Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Åbent bord Den Kreative Platform
Advertisements

Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Den Kreative Platform I TIK 3
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Hvad !¤?#¤%$!* er museologi?. Hvad betyder museologi? Ordet museologi er dannet af to ord: ”museo” og ”logos” ”Museo” stammer fra det græske ord ”museion”,
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Løft Sløret - for seksuelle overgreb Center for Voldtægtsofre, Rigshospitalet Karin Sten Madsen Kristina Marie Uddin.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Krogerup Højskole, den 19. oktober 2015.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Ringsted, september 2015.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Oplæg ved Jacob Friis Kjærgaard Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Begrebsafklaring – fattigdom og ulighed
Uledsagede flygtningeunges perspektiver på deres hverdagsliv i Danmark
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Forebyg arbejdsulykker - to værktøjer til den grafiske branche
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Alle rettigheder forbeholdes
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Reorganisering af procesarbejde
Organisering af procesarbejde
Bilag 2: Oversigt over forløbet
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Organisering af procesarbejde
Læringsforløb om de 17 verdensmål til udskolingen - 7. – 9
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Brain breaks.
En ny Forberedende Grunduddannelse
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
FNs Verdensmål Hvad går de ud på? Hvorfor er de vigtige?
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
God morgen – Jeg har glædet mig til at besøge jer – præsentation af mig selv –hvad vil jeg? Afprøve undervisningsforløb, der handler om tobak, rygning.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Ia Brix Ohmann Facilitator & Social entreprenør
For eller imod tobak? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Innovation i humanistiske fag
Innovation i praktisk-musiske fag
Berendsen og FN’s verdensmål
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
SKYPER 2017 Har på nuværende tidspunkt haft kontakt til Rune, som igen i år gerne vil være med i hele planlægningsforløbet. SKYPER 2017 gennemføres med.
Future Vejle-inspiration
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Indsæt billede af din skole
Børnearbejde i tobaksindustrien
Reaktionen ved små snitsår
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Værktøj 4: Aktiverende APV
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering Fredag Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering

Læringsmål og tegn på læring Eleven lærer at arbejde innovativt Eleven lærer at tænke kreativt Eleven får kendskab til Verdensmålene Eleven får kendskab til begreber medborgerskab, bæredygtighed, fattigdom og ulighed Alle kan indgår i de fleste aktiviteterne med kreative processer.   Alle kan fremvise en enkel innovativ løsning med støtte. Alle får kendskab til de forskellige begreber Nogen kan indgå aktivt i aktiviteterne med kreative processer. Nogen kan fremvise en enkel innovativ løsning. Nogen kan få en forståelse af begreber. Få kan indgå aktivt i aktiviteterne med kreative processer og anvende den faglige viden bag processerne. Få kan selvstændigt fremvise en innovativ løsning. Få kan få en forståelse af begreber og anvende dem i forhold til lokale, nationale og globale problemstillinger.

Spilleregler

Brain break Find sammen med en med samme fodstørrelse Alle strækker armene over hovedet, mens I siger: ”Yes, vi har lavet en fejl” Dette gentager I flere gange. Hver gang siger I det højere råbe det. Lav Sten, Saks og Papir. Når I ikke har den samme, råber I: ”Yes, vi har lavet en fejl”

Brain break Med samme makker som før På 1- klap makker i højre hånd På 2- klap makker i venstre hånd På 3- klap makker med begge hænder Læreren siger nu vilkårligt tallene fra 1-3, og I klapper Hvis I laver en fejl, sig ”Yes, vi har lavet en fejl” Prøv nu også med lukkede øjne

3D Case: Tæl til 3 Find en makker med samme fløjtelyd som dig Tæl sammen til 3 indtil læreren stopper jer, 30 sekunder Skift 1-tallet ud med et klap. Fortsæt med at tælle indtil læreren stopper jer Skift 2-tallet ud med et tramp i gulvet. Fortsæt med at tælle indtil læreren stopper jer Skift 3-tallet med et ryst på hovedet. Fortsæt med at tælle til læreren stopper jer

Klargøring til formidling/messe Benyt elevhæfter (side 33)

Formidling/messe

Oprydning af formidling/messe

Afrunding af dagen I elevhæftet laver I følgende: Grupperefleksion over besvarelserne af jeres opgaver til præsentationen (side 34) Gruppen evaluerer deres arbejde (side 34) Logbog- egen evaluering (side 35) Fælles afslutning med evaluering af dagen og hele ugen