Markedsføring og reklame

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afsætning HHX - Lene Baake.
Advertisements

Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Internet til alvor og sjov
Afsætning 2012.
Virksomhedens kommunikation, image og website
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Optimér din forretning
SALG – ERFARINGER – BEHOV Nordjyske Medier 21. okt. 2009
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Synlig ledelse i krisetid
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Kommunikation / it.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Snak med din sidemand om dette et par min.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Jeanette Fangel Løgstrup
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Kapitel 21 Kommunikation og medier. Enkel kommunikationsmodel.
Billeder.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
Mediegruppen WOC2006 Hvordan skaber vi opmærksomhed om stævnet?
Overskrift Manchet Manchet Manchet Manchet Manchet Mellemrubrik
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
BA International Erhvervskommunikation Sproglig teori og metode (IV)
Konkurrenceforhold.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Alexander, Lasse og Martin
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
Købeloven afsætning.
Anden lovgivning afsætning.
Parametermix - promotion
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
REKLAME KOMMUNIKATION.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
E-handel og online service
Konkurrenceforhold afsætning.
Virksomhed og iværksættere
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
konkurrencesituation
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
(Firmanavn) marketingplan
Ekstern kommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Markedsføring og reklame afsætning

Markedsføring i virksomheden Bred betegnelse for de aktiviteter firmaet bruger på at udbrede deres produkter Afsætning er betegnelsen for salg, service og markedsføring Markedsføring handler om at fremhæve den oplevelse, der ligger i at eje virksomhedens produkt Det er ikke let at planlægge markedsføring pga. forbrugernes store udvalg af varer og serviceydelser Virksomheden skal målrette markedsføringen til bestemte forbrugergrupper Afsætning, EUD/EUX, F-C

God markedsføring kræver solid viden om markedet Markedsbeskrivelse God markedsføring kræver solid viden om markedet Markedsbeskrivelsen er at betragte som den del af et isbjerg, der ligger under vandet – delen over vandet er markedsføringen Afsætning, EUD/EUX, F-C

forretningsplanen Grundlaget, virksomheden driver forretning på, fx: Hvem vil virksomheden sælge til? Hvordan vil virksomheden sælge sine varer? Hvordan skaffer virksomheden sine varer? Forretningsplanen sætter markedsbeskrivelse og markedsføring i en sammenhæng Anvendes ofte ved etablering af virksomhed fx ved ansøgning om etableringslån i en bank. Afsætning, EUD/EUX, F-C

reklamer Virksomheder benytter sig af reklamer for at gøre kunder opmærksomme på deres produkter: Afsætning, EUD/EUX, F-C

Medietyper til reklamer Reklamer: Aviser, ugeblade, magasiner, fagblade Tryksager: Tilbudsaviser, kataloger, brochurer, flyers Outdoor stationære: Togstationer, bygningsfacader, busskure Outdoor mobile: Bus, tog, taxi, bycykler, varebiler Radio & TV: TV-kanaler, lokalradioer, TV-shop Posters & Billboards: Stationer, stormagasiner, lufthavne Elektronisk: Internet, mobiltelefoner Afsætning, EUD/EUX, F-C

Kommunikationsmodellen Virksomheder anvender kommunikationsmodellen i deres reklamer. Afsætning, EUD/EUX, F-C

Overvejelser ved kommunikation Hvem er modtagerne af meddelelsen? Hvad er hensigten med meddelelsen? Hvad er budskabet i meddelelsen? Hvor tror vi, at modtagerne vil læse, se og/eller høre meddelelsen? Hvilken genre passer til meddelelsens indhold? Hvilket sprog skal teksten skrives eller siges i? Hvilke illustrationer skal vi bruge, for at kunden forstår budskabet? Hvilke kommunikationskanaler skal vi anvende? Afsætning, EUD/EUX, F-C

Aida-modellen Virksomhederne kan anvende AIDA-modellen, når de vil skabe opmærksomhed om et specifikt produkt. Afsætning, EUD/EUX, F-C