Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Advertisements

SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Socialtilsyn Midt SL februar Socialtilsyn Midt – hvorfor er vi her? Vi gør en forskel for de mest udsatte borgere i Danmark! Vi garanterer, at der.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Fælles ledelse – hvordan fungerer det i praksis? Åben Forskerdag april 2013 Bettina Ravnborg Thude.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Projekt : ”Styrket samarbejde mellem borgeren, myndighed og udførende virksomheder ” Deltagere er Ledere og medarbejdere indenfor Handicap og Socialpsykiatriområdet.
Oplæg om DUKH - retssikkerhed Specialcenter Kornvangen 29. oktober 2014 Faglig leder og socialfaglig konsulent Hanne Petersen.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Helhedsorienteret indsats. Kolding kommune. Bettina Beyer, projektleder af projekt helhedsorienteret indsats Kolding kommune.
Titel på mødet kan skrives i dette felt side 1 Fælles visitationsudvalg til STU, KUU, Forskolen og EGU Baggrunden Fælles visitationsskema Mødedeltagere.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Hvordan skaber vi sammen det mest udbytterige samarbejde mellem råd, nævn og kommune? Sådan gør vi.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Forslag fra arbejdsgrupperne
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
Relationer på arbejdet.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
Fælleskommunale samarbejde
Styrket borgerkontakt
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
Kvalitetspolitik i Natur og Miljø:
Ønsket fra Byrådet…. Værdierne skal afspejle, hvordan vi gerne vil have, at alle i organisationen skal arbejde/tilgå sine opgaver og mødet med borgerne.
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
JOBFIRST Seminar om virksomhedsrettet indsats 30. marts 2016
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Katrine Schepelern Johansen Leder, seniorforsker, ph.d.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
9 gode råd til et styrket samarbejde med pårørende på hjerneskadeområdet
Introduktion til Myndighed Sundhed v. Signe Plats Afdelingsleder
Samarbejde på tværs – hvorfor og hvordan
Fælles ledelsesgrundlag
Myndiggørende myndighed
Myndiggørende myndighed
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Analyse af arbejdsproces og faggruppernes bidrag
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks.
SUCCES MED SALG 1.
VESTERBRO UNGDOMSGÅRD
Rammesætning for dagen
Dialog om samarbejdet mellem jeres grupper/funktioner
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
1. Relationel kommunikation
Region Midtjyllands opgave
Tværfagligdag 7. November 2018                                                                                                                     
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Kursus for personer med demens og pårørende
2. Kontaktperson, patientforløbsvejleder, guide, mentor, nøgleperson
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Sammenhængende borgerforløb i Furesø Styring på tværs
Skole-hjemsamarbejde
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
s V T P H Tværgående temaer Her noteres udvalgets politikker
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch Relationerne markeres med grønne og røde Post-it-sedler (fx ud fra graden af fælles mål, fælles sprog og delt viden samt gensidig respekt) Kvaliteten af kommunikationen vurderes (fx ud fra hyppighed, timing/rettidighed, præcision/forståelighed, problemløsende/fingerpegende) Eksempler til at lære af og forbedringsmuligheder skrives på Post-it-sedlerne Vigtigt at det handler om samarbejdet i forhold til opgaven – ikke om at kunne lide eller ikke lide! At sætte en rød seddel på en relation er at tage ansvar for at relationen bør blive bedre af hensyn til opgaveløsningen! Forbedring af relationer Gruppen/funktionen vælger 1-2 relationer, som samarbejdet ønskes forbedret med og skriver ”balkort” Hvis grupperne er til stede sammensættes dialoggrupper ud fra balkortene og får tid til dialog og aftaler evt. fortsættelse Alle er forpligtede til at stille op både til egne og til andres ønsker til dialog Når grupperne ikke er til stede bruges balkortene til at snakke sammen om, hvordan dialogen med de ikke tilstedeværende kan startes

Kvalitativ kortlægning - ressourceforløb i kommune 20-09-2018 Kvalitativ kortlægning - ressourceforløb i kommune Bringe borgeren tættere på arbejdsmarkedet gennem koordineret indsats i ressourceforløb Koordi-nerende sagsbe-handlere Administra-tion & Service UU-xxx kommune Sundheds-centret Myndigheds-kontoret Familie-kontoret Ydelses-kontor Sygedag-penge-afdeling Afdeling for indsats-parate

20-09-2018 Eksempel på vurdering af relationer i tværgående rehabiliteringsindsats

Kvalitativt Arbejde med relationel koordinering 20-09-2018 Kvalitativt Arbejde med relationel koordinering Balkort…

Eksempel på sammensætning af dialoggrupper i flyselskab

Opmærksomhedspunkter ved begge metoder 30-11-2016 Opmærksomhedspunkter ved begge metoder Det er afgørende, hvad man kigger på samarbejdet om og hvem der inddrages Udvikling af relationer kan være sårbart Det kræver mod at give udtryk for at en samarbejdsrelation bør være bedre Det er den professionelle samarbejdsrelation om opgaveløsningen, det handler om Ikke om at kunne lide eller ikke kunne lide Det kræver nysgerrighed at lytte til forbedringsønsker Uden at opfatte det som kritik og gå i forsvar Der skal skabes en ramme om dialogen Det er vigtigt at der handles på det, der kan Og at det man ikke selv kan handle på bliver bragt videre