!

4 Hvem er en iværksætter? Hvor meget betyder den daglige tryghed?
Har du accept fra hjemmefronten? Hvor meget vil du det? Er du klar til at gå hele vejen? Gør du det fordi du ikke kan lade være? Har du hørt : ”DU skal da starte som selvstændig!” Hvad er din inspiration? Inddrag deltagerne Få mindst én af iværksætterne til at svare et eller flere af spørgsmålene

5 Hvis JA!

6 De gode spørgsmål..

7 Hvad vil du sælge? Elevatortale Differentier dig!
Hvorfor skal kunderne aftage dit produkt/idé? Hvilken værdi skaber dit produkt eller ydelse? Hvilket formål understøtter dit produkt? Gør det konkret Specialiser lad hver med at tro du kan alt Elevatortale hvorfor: en ordentlig præsentation er halvdelen af dit salg vær derfor 100% forberedt og skarp Tænk på hvad kunden kan bruge din service/produkt til mere end alt det, det kan Værdi skal altid ses ud fra kundens situation

8 Hvem vil du sælge til? B2C – Business to consumer
B2B – Business to business Offentligt udbud Hvordan vil du sælge til dem? Direkte salg? Webshop? Gennem andre?

9 Hvem skal du slås med? Få overblik over konkurrenterne
Deres stærke sider Deres svage sider Dine muligheder Dine trusler Her skal vurderes muligheden af partnerskaber Hvis ikke der er konkurrenter er du enten genial eller også er der måske ikke kundegrundlag for netop dit produkt/service Kan selvfølgelig også være at konkurrenterne bare ikke er så dygtige som netop du er

10 Netværk Salg Sparring Samhørighed
link: Charlotte Junge fortæller om netværk og networking eller link: Hør hvordan du bliver en god netværker - 6 gode råd Find ud af, hvad der er dit formål med at netværke. Vælg de netværk og de netværksformer, der passer dig og dit formål bedst. Invester i dit netværk. Det vil sige, at du skal prioritere dit netværk, tage dig tid til at stille op, når der er behov og du skal ville give noget. Lær at bruge dit netværk. Brug dit netværk målrettet. Der er ingen grund til at belaste dit netværk med spørgsmål, de ikke har en chance for at hjælpe dig med. Omvendt vil folk rigtig gerne hjælpe, hvis de kan. Husk dit netværk. Giv lyd fra dig en gang imellem. Distribuer relevante informationer eller kontakter til dit netværk.

11 Forretningsplan

12 Forretningsplanen Hvad er en forretningsplan?
Hvorfor skal jeg lave den? Hvordan gør jeg det? Hvordan: tag fat i dit lokale erhvervskontor. En beskrivelse af den virksomhed du vil etablere, og en plan for hvordan du vil drive og udvikle den.

13

14 Finansiering


Download ppt "Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google