Idegrundlag og målsætninger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Virksomhedens interessenter
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Marketingplanlægning
- Research og Konceptudvikling Af : Dennis, Rune, Mike, Serge og Søren.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Salg og service Dag 1.
Virksomheder - definition
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Markedsandele Rolf og Jonas.
Udfordringer.
Etablering af virksomhed
Projektstyring dag 2.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.
1.3 Virksomhedens interessenter
Introduktion til afsætning
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
HANDIPLANNER KURSUS REGION NORDJYLLAND 10. APRIL 2013 Idrætscenter Vendsyssel I Vrå.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Koncepter og butikskæder
Etablering af virksomhed
Virksomhedens udvikling
Målgrupper og segmentering
FORRETNINGSPLAN.
markedsføringsplaner
Virksomhedens omverden
Modulerne i økonomistyrings- systemet
Konkurrenceforhold afsætning.
Virksomhed og iværksættere
Regnskab i produktions- virksomheder
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Virksomhedens indtjeningsevne (d) Virksomhedens rentabilitet (c)
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Resultatbudget i produktions- virksomhed
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
ERHVERVSCASE Generelt
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
Mission, vision og forretningsidé
Virksomhedstyper og ejerforhold
Kontoramme og kontoplan
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
Præsentationens transcript:

Idegrundlag og målsætninger Idegrundlag og ide (F-E) SWOT-analyser (F-E) Mål (f-e) Hvad er controllerens rolle. Tidligere gav begrebet ”Controller” indtryk af, at controller-funktionen udøver en eller anden form for kontrol. Dermed giver controller-begrebet negative associationer, og man opfatter controlleren som en person, der skal undgås, fordi controlleren kun er ude på kontrollere om alting nu er i orden. Dette er helt forkert. Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Idegrundlag og ide En virksomhedside skal gerne kunne formuleres i en samlet sætning og besvare følgende elementer: Hvad er det, virksomheden skal leve af, og hvilket behov dækker vi? Hvem er virksomhedens målgruppe og kunder? Hvordan vil vi bære os ad med at dække kundernes behov? Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Swot-analyser (1/5) En SWOT kan blandt andet bruges til at analysere en virksomhedside, inden den føres ud i livet. En SWOT-analyse analyserer følgende: Virksomhedens interne forhold Virksomhedens eksterne forhold Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Swot-analyser (2/5) Analyse af virksomhedens interne forhold, som virksomheden kan påvirke: Stærke sider (Strengths) Svage sider (Weaknesses) Analyse af virksomhedens eksterne forhold, som virksomheden ikke kan påvirke og derfor må tilpasse sig: Muligheder (Opportunities) Trusler (Threats) Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Swot-analyser (3/5) Virksomhedens interne situation er forhold, som virksomheden selv har direkte indflydelse på fx: Produkter - De varer eller tjenesteydelser, som virksomheden sælger. Medarbejdere - Personalet, som virksomheden har ansat. Økonomi - Virksomhedens økonomiske situation. Viden - Den viden, ejere og medarbejdere besidder. Kompetencer - De kompetencer og færdigheder, som ejere og medarbejdere besidder. Beliggenhed – Der, hvor virksomheden fysisk og virtuelt ligger. Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Swot-analyser (4/5) Virksomhedens eksterne situation er forhold, som virksomheden ikke selv har direkte indflydelse på, fx: Kunder - Privatpersoner og virksomheder, der køber produkterne. Leverandører - Virksomheder, der leverer produkter og serviceydelser til virksomheden. Konkurrenter - Virksomheder, der sælger samme type varer til samme målgruppe, og som virksomheden er i konkurrence med. Udviklingen i samfundet - Generel udvikling i samfundet vedrørende befolkningssammensætning mv. Teknologisk udvikling - Generel teknologisk udvikling i samfundet. Lovgivning - Lovgivning, der kommer fra Folketinget og EU. Kultur og mode - Kulturel og modemæssig udvikling i samfundet. Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Swot-analyser (5/5) Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Mål (1/2) Mål = Et ønske for virksomhedens fremtidige tilstand. Herunder er eksempler på konkrete mål: Opnå en markedsandel på 5 % i løbet af et år. Opnå en omsætning på minimum 4.000.000 kroner det kommende budgetår. Opnå et overskud på minimum 500.000 kroner over de næste tre år. Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C

Mål (2/2) Kriterier for opstilling af mål: Målbare - Det vil sige, at du kan konstatere, om de bliver nået. Konkrete - Det vil sige, at de er præcise og entydige. Realistiske - Det vil sige, at de skal være mulige at nå. Forenelige - Det vil sige, at de ikke må stride imod hinanden. Tidsbestemte - Det vil sige, at du skal angive, hvornår de skal være nået. Erhvervsøkonomi, EUD/EUX, F-C