Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!"— Præsentationens transcript:

1 KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Vi er rigtig glade for, at I vil være med til at løse en af vores udfordringer. Denne skabelon for idebeskrivelsen er bygget op som en pitch*. Den skal selvstændigt kunne forklare og visualisere jeres løsning ved gennemlæsning, men kan også bruges ved en eventuel pitch. Det er på baggrund af dette oplæg, at udfordringsgiver vurderer og udvælger, hvem der går videre til COCONF19 TIPS: Husk at være så kort og præcis i jeres formulering som muligt. Husk at billeder ofte siger mere end ord og skaber opmærksomhed, så vær kreativ og visuel. Held og lykke med arbejdet – vi glæder os meget til at se jeres løsning! Mange hilsner CORO *En pitch er et præsentationsformat iværksættere bruger til at forklare deres idé kort og præcist på typisk 3-5 min.

2 Jeres ide/løsning vil blive bedømt ud fra følgende kriterier:
Slet dette slide inden aflevering OBS! VURDERINGSKRITERIER Jeres ide/løsning vil blive bedømt ud fra følgende kriterier: Hvor original er jeres løsning – eksisterer den allerede i en eller anden form, eller er den aldrig set før? Bæredygtighed: People: Bidrager den med værdi til samfundet? Profit: Kan I tjene penge på jeres løsning? Planet: hvilken påvirkning har jeres løsning på miljøet? Kan jeres ide skaleres – hvor stort er jeres marked, og hvor mange mennesker kan I nå ud til? Kan jeres ide realiseres... og hvornår? Hvad kan I som team selv tilbyde, og hvad mangler I hjælp og ressourcer til?

3 KRAV TIL FORMAT OG DEADLINE
Slet dette slide inden aflevering OBS! KRAV TIL FORMAT OG DEADLINE Der må ikke afleveres mere end 10 slides + evt. bilag Yderligere bilag skal kopieres ind i dette dokument, så alt ligger samlet Struktur og format SKAL overholdes Dokumentet skal afleveres som én samlet PDF. Undtagelse: video-filer kan sendes separat Dokumentet skal sendes til Katja Søgård Johansen: senest mandag d. 4. november

4 FORSIDE [Produkt/virksomhedsnavn] er for
[kundesegment], som/ønsker/har brug for [grund til, hvorfor de ønsker at købe] FORSIDE Indsæt billede af produkt, service eller lignende Navn på Challenge. Vores koncept/virksomhedsnavn. Kontaktperson, navn, mail, tlf.

5 Illustrér problemet/ behovet, hvis muligt.
Forklar det præcise problem som jeres produkt løser Kort, præcist og letforståeligt Billeder fortæller ofte bedre end ord

6 KUNDE/BRUGER SEGMENT Demografi Geografi Adfærd Psykografi
Køn, alder, civilstand, børn, indtægt, stilling, uddannelse, hobby? Geografi Hvor bor de henne? Urbanicitet? By, forstad, land Adfærd Hvad bruger de deres tid på, hvad er deres kendetegn, stil, interesser osv.? Psykografi Segmentering baseret på en lang række forskelligartede analyser, eks.? Forbrugernes holdninger, værdier, adfærd, følelser, opfattelser, overbevisninger og interesser? Hvordan ser din kunde ud – indsæt billede. Tip: I kan eventuelt beskrive og visualisere jeres kunde som en egentlig person (persona) med navn, alder, interesser mv.

7 VORES LØSNING Beskriv løsningen så alle kan forstå det
Illustrér din løsning; hvordan/hvorfor du er bedre, hurtigere, smartere etc. Beskriv løsningen så alle kan forstå det Hvad er ”the special sauce”? Hvor er I unikke? Hvordan skaber løsningen værdi for kunden/brugeren?

8 HVORDAN SKABER VI VÆRDI
Placér jeres løsning i helixen Profit: Kan I tjene penge på jeres løsning? People: Bidrager den med værdi til samfundet? Planet: Hvilken påvirkning har jeres løsning på miljøet? Vores løsning Klik for at tilføje tekst Klik for at tilføje tekst Klik for at tilføje tekst Profit Planet People Forhold dig til dine kunder/brugere, samarbejdspartnere, interessenter mv. og hvordan værdi mellem jer skabes. Det kan være, at jeres løsning ikke skal tjene penge men ude- lukkende levere på samfunds og/eller miljømæssig værdi! Gør gerne jeres beskrivelse grafisk med pile etc.

9 FN’S VERDENSMÅL Udvælg de primære FN-verdensmål jeres løsning taler ind i - vær konkret! Læs om verdensmålene her

10 HVOR STORT ER VORES MARKED?
Hvor stort er markedet, og hvor meget vil I eje? Sæt tal på - brug statistikker, artikler, rapporter og lign. som kilde (desk research) … eller spørg nogen i branchen (virksomheder, branche-organisationer, eksperter)

11 KONKURRENTER Ex: Pris K1 K2 K3 K4 Placér jeres løsning i matrixen Indsæt konkurrenter i de firkantede bokse og placér dem i matrixen Vores løsning Ex: bæredygtighed Hvem er jeres konkurrenter? Og hvor står I i forhold til dem? Illustrér dette ved at sætte jeres vigtigste konkurrenter og jeres egen løsning ind i matrixen med afgørende akser som pris, kvalitet, uniqueness, særlige funktionaliteter, bæredygtighed. Akserne skal være afgørende faktorer i din værdi over for kunden/brugeren (customer value proposition)

12 REALISERBARHED OG SKALERING
Kan jeres idé realiseres... og hvornår? Hvad kan I som team selv tilbyde og hvad mangler I hjælp og ressourcer til? Ser I nogen store risici, der kan vanskeliggøre realisering af jeres løsning? Kan jeres idé skaleres – nå større markeder på sigt (geogra-fisk, nye målgrupper, løse andre behov)?

13 TEAMET BAG LØSNINGEN Kontaktperson Eksempel Indsæt billede her
Lasse Nielsen Udviklingschef Cand.merc. (phil) Innovatør II Din rolle I teamet For studerende: Videninstitution Uddannelse Linjefag Mail Telefon For virksomheder: Titel Uddannelsestitel Innovatør III Din rolle I teamet For studerende: Videninstitution Uddannelse Linjefag Mail Telefon For virksomheder: Titel Uddannelsestitel Innovatør IV Din rolle I teamet For studerende: Videninstitution Uddannelse Linjefag Mail Telefon For virksomheder: Titel Uddannelsestitel Innovatør V Din rolle I teamet For studerende: Videninstitution Uddannelse Linjefag Mail Telefon For virksomheder: Titel Uddannelsestitel Eksempel

14 BILAG Indsæt bilag efter behov


Download ppt "KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google