Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen ved Randi Skovhus Debat- og formidlingsseminar 12. marts 2009.
Advertisements

NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Patientuddannelse – en medicinsk og social teknologi: udfordringer for fremtiden Lone Grøn, Dansk Sundhedsinstitut, MTV Seminar: Patientuddannelse.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Jobcenter Høje-Taastrup Ungeindsatsen i Jobcenter Høje-Taastrup Beskæftigelsespolitisk konference på fredag den 24. april 2009.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Turnuslægers læring - overgangen fra studie til turnus Temakonference Lægeforeningen/DSMU 14. april 2008 Ann-Helen Henriksen*, Charlotte Ringsted Center.
DGI Vestjyllands gymnastik & fitness Vores arbejde er båret af: En helhed, hvor der er plads til alle. Er båret af respekt og en anerkendende tilgang til.
Kvalitet i skolepraktik Hvordan skaber vi et godt alternativ til den ordinære praktikaftale Direktør Peter Amstrup Formand Danske Erhvervsskoler – Lederne.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
1 Den Nationale Ungeenhed Roskilde Kongres & Idrætscenter Onsdag d. 12. maj 2010.
FTF er danskere FTF er hovedorganisation for offentligt og privat ansatte. Medlemstallet er steget med i løbet af de sidste ti år.
Paradokser og Dilemmaer
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Forslag fra arbejdsgrupperne
Efterspørgslen i den maritime industri
Præsentation af resultaterne fra
Madkamp - DM i madkundskab
Online arbejdsmiljøuddannelse
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Studieretningsprojektet
Landsdækkende virksomhedskampagne
Studieretningsprojektet
FRONTERNE (Til citatet) Mener du stadig det?.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Revision af sikkerhedsdokumentation
Oplæg på Det Centrale Handicapråds årsmøde 2017
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Elevernes evaluering af grundforløbet
Virksomhedernes erfaringer med nydanske medarbejdere v/ Integrationskonsulent Pernille Kiær -
Revision af sikkerhedsdokumentation
Skriv ansøgning 10 gode råd.
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
9 gode råd til et styrket samarbejde med pårørende på hjerneskadeområdet
Hvad betyder en konflikt for mig?
Virksomhedernes erfaringer med nydanske medarbejdere v/ Integrationskonsulent Pernille Kiær -
Netværksmøder - voksenlærlingeordningen
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Taksonomi – hvad er det? Per- spekti- vering
Sådan bruger du præsentationen
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Praksisnær praktikpladsformidling
Afdækning og forhandlinger med BUF og SKK
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Danmarks Vejlederforening
Forebyggelse Station Syd
af Kliniske Lærestolsprofessorer
Temagruppe Alkohol Sund By Netværket 20. november 2017
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Forstærket indsats overfor storrygere på Vestegnen og Sydamager
Præsentationens transcript:

Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen ved Randi Skovhus Debat- og formidlingsseminar 12. marts 2009

Interviews med 5 respondentgrupper i 6 netværk primært fokusgruppeinterviews Respondentgrupper Kerneinstitutioner Andre deltagende institutioner (fx arbejdsgiverorganisationer, fagforeninger, jobcentre) Virksomheder Uddannelsesambassadører Kortuddannede

1. interviewrunde er næsten afsluttet Samlet analyse af empirisk materiale påbegyndes april ↓ Oplægget er et rids af nogle tendenser Fokus: Interviews med kerneinstitutioner

Samarbejde Ansatte på de forskellige uddannelsesinst. i netværket varetager den opsøgende kontakt – nogle steder er der også ansat konsulenter af netværket Første kontakt til virksomheder varetages i flere netværk af bookingbureauer - Tidsbesparende - Billigere - Mere systematisk - Der kan være vanskeligheder med at få booket til ”den rigtige” uddannelsesinst. Jf. Første kontakt til virksomheder varetages i flere netværk af bookingbureauer. Flere netværk angiver at vejlederne/konsulenterne ikke var gearede til at kontakte telefonisk – det kræver bl.a. meget systematik, at have et system der kan holde rede på aftaler, at man har lyst til den telefoniske kontakt hvor man kan opleve sig påtrængende.

Mange kerneinstitutioner, der skal samarbejde: Samarbejde – fortsat Mange kerneinstitutioner, der skal samarbejde: ”… at få det her enormt logistiske apparat op at stå af tolv skoler med x-antal konsulenter på hver, at få dem til at samarbejde og få øje på hinanden….” Dilemma: Konkurrence ↔ Samarbejde Virksomhederne oplever det positivt, at der er samarbejde – man skal ikke gå fra det ene sted til det andet Uddannelsesinstitutionerne/kerneinstitutionerne fremhæver, at de da de gik ind i netværket i vid udstrækning var konkurrenter og at de, selvom de nu i netværket skal samarbejde, i nogen udstrækning stadig er konkurrenter. Det fremhæves at dette aspekt ikke må overses. Det fremhæves, at efterhånden som kerneinstitutionerne og de ansatte heri får mere og mere kendskab til hinanden bliver det lettere at samarbejde. Det personlige kendskab til hinanden, og de uddannelser der er repræsenteret i netværket, er væsentlige elementer i at udvikle samarbejdet. Der henvises til andre kerneinstitutioner ved virksomhedskontakt – der følges op.

Én indgang Tolkes forskelligt Nogle steder fx fælles telefonnummer, sekretariat, hjemmeside Andre steder fx ikke fælles telefonnummer - hvem skal ”have” nummeret? - hvordan kan sikres tilstrækkelig viden ét sted? vil nogen ”sætte sig” på nummeret, så ikke reelt samarbejde? ”Branding” tager tid

Opsøgende vejledning Primært rettet mod ledere eller uddannelsesansvarlige i virksomheden ↓ I langt mindre grad mod øvrige ansatte/kortuddannede i virksomheden Netværkene oplever mulighed for opsøgende kontakt positivt ift. tidligere, hvor virksomhederne skulle tage kontakt Dilemma: Vejledning ↔ Salg

Vejledning – rådgivning – konsulentydelse Tilsyneladende ikke afklaret Der arbejdes tilsyneladende ikke med at skabe fælles forståelse eller diskussion af begreberne i forhold til netværkenes opgave

Uddannelsesambassadørordning Betragtes forskelligt Fx Interesserede, der har meldt sig til at modtage elektronisk nyhedsbrev ↓ Deltagere på kursus af flere dages varighed