Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering Fredag Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Læringsmål og tegn på læring Eleven lærer at arbejde innovativt Eleven lærer at tænke kreativt Eleven får kendskab til Verdensmålene Eleven får kendskab til begreber medborgerskab, bæredygtighed, fattigdom og ulighed Alle kan indgår i de fleste aktiviteterne med kreative processer. Alle kan fremvise en enkel innovativ løsning med støtte. Alle får kendskab til de forskellige begreber Nogen kan indgå aktivt i aktiviteterne med kreative processer. Nogen kan fremvise en enkel innovativ løsning. Nogen kan få en forståelse af begreber. Få kan indgå aktivt i aktiviteterne med kreative processer og anvende den faglige viden bag processerne. Få kan selvstændigt fremvise en innovativ løsning. Få kan få en forståelse af begreber og anvende dem i forhold til lokale, nationale og globale problemstillinger.
Spilleregler
Brain break Find sammen med en med samme fodstørrelse Alle strækker armene over hovedet, mens I siger: ”Yes, vi har lavet en fejl” Dette gentager I flere gange. Hver gang siger I det højere råbe det. Lav Sten, Saks og Papir. Når I ikke har den samme, råber I: ”Yes, vi har lavet en fejl”
Brain break Med samme makker som før På 1- klap makker i højre hånd På 2- klap makker i venstre hånd På 3- klap makker med begge hænder Læreren siger nu vilkårligt tallene fra 1-3, og I klapper Hvis I laver en fejl, sig ”Yes, vi har lavet en fejl” Prøv nu også med lukkede øjne
3D Case: Tæl til 3 Find en makker med samme fløjtelyd som dig Tæl sammen til 3 indtil læreren stopper jer, 30 sekunder Skift 1-tallet ud med et klap. Fortsæt med at tælle indtil læreren stopper jer Skift 2-tallet ud med et tramp i gulvet. Fortsæt med at tælle indtil læreren stopper jer Skift 3-tallet med et ryst på hovedet. Fortsæt med at tælle til læreren stopper jer
Klargøring til formidling/messe Benyt elevhæfter (side 33)
Formidling/messe
Oprydning af formidling/messe
Afrunding af dagen I elevhæftet laver I følgende: Grupperefleksion over besvarelserne af jeres opgaver til præsentationen (side 34) Gruppen evaluerer deres arbejde (side 34) Logbog- egen evaluering (side 35) Fælles afslutning med evaluering af dagen og hele ugen