Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi"— Præsentationens transcript:

1 Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi
Agenda: - Om WILLBRANDT - Strategi - Vækst og de farer som den medfører - Segmentering, budget og nøgletal - Sparringspartnerne Johnny Anekjær, 49, bor i Haslev, gift og to børn på 18 og 14 år Finlandsgade 29 4690 Haslev Selskabstype: Aktieselskab

2 Afdelinger: Haslev Hamborg Salg, lager, montage og lettere produktion
Hovedafdeling med udvikling, test, lager & produktion Hannover Berlin Salg- og produktion Salg og lager Hamborg Paris J. Meinert, MEGI dæmpere Salg

3 Mere end 5000 varenumre samlet på lagre
Ca m 2 lager i Hamborg – i dag er vi tæt på m 2 i Haslev Vi er 8 medarbejdere i administration/intern salg, 2 teknikere, 3 på lageret/produktion og 2 eksterne sælgere udover mig selv (en i Kolding og en i Stockholm) – Samlet 140 medarbejdere m 2 grund på Grønlandsgade 9 i Haslev står klar. Vi bygger nyt domicil og lager i 2020

4 WILLBRANDT DK´s fordeling på brancher og produkter:
Hos WILLBRANDT A/S leverer vi til samt servicerer mange brancher med komponenter til svingnings- og chokdæmpning, isolering samt tætning mv. Jernbane Producerende industri (OEM) Generel industri (Proces) Militær / Flåden Maritim industri Vindindustri Snerydning / vintertjeneste Lufthavn

5 Strategi og vigtigheden heraf – Mentor JCI (Junior Chamber)
For min egen skyld En retning for medarbejderne Valg og dermed også fravalg 3. strategi som vi nu har, og som opdateres hvert andet år Økonomiske mål igen nået et år før tid – strategien? Næste strategi bliver business canvas modellen og inden for hvert brancheområde (husk medarbejder)

6 Vækst og de farer den medfører (5x gazelle siden 2005):
Likviditet Drukne og miste fokus fra kunderne, da man vender hovedet internt i virksomheden Pladsproblemer Mange nye medarbejdere – skal ledes! Mellemledelse – Man kan ikke alt selv, og skal nødvendigvis ikke kunne det!

7 Segmentering: Hvor meget sælges til hvem. - hvad sælges
Segmentering: Hvor meget sælges til hvem? - hvad sælges? - hvad tjenes der? – mål på det løbende! Segmentering, budget og nøgletal: Salgsbudget opdelt på produkter og brancher Omkostningsbudget Måling og opfølgning på omsætning samt fortjeneste Hvilke produkter og kunder tjener vi penge på Kerneforretning: Hvad giver værdi til os selv og vores kunder Skære områder væk, som ikke genererer noget hvert år Kun arbejde med områder og produkter, hvor vi tilfører kunden værdi og har know-how

8 Sparringspartnerne: Sparring og fortroligt rum Vende problemstillinger SWOT / Risikoanalyse Få ros og vide at man er på rette vej Hvad bør overvejes - f.eks. også personligt Hårdt arbejde og godt bagland Tak fordi du lyttede. Spørgsmål? Kontakt mig gerne på LinkedIn eller


Download ppt "Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google