Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014."— Præsentationens transcript:

1 Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 1 TUP 2012 – tema 1 En styrket anvendelse af IKV i forhold til AMU- uddannelsesstrukturer v. Malene Christophersen

2 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" RKV-rapportens identificerede barrierer: Der efterlyses en bredere tilgang til RKV-ordningerne, herunder et styrket job- og beskæftigelsesperspektiv – især i vejlednings- og rådgivningsfasen Mere fokus på IKV i AMU i forhold til strukturer af arbejdsmarkedsuddannelser og/eller sammensatte uddannelsesforløb 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 2

3 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 3 Baggrund Relevansen af IKV i AMU opleves som begrænset, når det drejer sig om IKV i forhold til enkeltstående AMU-kurser af kortere varighed IKV i AMU opleves som for omstændigt Mere fokus på IKV i AMU i forhold til et job- og beskæftigelsesperspektiv Mere fokus på IKV i AMU i forhold til strukturer af uddannelsesmål og/eller sammensatte uddannelsesforløb

4 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 4 Uddannelsesstrukturer i AMU: Forløb eller pakker af arbejdsmarkedsuddannelser, enkeltfag, almene fag, on- the-job-training mv. inden for et jobområde, som tilsammen opfylder behovet for grundlæggende erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse inden for området. Samlede eller brudte forløb og kan lede hen imod en bestemt jobfunktion Strukturer der kan føre frem til en certificering (certifikat)

5 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Uddannelsesforløb ”Perler på snor” Uddannelser i en struktur kan enten følges ad i samlede eller brudte forløb og lede hen imod en bestemt jobfunktion. 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 5

6 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Uddannelsespakker ”Pose med perler” Strukturer kan give et fingerpeg om, hvilke arbejdsmarkedsuddannelser der anbefales til kompetenceudvikling inden for et givent jobområde: 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 6

7 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 7 Formål med uddannelsesstrukturer Det skal være lettere at navigere i AMU´s mange uddannelsestilbud Strukturer skal synliggøre, til hvad/hvordan AMU kan anvendes Arbejdsmarkedsuddannelser med struktur bidrager til transfer (ex. GLU) OG understøtte en bredere og mere job- og beskæftigelsesorienteret tilgang til IKV i AMU (tema 1)

8 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Formål med tema 1 at udvikle og afprøve redskaber og metoder til at gennemføre IKV ift. uddannelsesstrukturer at virksomheder i højere grad bruger IKV i AMU som led i opkvalificering af deres medarbejdere, fordi det giver mening i forhold til job- og beskæftigelsessituationen på arbejdspladsen at lærerne har de nødvendige faglige og pædagogiske kompetencer og viden om metoder m.m. til at gennemføre IKV i forhold til flere AMU-mål på én gang 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 8

9 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 9 Efteruddannelsesudvalg I samarbejde med en eller flere AMU-udbydere Inspirationsmateriale IKV-Vejledningsmateriale udarbejdet af efteruddannelsesudvalg (TUP 2007) Eksisterende erfaringer fra 2010, hvor uddannelsesstrukturer var særligt indsatsområde i puljen til udvikling af arbejdsmarkedsuddannelser (UUL- puljen) Strukturer i arbejdsmarkedsuddannelserne – inspirationsmateriale (Undervisningsministeriet 2010)

10 Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014 TUP 2012, Informationsdag fredag den 2. marts 2012 Side 10


Download ppt "Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 22-11-2014."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google