Præsentation af UUL analyse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kulturpas - Som afsæt til arbejdet med Den nye skolereform FABUK 27. februar 2014.
Advertisements

Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Planlæggeruddannelsen
AT TRÆDE I DE BEDSTE FODSPOR – FRA PRODUKTIONSSKOLE TIL ERHVERVSUDDANNELSE Under programmet ”Bedre overgang til og fastholdelse i erhvervsuddannelserne”
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Fleksuddannelsen – fra vision til ?. Fleksuddannelse ” Til unge, der ikke har forudsætninger for at gennemføre en almindelig ungdomsuddannelse, skal der.
Aalborg Universitet og Aalborg Kommune.  Gearing af organisationen til at understøtte et højt specialiseret neurofagligt niveau i kommunen gennem målrettet.
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Kvantitative metoder
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
Velkommen til TEMA om Arbejdsmiljø-uddannelse
AMU DIALOGMØDE OKTOBER 2011 AMU DIALOGMØDE 27. oktober 2011 Learnmark.
”Åbent praktikcenter i et virksomhedslignende miljø med fokus på samarbejde med lokale virksomheder og Social Enterprise” Ansøger Aarhus Tech Center for.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
ICF Rønnegården i Gørløse i Nordsjælland.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Fem lærere på mentorkursus
Lokal arbejdsmarkedsbalance Center for Job og Ydelse 2. halvår 2012.
Afprøvning og dokumentation af Åben Dialog som metode
Obligatorisk selvvalgt opgave
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
Protokollat ok.2014 om rekruttering og opkvalificering til bygge – og anlægsprojekter Dansk Byggeri og 3f vil i fælleskab iværksætte en række aktiviteter,
Præsentation af hhx-projekt: ”Læringsmiljø på hhx kvaliteter og udfordringer”. CeFU bestyrelsesmøde, 11. november 2008 Ved forskningsassistent Arnt Louw.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
1. I NTEGRATIONSPLANS MØDE 2 B RANCHEPAKKEFORLØB Fokus på arbejdsmarkedet Hvor mange ledige jobs har vi Borgerne klar til den virkelige verden Alle kan.
Obligatorisk selvvalgt opgave
AMU DIALOGMØDE MARTS 2013 AMU DIALOGMØDE 7. marts 2013 Erhvervsskolen Nordsjælland.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Anvendt markedsanalyse Kapitel 22
Nyt fra og. Nye bøger ! Kommende bøger Konflikthåndtering Elementær brandbekæmpelse Opdatering Obligatorisk efteruddannelse for buschauffører Obligatorisk.
Usability – øvelse: Brugertest Arbejdet frem mod den endelige usability-rapport Forberedelser til brugertest Dagens øvelse.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Hvad er forløbsanalyse?
Om indsatsteori.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Erhvervs- og uddannelsesvejledning i et regionalt perspektiv, 12. november 2014 ”Beskæftigelsesreformen” v/Fg.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Uddannelsesløft for akutledige - seminar for jobcentre og a-kasser 17. december 2012.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Afklaring af arbejdsevnen/ arbejdsprøvning
LUU konference d. 20. oktober 2009 Oplæg v. Gitte Vind, formand for EPOS Samarbejdet mellem EPOS og de lokale uddannelsesudvalg.
Marianne Georgsen E-learning lab, Institut for Kommunikation Aalborg Universitet Adjunkt i IKT og læring Humanistisk informatik og humanstisk datalogi.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Nye veje i uddannelses- og beskæftigelsessituationen i Østdanmark Temamøde 9. december 2011 Nye veje i uddannelses- og beskæftigelsessituationen i Østdanmark.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Fem lærere på mentorkursus
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
APV, TRIVSEL OG SOCIAL KAPITAL 2017
Målgrupper, genrer & medier
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
Kommunerne - Kommunernes boligplacering af flygtninge 2016
Målgrupper, genrer & medier
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Velkommen til fagligt samspil
– hvordan får vi de ansatte med?
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Præsentationens transcript:

Præsentation af UUL analyse Analyse af hvordan uddannelser for flygtninge/indvandrere gennemføres set i relation til målgruppens senere deltagelse i regulære faglige AMU-Kurser

Kompetencerne bag analysen 22 års erfaring med ledelse, udvikling og undervisning indenfor opkvalificerende og afklarende aktiviteter under diverse love/bekendtgørelser Opbygning og drift af en 2. aktør virksomhed reguleret af rammeaftaler m.m. Arbejdet i krydsfeltet mellem uddannelse, arbejdsmarkedsregulering og erhvervsliv.

Målgruppe og scope Tosprogede, herunder flygtninge og familiesammenførte Analysen begrænses til særlige uddannelsesforløb og branchepakker indeholdende Personbefordring med bus eller Godstransport med lastbil. Beskæftigelses/integrationsprojekter hvori bus og/eller gods indgår

Formål med analysen Projektet har som overordnet formål, at give inspiration til udvikling af relevante uddannelsesaktiviteter for målgruppen. En samlet viden om hvordan AMU-systemets muligheder for målgruppen konkret anvendes.

Del-analyser Kvantitativ måling i forhold til de grundlæggende uddannelser i fælleskataloget (F/I forløb) Indsamling af data i relation til udbud af uddannelser målrettet tosprogede indenfor transportområdet Indsamle konkrete data vedr. udbud af uddannelsespakker for målgruppen Markedsføring af AMU-Systemets muligheder i forhold til målgruppen Herunder samarbejde med relevante myndigheder Design og opbygning af forløb ud fra systemets muligheder.

Metode Desk research og analysedesign Præ interview 4 Transportskoler Myndigheder (Nordsjællands Rekrutteringsservice) Kvantitativ analyse/spørgeskema Kvalitativ analyse Interview 4 skoler på baggrund af spøgeskema Interview med myndigheder m.m. Rapport udarbejdes og præsenteres

Fokus i spørgeskemaanalysen IGU Erfaringer og resultater fra forsøgsordningen Personbefordring med Bus (30 dage) Tiltag for deltagere med sproglige udfordringer Særlige uddannelsesforløb/branchepakker for tosprogede IDV forløb Godstransport med lastbil (30 dage). Kendskab til lokale/regionale projekter under LAB eller anden lov af interesse for analysen

Next step/tidsplan Spørgeskema udsendes efter dialogmødet (d. 5. oktober) Responstid til og med uge 42 Kvalitativ bearbejdning af indkomne svar Invitation til kvalitative interviews ud fra spørgeskemaanalysen Research af integrations/beskæftigelsesprojekter m.m. Kvalitative interviews (min 4 stk) skoler og myndigheder Kvalitativ bearbejdning af data inkl. interviews Udarbejdelse af rapport og præsentation

Findings/spørgsmål Brug af F/I forløb fra fælleskataloget Antal vs. forløb på bus og gods Trepartaftalernes indflydelse på brug af AMU-systemets muligheder Begrænsninger i LAB/refusionssystemet Positivliste, arbejdsmarkedsbalancen og branchens rekrutteringsbehov Kan erfaringer fra IGU benyttes til opkvalificering af arbejdsmarkedsreserven? Aktivering af arbejdsreserven mere regionalt end kommunalt

Spørgsmål? Kendskab til lokale projekter? Så tag gerne fat i mig Tak for nu Spørgsmål? Kendskab til lokale projekter? Så tag gerne fat i mig