Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Advertisements

SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Kommunikation af resultater
Web 2.0 Teoretisk viden.
Internet til alvor og sjov
Kapitel 2.
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Læringsmål Kendskab til:
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Fremtidens markedsføringsplatform
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Backoffice præsentation
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Pinpoint.
Backoffice præsentation
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Ø90 Online service og uddannelse
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Vibeke Thøis Madsen, IntraTeam
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Reklame & Markedsføring
Dokumentation af opgaver
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
mens animationen kører afprøve andet design
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Hvad kan jeg bruge min SIV- uddannelse til? Sabina N. Nielsen, SIV engelsk 10. sem. Søren Brandt, SIV engelsk 10. sem. Rune Sørensen, SIV engelsk 10. sen.
Din kreative online praksis! – del 2
Parametermix - promotion
CASE seminar fremmedsprog Liselotte Andreasen
markedsføringsplaner
Markedsføring og reklame
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Hjertecafèer - tilbageblik
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Best practice i sociale medier
Tjek altid “om os”-siden
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Informationssøgningskursus Studieområdet del 1
Historie og organisation
Ekstern kommunikation
Mission, vision og forretningsidé
Når du allerede mestrer de vigtigste
Sådan kan I få flere deltagere til it-aktiviteter
Præsentationens transcript:

Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4 Sociale medier 8 Pressemeddelelser 9 Personalebladet 11 Møder 12 Årsberetning 13 Oms 3,9b

Kommunikationskanaler Når man taler om kommunikationskanaler, taler man både om interne og eksterne former for kommunikation. Hos Sanistål bruger man hovedsagligt disse: Pressemeddelelser Nyhedsbreve Hjemmeside og sociale medier Møder Personaleblad Reklamer Årsberetning I al Saniståls kommunikation vil du kunne finde eksempler på ”Mere end du tror”-tanken. Det er nemlig en klar målsætning for Sanistål at skabe værdi for både kunder og medarbejdere. Intern Ekstern - Inde i virksomheden Udenfor virksomheden

Hjemmesider Sanistål ønsker at være en one-stop-shoppingoplevelse for deres kunder og hjemmesiden skal give et godt og hurtigt overblik over både services og varer. Du kan besøge hjemmesiden på www.sanistaal.com Hvis du er erhvervsdrivende kan du oprette dig på hjemmesiden som bruger. Det er der mange fordele i. Du kan f.eks. få tilbud, der er tilpasset dig og dine kunders behov, du kan nemt og hurtigt genbestille varer og du kan få support gennem en chatfunktion. Saniståls tømrer- og snedkerkunder benytter sig af Carl F’s produkter, hvilke selvfølgelig også er en del af hjemmesiden og webshoppen. One-stop-shopping Support - Købsoplevelse, hvor du kun behøver at handle ét sted Støtte og vejledning

Reklamer En del af Saniståls eksterne markedsføring indenfor målgruppen er reklamer. Disse reklamer kan enten sendes ud til kunderne, men er også at finde i butikken. Reklamerne skal fungere som en appetitvækker og indeholder typisk produktinformation og en henvisning til f.eks. hjemmesiden. Du kan se eksempler på reklamer på de næste sider. Sanistål laver også reklamefilm, der henvender sig til kunderne, f.eks. denne reklamefilm for produktet Stockmaster: https://www.youtube.com/watch?v=FuCIl-Q9qx8 Du kan med fordel se flere film om Sanistål som virksomhed samt om services og produkter på Saniståls Youtube-kanal. Du finder den på: https://www.youtube.com/user/sanistaaldk

Sociale medier Hos Sanistål bruger man sociale medier til at fortælle om nye tiltag og produkter. Du kan finde profiler på: Facebook LinkedIn Google+ Youtube Fordelen ved de sociale medier er, at både kunde og virksomhed hurtigt kan få kontakt, og at virksomheden kan dele videoer og tilbud med kunderne. Du finder links til Saniståls sociale medie-profiler nederst på siden her: https://www.sanistaal.com/da

Pressemeddelelser En pressemeddelelse skrives når f.eks. en virksomhed ønsker at informere om noget, der sker i virksomheden. Det kan være ejerskifte, events osv. En pressemeddelelse offentliggøres som regel både på virksomhedens hjemmeside og sendes til f.eks. aviser og tv-stationer. Hos Sanistål finder du pressemeddelelserne her: https://www.sanistaal.com/da/om-sanistaal/presse Hvis du kigger på pressemeddelelsernes overskrifter vil du se, at Sanistål oftest bruger denne kommunikationskanal til at informere om ændringer i virksomheden, nye butikker mv. Du kan se et eksempel på en pressemeddelelse fra Sanistål på næste side.

Personalebladet Et personaleblad kan være en dyr udskrivning i en virksomheds budget, men det har også sine fordele. Medarbejderne kan f.eks. læse inspirerende artikler om andre afdelinger, få udvidet produktviden, få ny viden om virksomheden og se billeder fra medarbejderarrangementer, f.eks. Saniståls sportsstævne. Saniståls personaleblad hedder Sani-Info og udkommer én gang i kvartalet. Find bladet sammen med de andre faktatekster på EMU’s hjemmeside.

Møder Når man afholder møder i virksomheden, så gør man det for at give informationer til medarbejderne, men også for at medarbejderne kan give viden og feed-back til f.eks. butikschefen. Som et led i ”Mere end du tror”-kampagnen og som grundlag for dels kommunikationen og dels mødeafholdelsen i fremtiden introducerede Sanistål en ”Mere end du tror”-app. Idéen med app’en var at medarbejderne skulle fortælle, hvad ”Mere end du tror” betyder for dem. Det skulle der komme små film med historier ud af.

Årsberetning I en årsberetning kan en virksomhed fortælle om, hvordan året er gået både økonomisk og generelt i virksomheden, f.eks. I forhold til miljøtiltag, samarbejdspartnere og medarbejdere. Du kan finde Saniståls årsberetninger og regnskaber her: https://www.sanistaal.com/da/koncernen/investor/regnskaber