Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Advertisements

MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Virksomhedsnavn: Virksomhedens navn, adresse, www
Retssikkerhedskonference 8. november 2011 i Landstingssalen.
DANMARK I DEN INTERNATIONALE ØKONOMI Jan Christiansen Sosu Fyn.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Skriv tekster, der fænger – 7 tips der toptuner din rapport Rikke Dinnetz
Q1 2006/07 præsentation, 7. februar 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Arbejdsmiljø i vandløbene Problemer og løsninger v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
Overskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Underoverskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Indsæt tekst i sidefod 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
ScaleUp Denmark – Peter Torstensen
Q3 2007/08 præsentation, 27. august 2008 Ved CEO K. E
EKF-kaution under InnovFin-programmet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
servicemedarbejdere har ikke det fulde overblik over
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
REACH 2018 Find dine medregistranter, og forbered jer på at registrere i fællesskab.
Parametermix - pris afsætning.
Hvorfor resultatløn?.
VVS-møde 2012 Aftræk Efter GR-A skal HMN som myndighed forhåndsgodkende vandret aftræk i kæde-, række- og dobbelthuse. Tidligere brug og placering.
Det gode møde i folkeskolen
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Disposition: Virksomhedspræsentation og -placering
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Download Guiden Inspektionsguiden er udviklet med henblik på at hjælpe danske virksomheder, der står.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Lægge Procent til eller trække procent fra
Lån, Garantier & Kautioner
(Firmanavn) forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Dækningsbidrag   Forskellen mellem dine indtægter ved salg og de direkte omkostninger kaldes bruttofortjeneste eller dækningsbidrag Beløbet fortæller,
- Fælles forståelse af kerneopgaven
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
SUCCES MED SALG 1.
[Firmanavn] Forretningsplan
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Trekantstage Jeg hedder Ole. Nu sidder jeg her i mit værksted og arbejder med en trekantstage. Det var en meget almindelig form for lysestage for 150 år.
Karl Henrik Flyums model
Northwind Traders Hvem er vi?
Ansøgning for dummies.
Statusrapport Vejledning
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Firmanavn Produkter og serviceydelser
MUNDTLIG FREMSTILLING
Præsentation af mad vafler
Ansøgningsskema CØ SMV Virksomhedens navn:
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi
Nøgletal på vejområdet
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Generalforsamling, Nuuk 30. april 2019 CEO, Mikael Thinghuus
Nytårskur 2019 Januar 2019.
Statusrapport – bilag til dagsorden på styregruppemøde
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Hvad ser du på næste side?
Tryg sjove og brugbare løsninger . Vi har brug for jeres hjælp til
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www INDSÆT LOGO Virksomhedsnavn Indsæt billede af produkt, service eller lignende Sammenfatning med value proposition for investor Vores produkt er unikt og løser et stort problem Kunderne er xyz og deres benefit er enorm Vi har et super team og klar til aggressiv vækst Vi er på udkig efter x,x M DKK Virksomhedens navn, adresse, www Navn kontaktperson, mail, tlf. Evt. bemærkning om fortrolighed og distribution <20% gør dette godt! Husk at overveje: Skal materialet være på dansk eller engelsk? Præsentation: Brug også denne som afsluttende slide i stedet for sort skærm eller Q&A Procentsatser lånt fra Silicon Valley Association of Start-up Entrepreneurs

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Indhold Problemet/behovet Løsning, produkt, service Forretningsmodel Kunder og markedet Konkurrenter Status og milepæle Team og virksomhed Økonomi/budget Kapitalbehov og investorprofil ”Indhold” behøves ikke til korte præsentationer for professionelt publikum, men er god at have med, hvis en større portion materiale f.eks. skal e-mailes FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Problemet/behovet Illustrativt hvis problemet/behovet, hvis muligt. ________________________ ________________________ ”So what?” Forklar det præcise problem der løses og benefit for kunden Billeder ofte bedre end ord Hvor alvorligt er det – hvem har en ”pain” og hvor stor er den? Hvad er de villige til at betale? Kort og præcist og letforståeligt FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

Løsning, produkt, service Illustrativt hvis din løsning; hvordan/hvorfor du er bedre, hurtigere, smartere etc. ________________________ ________________________ Beskriv løsningen/produktet så alle kan forstå det Hvad er ”the special sauce”? Patenter/rettigheder? Hvad er kundens/brugerens benefit? FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Forretningsmodel ________ ________ ______ _______ Hvordan tjener virksomheden penge? Customer value: Hvad koster problemet nu + hvilke benefits får vi ud af det – prisen på løsningen Bygges bottom-up FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Kunder og markedet Eksempel: _________________________________ _________________________________ Verdens marked 5 DKK milliarder Projekteret vækst 17 % i 2020 Brugere i Europa 20 millioner Indsæt gerne logoer Hvis der endnu ikke er etableret omsætning, så beskriv evt. at der foreligger ”letter of intent” eller fortæl om hvilke reaktioner der er fra indledende kundedialog Vigtig: Hvad er markedspotentialet for omsætningen for din løsning? Mange fanges af et forkert defineret potentiale. Ofte en kombination af bottom-up og top-down tilgang Syretestes med en der har prøvet det Pas på med ”hvis vi bare får 1% af verdensmarkedet” Realisme og research = troværdighed FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Konkurrenter et _______________ _______________ __________________ _______________ Akserne skal være de afgørende faktorer i din customer value proposition. Oftest anvendte akser er pris, TCO – total cost of ownership, kvalitet, leveringstid, ROI… Realisme og research = troværdighed Analysér evt. udvalgte konkurrenter i en tabel ift. en række feature med grønne hakker og røde krydser, det hjælper med at definere positionering FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <30% gør det godt

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Status og milepæle _____________________________________ Hvad er opnået til dato? Produkter, kunder, team osv. Hvad er næste skridt og væsentlige milepæle Hvad er ambitionen? Exit mulighed? FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

Teamet og virksomheden NN Kompetence Uddannelse Væsentligste erhvervserfaring xyz Xyz Struktur, ejerskab Bestyrelse NN CEO NN Salg & Marketing NN Teknologi/Drift NN Administration NN x ansatte xyz x ansatte xyz x ansatte xyz FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Økonomi/budget 2012 1. halvår 2013 2. Halvår 2013 2014 Omsætning Variable omkostninger Dækningsbidrag Væsentlige faste omkostninger Salg, marketing, administration Resultat før skat Likviditetsudvikling Absolut minimum er omsætning, dækningsbidrag, resultat Tilføj gerne yderligere væsentlige faktorer og nøgletal Forudsætninger og skarp forståelse for business casen er væsentligere end nøjagtighed på decimaler FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

Kapitalbehov og investorprofil _____________________________________ Hvilken ”deal” ønsker I: Kapitalbehov, investors kompetencer, trancher, milepæle, exit overvejelser FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION