Besøg i praksis Efterår 17
Formål med klassebesøg At praksis udvikles – professionel kapital At den enkelte medarbejder får feedback, anerkendelse og sparring ift. kerneydelsen. At skabe refleksion over styrker og udviklingsområder i den enkeltes praksis.
Vigtigt… Vi er fælles i læring Vi er ikke eksperter, men andre øjne på jeres virkelighed. Vi er der for at spotte det gode og skabe udvikling Besøg i klasserne giver ledelsen indblik i jeres dagligdag, børnene, jeres arbejde og kompetencer.
Rammer for besøget Besøg hos alle lærere af nærmeste leder Afvikles november, december og januar Tidsrammen svarer så vidt muligt til et undervisningsmodul med efterfølgende samtale i 30 minutter. Plan og følgebrev sendes forud for besøg
Hvad skal du som lærer have fokus på? Læreren sætter sig selv i spil i en praksis, der kan give anledning til fælles dialog. Lederen deltager ikke i undervisningen, men observerer, noterer og samtaler med elever.
Fokuspunkter for klassebesøg Læringsmål, der er synlige og forståelige for eleven Undervisningens sammenhæng med de opsatte læringsmål. Tegn på læring Klasserumsledelse og variation i undervisningen Samtaler med elever om læring Brug af MinUddannelse
Ledelse på øvebane Datainformeret praksis. Samtale med elever om deres oplevelse af Mål og sammenhæng Målvidde Tegn på læring Feedback Læringsmiljø Engagement Metalæring Drøftes med jer i efterfølgende samtale
Læringssamtalen Iagttagelser i klassen Input fra samtaler med elever. Fælles refleksion og samtale Drøftelse af styrker og udviklingsområder