Bedømmelse af vejledende opgave 1

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Essay - genren Mål med forløbet: At kunne forstå og analysere essays
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Studieretningsprojektet Styringsgruppen september 2007.
Kvantitative metoder
Studieretningsprojekt
De skriftlige eksamensopgaver i engelsk
Undervisning Klasseundervisning Elevernes oplæg Fælles læsning
Analyse af praksis.
Karl Henrik Flyums model
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Vt-9 kursus program 2. møde
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Synopsis VIP3/2012.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
SRP 2014.
Fra 13-skalaen til 7-trinsskalaen
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Kommunikativ sprogfærdighed
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP 2014.
Formalia ved opgaveskrivning
Skriftlighed i biologi
Værkstedsundervisning
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
C PRØVEN I FYSIK/KEMI 2016 Prøveform A. Formalia om prøven Eleverne kan gå op enkeltvis eller i grupper på 2-3 elever (2 er mest hensigtsmæssigt) Inden.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
SRO SKRIV!.
Studieretningsprojektet
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
KNÆK KODEN.
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
Sso SKRIV!.
KNÆK KODEN.
Skriveperiode (synopsis)
KNÆK KODEN.
Studieretningsprojektet
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Teoretisk pædagogikum
Naturfag.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Studieretningsprojektet
Karl Henrik Flyums model
Infomøde om synteseopgaven
Dialogmøde Engelsk B, HTX – vejledende opgavesæt
KNÆK KODEN.
SRO 2018 hHx.
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
SRO SKRIV!.
- og hvordan du undgår dem…
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Præsentationens transcript:

Bedømmelse af vejledende opgave 1 Plan for punktet: Oplæg med kort introduktion til bedømmelseskriterier Gruppearbejde med diskussion af opgaven samt bedømmelse af 3 besvarelser Opsamling med bud på karakterer på opgaverne med begrundelse Diskussion og anbefalinger Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

Bedømmelse af vejledende opgave 1 Opgaverne har været testet undervejs på 7-8 skoler, men ikke under prøvelignende former. 2 formål med dagen i dag: Mulighed for at sætte sig ind i opgaven og diskutere den med kolleger Mulighed for at give tilbagemeldinger til arbejdsgruppen så den kan indarbejde eventuelle ændringsforslag i de kommende vejledende opgaver Bedømmelseskriterier: Ses i forhold til de faglige mål (fagbilaget)   Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

Bedømmelse af vejledende opgave 1 Bedømmelseskriterier for de enkelte delopgaver Opgave 1-7: Nyt element: ren tekstforståelsesopgave Bedømmes ud fra antal rigtige svar Opgave 8-10: Nyt element. Bedømmelse af grammatiske forståelse Trækker op: Grammatisk forståelse Rigtige forklaringer: vigtige pga. af brug af alle hjælpemidler/internet Trækker ned: Manglende grammatisk forståelse Forkerte eller ingen forklaringer på de grammatiske emner Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

Bedømmelse af vejledende opgave 1 Opgave 11: Tekstforståelsesopgave – overordnet forståelse – selvstændighed Trækker op: Overordnet forståelse med blik for det væsentlige (opgaveformuleringen) Selvstændigt, flydende og korrekt sprog Gerne anden rækkefølge end tekstens (selvstændighed) Trækker ned: Formidling af det ”forkerte” væsentlige Skriver noget, der ikke står i teksten Lader sin egen holdning skinne igennem Dårligt sprog   Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

Bedømmelse af vejledende opgave 1 Opgave 12: Kommentaropgave Trækker op Fri selvstændig formulering med vægt på flydende sprog Sikkerhed i den relevante morfologi og syntaks Kildekritiskforståelse Forståelse for generelt og personligt plan ”Fornuftigt” indhold i overensstemmelse med den konkrete opgaveformulering Trækker ned Fejlfyldt og meget fejlfyldt sprog Irrelevant indhold Ukritisk, uselvstændig brug af de anvendte kilder Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

Bedømmelse af vejledende opgave 1 Opgave 13: Merkantil meddelelse Trækker op Forståelse af oplægget Forståelse af situationen Uddrager det væsentlige af det tysksprogede materiale Godt og flydende sprog (gerne standardvendinger) Trækker ned Misforståelse af situationen eller manglende svar Problemer med formalia Dårligt sprog Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen