Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?"— Præsentationens transcript:

1 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Louise Palludan Kampmann Chefkonsulent Digitaliseringsstyrelsen

2 Hvad er opgaven? Målet er:
At borgerne informeres om overgangen til digital kommunikation og digital selvbetjening i det offentlige At borgerne orienteres om hvilke områder der overgår til obligatorisk digital selvbetjening At borgerne oplever digital kommunikation med det offentlige som nem og tryg At kommunikationsindsatsen bidrager til at flytte borgerne fra analog til digital kommunikation med det offentlige

3 Idealtypemodel for kommunikation
Kendskab Interesse/ motivation Efterspørgsel Handling Fastholdelse Input Processer Output Effekter

4 Vi leverer indhold inden for fire områder i den samlede kommunikationsmodel
Massemedieindsats PR-indsats Borger Netværkskommunikation Myndighedskommunikation

5 Kommunikationselementer
Centralt budskab til alle at borgernes førstevalg skal være det digitale, når de søger kontakt med det offentlige. Printannoncer Søgemaskine-optimering Annoncering i Google og Facebook Købte bannerannoncer Massemedieindsats Borger

6 Kommunikationselementer
Påvirkning af den historie, der fortælles om digital kommunikation med det offentlige. De gode historier skal i pressen, nationalt og lokalt. Dem der har taletid, skal sige det rigtige PR-indsats Borger Artikelskrivning og opsøgende arbejde Assistance til biblioteker mv. ift. lokal omtale Skabeloner til pressemeddelelser Strategiske samarbejder

7 Kommunikationselementer
Myndighederne skal være velinformerede, have gode materialer til rådighed og bidrage til det fælles mål. Materialer, der skal informere medarbejdere om hvad der sker, så de er fuldt opdateret. Materialer, som myndighederne kan bruge i deres vejledning til borgerne. Borger Myndighedskommunikation

8 Kommunikationselementer
Netværkskommunikation kan give borgernær vejledning. Borgerservicecentre, biblioteker, ældreorganisationer, oplysningsforbund, fagforbund osv. er ambassadører med høj troværdighed og stor viden. Undervisningsmoduler Videoguides FAQ´er Foldere Roll-ups Gulvklistermærker Bannere til hjemmesider Bolsjer Skabeloner til tryksager Hjemmesidetekster Borgermøde-kit Samlet værktøjskasse Borger Netværkskommunikation

9 Det offentlige bliver mere digitalt
Nu skal du gå på nettet, når du f.eks. skal: Melde flytning Bestille nyt sundhedskort Ansøge om dagtilbud Skrive dit barn op til skole, SFO og fritidshjem Borger.dk er din indgang til det offentlige. Her kan du betjene dig selv og få information, når det passer dig. På borger.dk kan du også sende og modtage digital post. Det er både hurtigt og sikkert. Gå ind på

10 Det offentlige bliver mere digitalt 10

11

12

13 Borger.dk-uge Borger.dk-ugen (uge 47) bliver starten på kampagnen.
Borger.dk-ugen er startskud og intensivt arbejde på alle niveauer. Kommunikationsindsatsen spreder sig helt frem til udgangen af januar.

14 I kan bidrage Information på den enkelte myndigheds hjemmeside om digitaliseringen af kommunikationen med det offentlige Information på intranet Information med i evt. udsendelser af breve Information med i nyhedsbreve Direkte borgerkontakt – brug vores materiale Såfremt nogen planlægger egne kommunikationsindsatser om f.eks. digital post: Spar pengene – brug vores materialer. Hold borger-møder Lav events, konkurrencer osv. Lær af de andre og øs ud af din erfaring – en idé-bank på borger.dk Lav lokalt pressearbejde ”For myndigheder” på borger.dk. Her vil ligge informationsmaterialer, værktøjskasse, borgermøde-kit, presse-kit, beredskab, designmanual m.v. fra midten af oktober

15 Tak for jeres tid Kontakt: Louise Palludan Kampmann


Download ppt "Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google