Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
2
Ecommerce - drift og kundeservice
3
Lad os starte med formålet…
4
Dagens program 9.45 Hvad skal der til for at drive en webshop? Få indblik i produktets rejse fra A-Z. Flemming B. Jessen, Videncenter for Digital Handel 10.30 PAUSE Optimering af den digitale kundeoplevelse og -service i en B2B-virksomhed Digital udviklingschef Morten Dalgaard fra Brdr. Dahl (Saint-Gobain Distribution) 11.30 FROKOST 12.00 Digital kundeservice på tværs af kanaler - hvad skal prioriteres og hvordan styrer man det? Tidl. Customer Succes Executive fra Zendesk, Maria Utard 12.45 Præsentation af uddannelsen og faget Morten Christoffersen, Videncenter for Digital Handel 13.00 Workshop – arbejde med undervisningsmaterialet 14.30 Trends og tendenser i digital handel Lars Henrik Larsen , Videncenter for Digital Handel 15.15 Farvel og tak! (Udlevering af bøger)
5
Videncenter for Digital Handel
Godkendt den 3. oktober 2017 Bevilling til og med 2020 Årligt bidrag fra Undervisningsministeriet på 3,8 mio kr. Aarhus Business College er værtsinstitution
6
Hvorfor? Sovet i timen? …har vi brug for en masse gode hoveder og varme hænder, der ved hvad man skal for at gøre dansk ehandel konkurrencedygtig!
7
Formål Bidrage til at alle elever i erhvervsuddannelserne bliver så dygtige, som de kan til at håndtere udviklingen inden for digital handel og matche de aktuelle kompetencer som virksomhederne efterspørger. Lad os starte med formålet…
8
DERFOR er det vigtigt, at der er fokus på den danske ehandel ellers kommer de her to til at sidde på alt….
9
Fremtidige erhvervskompetencer
Marked Teknologi Samfund Videncentrenes rolle Viden-center I samarbejde med - og til gavn for - elever, skoler og virksomheder Viden-center Fokus og kompetenceløft Undervisere + undervisnings-materiale Kompetente elever
10
Hvordan gør vi det så?
11
”Digital handel”-specialet
12
Obligatoriske fag Dataanalyse Digital markedsføring 1 4 5
Datakilder Indsamling Datakvalitet Behandling Visualisering Digital markedsføring 1 Søgemaskine Content marketing Digitale medier Sociale medier Nyhedsbreve 4 5 Customer journey Kontaktpunkter Triggers Søgning Købsbeslutning Oplevelse Loyalitet e-commerce - management og kundeservice Funktion Vareoprettelse Site merchandising Salgsoptimering Forsendelse Kundeservice 2 3 Digitalt salg og forretningsforståelse Digitale forretningsmodeller Digitale trends Barrierer Opstart af webshop Virksomhedens værdikæde 1 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner
13
Valgfrie fag Digital markedsføring 2 10 Omnichannel 8 E-procurement 9
Kampagner Kundeindsigt Planlægning Effektmålinger Social media selling Kundefastholdelse Interaktionsdesign Test 10 Omnichannel Kundedata Kontaktpunkter Forventning Organisering Kommunikation 8 E-procurement Varelagerstyring ABC analyse Kvadrantanalyse Tilbud Forhandling Budget Tests 9 Salgsoptimering Kundeklub Konvertering Trafik Mersalg Promotions Segmentering Permissions Logistik Lagerformer Monitorering Fullfilment Forsendelse Returnering 6 7 Trends og tendenser Teknologier og systemer Jura Kundefokus Tværgående emner
14
Undervisnings-materiale
17
Case videoer
18
Master class
20
11. september i København
21
Nationalt talentprogram
23
Forløb til grundskolen
24
Beijing + Shanghai Februar 2020
25
The Big Show in New York Januar 2020
26
3 digitale timer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.