Dansk på GF2.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Advertisements

Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Dansk Prøve 3 maj/juni 2012 Tilmelding til PD3 på IA vil ske i marts
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Opgaver og svarark – til individuel brug
HHX Grundforløbet 2005 Team B Portfolioevaluering
Inspirationseftermiddag ”Fra årsplan til elevplan”
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
De skriftlige eksamensopgaver i engelsk
Undervisning Klasseundervisning Elevernes oplæg Fælles læsning
EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.
Afslut Frem >>
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,
Almen sTudieforberedelse - AT
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
FOLKESKOLENS AFGANGSPRØVER
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
MUNDTLIGT krav – form – indhold
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Eksamen.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Skriftlighed i biologi
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Ugeforløb 2 – uge Prøveklar – den skriftlige prøve
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Årsplan – en kort en lang
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
Synopsis.
Censormøde
Sprogbaseret læring i naturfag
Skrivekursus 1.e ..
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Tips & tricks til eksamen Kim Pedersen. Program Inden eksamen Forberedelse til mundtlig eksamen Dit oplæg Eksamenssituationen Nervøsitet…
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Vores relation til Gud: Når Gud taler. Hvordan kan jeg bede? Salmernes bog – Hjælp til at udtrykke både smerte og glæde Fadervor – Grundopskrift fra Jesus.
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
SRO SKRIV!.
KNÆK KODEN.
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
KNÆK KODEN.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Skriveperiode (synopsis)
KNÆK KODEN.
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Præsentationsportfolio
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hvorfor dansk på GF1?.
Præsentations-portfolio
Infomøde om synteseopgaven
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
KNÆK KODEN.
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Dansk på GF2

Dansk på GF2 Kommer du fra 9. klasse? Så har du afsluttet på G- niveau For at gennemføre grundforløbet skal du ”løftes” 2 niveauer. Det betyder, at du skal gennemføre et E-niveau på GF2

Dansk niveau E Dansk E = 10 .klasse Ved afslutning af faget får du en standpunktskarakter Faget afsluttes med en mundtlig eksamen

Eksamen Eksamen varer 30 minutter og der er 30 minutters forberedelse. Eksamensforløbet: ukendt stof eksempelsvis en artikel, billede, reklame, opskrift eller andet, som vi har arbejdet med Præsentationsportfolie: Du skal udvælge noget fra din arbejdsportefolie, som du vil præsentere til eksamen Det kan f.eks. være din ansøgning. Fokus omkring præsentationsportefolie er. Hvad har du lært? Hvad er vigtigt ved at skrive en ansøgning fx sproget, opstilling mv.

Arbejdsportfolie – HVAD ER DET? Du skal lave forskellige skriftlige opgaver Nogle af opgaverne afleveres Du får respons på, hvad der er godt og hvad du skal arbejde videre med Du er selv ansvarlig for, at du får afleveret de stillede opgaver til tiden Du kan altid finde dine opgaver med kommentarer på elevplan

Hvad skal du kunne ? Kommunikation Læsning Alle : tale, lytte, samtale, samarbejde Læsning Alle: læse og forstå teksters betydning, målrettet informationssøgning,

Hvad skal du kunne ? Fortolkning Alle : Forholde sig til kultur, sprog, erhverv og uddannelse gennem analyse og diskussion af tekster. Iagttage og analysere tekster. Fremstilling Anvende relevante skrivestrategier og udtrykke sig forståeligt, planlægge, forberede og fremstille forholdsvis korrekte skriftlige og mundtlige tekster