Kap 18 Promotion Kapitel 18.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Mette, Sofia, Peter & Nichlas
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Online annoncer og bannerreklamer
Synlig ledelse i krisetid
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Fremtidens markedsføringsplatform
Interessenter og interessentanalyse
Billetsystem BiBook. Hvordan var det før BiBook?  Billetter skulle sendes ud til alle filialer  Billetter skulle lægges tilside fra telefon- bestillinger.
Kapitel 5 Den kreative strategi
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
A ktivitets B aseret O mkostningsfordeling.
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Reklamemidler og -medier
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
Snak med din sidemand om dette et par min.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kommunikationsparametrene Kap. 5
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
6. Virksomhedens indtægter
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
mens animationen kører afprøve andet design
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Læring og it Typografiens betydning. læring og it Display-typografi Læse-typografi Konsultativ typografi 3 typer af typografier.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.
Lavet af: Alexander Rasmussen, klasse 1.2.  Lærerne kan ikke nå rundt til alle i timerne.  En anden form for undervisning.  Undervisningen bliver optaget.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
Foreningen af Speciallægers visioner for KVIS v/Mikkel Holmelund, næstformand i FAPS Fredag den 29. januar 2010.
Kapitel 13 Budgetter.
Parametermix - promotion
Portfolio eksamen Mit event bureau
Markedsføring og reklame
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Product to improve: Pølsehorn.
Mode – Runway show.
Overvej din kommunikation
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Energieffektivisering i boligsektoren - redskaber, metoder og praksis
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Ekstern kommunikation
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Markedsføring i LOF Et ambitiøst og strategisk arbejde over hele året
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Modul 8a: ”Flere muligheder på internettet”
Workshop 1.
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
6. Virksomhedens indtægter
Strategi Til markedsføring
Ecommerce - drift og kundeservice
Præsentationens transcript:

Kap 18 Promotion Kapitel 18

Promotion er de aktivi- teter, virksomheden tager i brug, når den Kap 18 Promotion er de aktivi- teter, virksomheden tager i brug, når den ønsker at påvirke mål- gruppens holdninger og adfærd i forhold til virk- somheden og dens produkter

Der er forskellige typer promotion: Kap 18 Der er forskellige typer promotion: Reklame Online markedsføring Sales promotion PR Personligt salg (kap. 4) Butiksindretning (kap. 5)

Kap 18 Reklame er en kommunikationsindsats, der bruges for at øge salget. Virksomheden betaler for at reklamere.

Reklame kan være: Annoncer Brochurer og tilbudsaviser TV-spots Kap 18 Reklame kan være: Annoncer Brochurer og tilbudsaviser TV-spots Plakater Outdoor

Reklame har flere formål: Kap 18 Reklame har flere formål: Informerer om produkter Øger salget Minder om, at produkterne eksisterer

Redskaber, når man fremstiller reklamer: Kap 18 Redskaber, når man fremstiller reklamer: AIDA-modellen Middel- og medievalg Reklamepriser Reklameplanlægning

Online markedsføring sker som elektronisk kommunikation Kap 18 Online markedsføring sker som elektronisk kommunikation mellem virksomhederne og deres kunder

Online markedsføring kan være: Kap 18 Online markedsføring kan være: E-mail markedsføring Hjemmesider Bannerreklamer og pop-ups Links Viral markedsføring Søgemaskiner SMS’er, MMS’er og chatrooms

er de salgsfremmende aktiviteter, som her og nu kan øge salget: Kap 18 Sales promotion er de salgsfremmende aktiviteter, som her og nu kan øge salget: Konkurrencer Loyalitetsprogrammer Vareprøver og reklamegaver Messer og udstillinger

Public Relations (PR) omfatter de informationer, som virksomheden Kap 18 Public Relations (PR) omfatter de informationer, som virksomheden giver til omverdenen for at få ikke-betalt omtale: Sponsorering og gaver Product placement