Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Virksomhedsnavn: Virksomhedens navn, adresse, www

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Virksomhedsnavn: Virksomhedens navn, adresse, www"— Præsentationens transcript:

1 Virksomhedsnavn: Virksomhedens navn, adresse, www
INDSÆT LOGO Virksomhedsnavn: Sammenfatning med value proposition for investor Vores produkt er unikt og løser et stort problem Kunderne er xyz og deres benefit er enorm Vi har et super team og klar til aggressiv vækst Vi er på udkig efter x,x M DKK Virksomhedens navn, adresse, www Navn kontaktperson, mail, tlf. Evt. bemærkning om fortrolighed og distribution <20% gør dette godt! Husk at overveje: Skal materialet være på dansk eller engelsk? Præsentation: Brug også denne som afsluttende slide i stedet for sort skærm eller Q&A Procentsatser lånt fra Silicon Valley Association of Start-up Entrepreneurs

2 FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION
Indhold Problemet/behovet Løsning, produkt, service Forretningsmodel Kunder og markedet Konkurrenter Status og milepæle Team og virksomhed Økonomi/budget Kapitalbehov og investorprofil ”Indhold” behøves ikke til korte præsentationer for professionelt publikum, men er god at have med, hvis en større portion materiale f.eks. skal es FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

3 FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION
Problemet/behovet _____________________________________ ”So what?” Forklar det præcise problem der løses og benefit for kunden Billeder ofte bedre end ord Hvor alvorligt er det – hvem har en ”pain” og hvor stor er den? Hvad er de villige til at betale? Kort og præcist og letforståeligt FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

4 Løsning, produkt, service
_____________________________________ _______________________________________ Beskriv løsningen/produktet så alle kan forstå det Hvad er ”the special sauce”? Patenter/rettigheder? Hvad er kundens/brugerens benefit? FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

5 FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION
Forretningsmodel ________ ________ ______ _______ Hvordan tjener virksomheden penge? Customer value: Hvad koster problemet nu + hvilke benefits får vi ud af det – prisen på løsningen Bygges bottom-up FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

6 FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION
Kunder og markedet _____________________________________ Indsæt gerne logoer Hvis der endnu ikke er etableret omsætning, så beskriv evt. at der foreligger ”letter of intent” eller fortæl om hvilke reaktioner der er fra indledende kundedialog Vigtig: Hvad er markedspotentialet for omsætningen for din løsning? Mange fanges af et forkert defineret potentiale. Ofte en kombination af bottom-up og top-down tilgang Syretestes med en der har prøvet det Pas på med ”hvis vi bare får 1% af verdensmarkedet” Realisme og research = troværdighed FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

7 FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION
Konkurrenter et _______________ _______________ __________________ _______________ Akserne skal være de afgørende faktorer i din customer value proposition. Oftest anvendte akser er pris, TCO – total cost of ownership, kvalitet, leveringstid, ROI… Realisme og research = troværdighed Analysér evt. udvalgte konkurrenter i en tabel ift. en række feature med grønne hakker og røde krydser, det hjælper med at definere positionering FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <30% gør det godt

8 FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION
Status og milepæle _____________________________________ Hvad er opnået til dato? Produkter, kunder, team osv. Hvad er næste skridt og væsentlige milepæle Hvad er ambitionen? Exit mulighed? FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

9 Teamet og virksomheden
NN Kompetence Uddannelse Væsentligste erhvervserfaring xyz Xyz Struktur, ejerskab Bestyrelse NN CEO NN Salg & Marketing NN Teknologi/Drift NN Administration NN x ansatte xyz x ansatte xyz x ansatte xyz FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

10 FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION
Økonomi/budget 2012 1. halvår 2013 2. Halvår 2013 2014 Omsætning Variable omkostninger Dækningsbidrag Væsentlige faste omkostninger Salg, marketing, administration Resultat før skat Likviditetsudvikling Absolut minimum er omsætning, dækningsbidrag, resultat Tilføj gerne yderligere væsentlige faktorer og nøgletal Forudsætninger og skarp forståelse for business casen er væsentligere end nøjagtighed på decimaler FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

11 Kapitalbehov og investorprofil
_____________________________________ Hvilken ”deal” ønsker I: Kapitalbehov, investors kompetencer, trancher, milepæle, exit overvejelser FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION


Download ppt "Virksomhedsnavn: Virksomhedens navn, adresse, www"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google