Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ecommerce - drift og kundeservice

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ecommerce - drift og kundeservice"— Præsentationens transcript:

1

2 Ecommerce - drift og kundeservice

3 Lad os starte med formålet…

4 Dagens program 9.45  Hvad skal der til for at drive en webshop? Få indblik i produktets rejse fra A-Z. Flemming B. Jessen, Videncenter for Digital Handel 10.30   PAUSE Optimering af  den digitale kundeoplevelse og -service i en B2B-virksomhed Digital udviklingschef Morten Dalgaard fra Brdr. Dahl (Saint-Gobain Distribution) 11.30   FROKOST 12.00  Digital kundeservice på tværs af kanaler - hvad skal prioriteres og hvordan styrer man det? Tidl. Customer Succes Executive fra Zendesk, Maria Utard 12.45  Præsentation af uddannelsen og faget Morten Christoffersen, Videncenter for Digital Handel 13.00  Workshop – arbejde med undervisningsmaterialet 14.30  Trends og tendenser i digital handel Lars Henrik Larsen , Videncenter for Digital Handel 15.15    Farvel og tak! (Udlevering af bøger)

5 Videncenter for Digital Handel
Godkendt den 3. oktober 2017 Bevilling til og med 2020 Årligt bidrag fra Undervisningsministeriet på 3,8 mio kr. Aarhus Business College er værtsinstitution

6 Hvorfor? Sovet i timen? …har vi brug for en masse gode hoveder og varme hænder, der ved hvad man skal for at gøre dansk ehandel konkurrencedygtig!

7 Formål Bidrage til at alle elever i erhvervsuddannelserne bliver så dygtige, som de kan til at håndtere udviklingen inden for digital handel og matche de aktuelle kompetencer som virksomhederne efterspørger. Lad os starte med formålet…

8 DERFOR er det vigtigt, at der er fokus på den danske ehandel ellers kommer de her to til at sidde på alt….

9 Fremtidige erhvervskompetencer
Marked Teknologi Samfund Videncentrenes rolle Viden-center I samarbejde med - og til gavn for - elever, skoler og virksomheder Viden-center Fokus og kompetenceløft Undervisere + undervisnings-materiale Kompetente elever

10 Hvordan gør vi det så?

11 ”Digital handel”-specialet

12 Obligatoriske fag Dataanalyse Digital markedsføring 1 4 5
Datakilder Indsamling Datakvalitet Behandling Visualisering Digital markedsføring 1 Søgemaskine Content marketing Digitale medier Sociale medier Nyhedsbreve 4 5 Customer journey Kontaktpunkter Triggers Søgning Købsbeslutning Oplevelse Loyalitet e-commerce - management og kundeservice Funktion Vareoprettelse Site merchandising Salgsoptimering Forsendelse Kundeservice 2 3 Digitalt salg og forretningsforståelse Digitale forretningsmodeller Digitale trends Barrierer Opstart af webshop Virksomhedens værdikæde 1 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner

13 Valgfrie fag Digital markedsføring 2 10 Omnichannel 8 E-procurement 9
Kampagner Kundeindsigt Planlægning Effektmålinger Social media selling Kundefastholdelse Interaktionsdesign Test 10 Omnichannel Kundedata Kontaktpunkter Forventning Organisering Kommunikation 8 E-procurement Varelagerstyring ABC analyse Kvadrantanalyse Tilbud Forhandling Budget Tests 9 Salgsoptimering Kundeklub Konvertering Trafik Mersalg Promotions Segmentering Permissions Logistik Lagerformer Monitorering Fullfilment Forsendelse Returnering 6 7 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner

14 Undervisnings-materiale

15

16

17 Case videoer

18 Master class

19

20 11. september i København

21 Nationalt talentprogram

22

23 Forløb til grundskolen

24 Beijing + Shanghai Februar 2020

25 The Big Show in New York Januar 2020

26 3 digitale timer


Download ppt "Ecommerce - drift og kundeservice"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google