Uddannelsesgivende afdelinger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Den Danske Kvalitetsmodel
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Etablering af enstrenget og visiteret akutsystem Pr. 1. januar 2014
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Tak fordi jeg måtte komme
Lægemiddelenheden i Region Nord - andre initiativer  Nyhedsbreve  Regional lægemidel-komitè  Opioid arbejdsgruppe  PPI arbejdsgruppe  Staff meetings.
Indikatorer for depression
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Fagområdet Akutmedicin Region Midt 2009 Dansk Medicinsk Selskab J. Michael Hasenkam Formand.
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
Kompetent til at støtte livet med kræft
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Lægedage Velkommen til Lægedage Datafangst for let øvede.
Brand og ildspåsættelse
Sundhedsstyrelsens opgaver Det Medicinske Patientforløb Konference – Christiansborg, 18. Januar 2006 Jens Kr. Gøtrik Medicinaldirektør.
INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst tryk fire gange på denne knap.
Kompetencekort til den uerfarne operationssygeplejerske
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Sygehus perspektiv Afgiftning og motivation af misbrugere.
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Den lægelige videreuddannelse Hospitalsenheden Vest.
Status for akutuddannelsestiltag til FAM-personale i Region Nordjylland v/ projektleder Dan Fanøe Nilsson, PKA 6. november 2009, Konferencecenteret Koldkærgård,
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet.
Hospitalsenheden VEST Medicingennemgang – det skal vi have styr på.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Målbeskrivelser Udpluk. Målbeskrivelse Klinisk basisuddannelse 8. Basislægen skal kunne modtage den akut syge patient og initiere relevant behandling/visitation.
Samspillet mellem akutafdelingerne og den kliniske basisuddannelse UAO Hanne Arildsen, PKL for FAM i Region Midt Møde i Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Patientforløb og sygehusvæsenets organisation. Komissorium 1.Beskrive krav til fremtidens sygehusvæsen om patientforløb og vurdere hvilke ledelses- og.
Produktion og uddannelse Susanne Mallet. ortopædkirurgisk afdeling Køge.
Vedligeholdelse og udvikling af CRRT kompetencer hos intensivsygeplejersker.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Gruppen af Yngste Læger. Hvorfor ? Mere Kvalitet- og patientsikkerhed Læring og kompetenceudvikling Selvstændighed Fællesskabsfølelse Kollegialitet Arbejdsglæde.
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net 1. LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE Indhold Baggrund Brugere KBU Praktiske oplysninger 2 Slide nr Slide nr. 6.
Behovet for at undervise personale i risikovurdering v/ Jan-Henrik Winsløv, psykolog & daglig leder Enhed for selvmordsforebyggelse, Psykiatrien, Region.
Initiativer under Uddannelsesplan II Initiativer under EUD – Brancheskolerne 2014.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Uddannelsesprogrammer - hvorfor og hvordan?
ProfessionelP Specialernes Professionelle figur – Hvad er kompetencen og hvordan skal den kompetencevurderes.
Aftale format – Use cases
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Den ny social- og sundhedsassistentuddannelse
Kvalitetsudvikling hvordan
Sikkerhedskonference 2008
Den nye målbeskrivelse – et overblik
MTV af Demens: Organisation
Aftale format – Use cases
Almen medicinsk uddannelse
Virksomhedssamarbejde
E-læring på patientens præmisser
Netværksdage for Sygehusbyggeri August 2017
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
E-læring på patientens præmisser
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Praktikstedets og -vejlederens rolle og ansvar i social- og sundhedsassistentelevers arbejde med farmakologi og medicinhåndtering / Annemette Olesen, Sundhedsfaglig.
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Hvorfor rammedelegation
Præsentationens transcript:

Ny KBU-målbeskrivelse Fordeling af kompetencer mellem uddannelsesstederne

Uddannelsesgivende afdelinger Den nye målbeskrivelse kræver ikke ændringer i hvilke uddannelsessteder, der indgår i KBU Men implementeringen af den nye målbeskrivelse kan give anledning til at overveje, om vi har de rigtige uddannelsessteder/kombinationer eller om noget skal ændres? De lægefaglige indstillinger giver et overblik over uddannelsesstederne på hospitalsenhederne

Gennemse de lægefaglige indstillinger fra jeres enheder Opgave Gennemse de lægefaglige indstillinger fra jeres enheder Hvilke KBU-forløb fungerer rigtig godt? Er de uddannelsessteder med, I gerne vil have med? Er der anledning til at ændre noget? i antallet af uddannelsessteder? i sammensætningen af forløb?

Grupper Susanne, Tine, Flemming, Dan, Marc, Morten, Joachim N, Christoffer Vibeke, Claus, Franz, Jens Peter, Rasmus, UOA fra Horsens, Anita, Charlotte, Karen, Rikke Marianne, Joachim F, Erik, Berit

De nye kompetencer Modtage, vurdere og initiere behandling af den akutte patient Foretage genoplivning Gennemføre konsultation selvstændigt Følge op på plan for indlagt patient (konsultation/stuegang) Varetage udskrivning/afslutte patientforløb Sikre sammenhæng i patientbehandling, patientforløb, overgange Udføre afdelingens/almen praksis’ relevante praktiske procedurer Anvende afdelingens/almen praksis’ tekniske udstyr Forberede og varetage intrahospital transport Varetage vagtfunktion Erkende og agere relevant i forhold til behandlingskomplikationer Agere relevant i henhold til gældende lovgivning og patientsikkerhed Kommunikere og samarbejde med kolleger og andre samarbejdspartnere Undervise sundhedsprofessionelle Reflektere i og over egen og andres praksis Planlægge personlig udvikling

Fordeling af kompetencer De 15 kompetencer i den gamle målbeskrivelse bliver godkendt på forskellige uddannelsessteder Af uddannelsesprogrammet fremgår det hvor og hvornår kompetencen skal opnås og godkendes Det er forskelligt hvilke kompetencer der godkendes på de ansættelsessteder der har 2. del.

Opgave i grupper Kom med et bud på en fordeling af kompetencer mellem 1. og 2. del af KBU. Hvad skal læres hvor? Hvad godkendes hvor?

Grupper Susanne, Tine, Flemming, Dan, Marc, Morten, Joachim N, Christoffer Vibeke, Claus, Franz, Jens Peter, Rasmus, UOA fra Horsens, Anita, Charlotte, Karen, Rikke Marianne, Joachim F, Erik, Berit

8. Hvilke procedurer skal læres femover Er der nogen procedurer en færdig KBU-læge bare skal kunne? Hvordan sikrer vi overgangen til I-stillinger i alle specialer, når KBU-lægerne lærer noget forskelligt?