TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

E-læremiddeler til brug for differentiering Undervisnings-
Undervisning i ”Relation”
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
5 IT-didaktiske principper
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
Undervisningsplanlægning
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Læremidler i praktikken
iBøger og didaktisk design
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Evaluering af mobil e-læring
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Mediepædagogik og didaktik
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Forskningsperspektiver på læremidler
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Digitalisering og medialisering
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Hvorfor dette initiativ?
Lærerprofessionen.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Tydeliggørelse af anvendelsesdim ension i undervisningen Kvalitativ undersøgelse Vi afventer resultatet af vores undersøgelser ??? Kvantitativ undersøgelse.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Planlægning, proces og evaluering
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Web 2.0 medier i danskundervisningen v/ Tom Steffensen.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Digital Didaktisk Design
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Kommunikation/dialog i e-læringsforløb
Virksomhedssamarbejde
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Spiludvikling.
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Projekt: Koncept til formidling
Prøven i Natur/teknologi
Didaktiske planlægningsmodeller
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden Kontekst:Grupper af 4, arbejder m/mindmapping ifh. Praktisk opg. i MindMeister Wiki-space Google Drev MindMeister Wiki i Tango/Moodle Optage video og dele Voice over på præsentationer Teknologisk viden Fagfaglig viden Pædagogisk viden Brug af it til at understøtte den pædagogiske viden: hvordan kan it anvendes til samarbejde om fagmål, formidling af fagmål og læring, inddrage kollaborative arbejdsformer og videndeling i projektforløb m/projektforløb, skabe lærings- og studiemiljø. Læremidler: links, multimodale tekster til formidling, refleksioner over formidling af f.eks. modeller med de muligheder it giver Eleverne: kollaborativt skabe en platform for videndeling og evaluering i projektet USF-fagets mål i erhvervsuddannelserne Fagets uddannelsesretning USF modeller Viden om formidling online i forhold til f.eks. opgavebesvarelse som rapport. Viden om læring, hvordan tilegner eleven sig kundskaberne; her: Studere, omsætte og formidle kollaborativt i wiki/Google drev/MindMeister/Tango Struktur, differentiering og elevforudsætninger i forhold til mål. Hvordan planlægge et ”traditionelt”/”kedeligt” fagmål for eleverne? Hvilke muligheder giver dette f.eks. læsesvage elever? Hvordan tilrettelægges forløbet så det matcher uddannelsens ramme?