Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Advertisements

Marketingplanlægning
Konkurrenceforhold Kapitel 11
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Markedskommunikation - del 1
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 1 vare produceret på 2 anlæg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
Senior, Sundhed og Samvær
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Kap. 14: Ufordringer og l ø sninger for den offentlige velf æ rdsservice Udfordringer L ø sninger Finansiering af Sundhedsv æ senet (SHV) Diskussion Sp.
Kraftvarmeværkens rolle i fremtidens energisystem Lykke Mulvad Jeppesen
ARENA SILKEBORG SPONSORAT. Silkeborg IF er en af landets mest traditionsrige fodboldklubber og har tilhørt den øverste elite igennem mange år. Silkeborg.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Gode råd om indkøb for institutioner uden egen indkøbsorganisation Oplæg ved Henrik Dyrehave Rasmussen, Økonomi- og ressourcedirektør ved CELF (Center.
WALK & TALK – Lyngby Stavgangscenter Gruppe 6: Nora Henriksen, Frederik Arend, Christian Fennert & Josephine Errebo.
Modelleringskompetence. Hvad har de her ting til fælles?
Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Amanda, Jimmie, Sebastian
Virksomhedens udvikling
Parametermix - distribution
Købsadfærd afsætning.
markedsføringsplaner
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Shampoo design Frugten signalere frugtduft
Hvordan bruges EFU-skemaet i projekterne !
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Præsentation
Markedsføring i søgemaskiner
Landbrugsledernes årsmøde
Udarbejdet af Malou & Natasja
Salgets forudsætninger
Kunder og kommunikation
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
NELLEMANN A/S Gruppe 7: Natasia Andersen, Mikkel Knudsen, Niklas Knudsen, Niclas Schmidt, Nora Henriksen.
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Forbrugeradfærd.
(Firmanavn) forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
- Fælles forståelse af kerneopgaven
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
27. Lagerstyring Lagerstyringens mål
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
SUCCES MED SALG 1.
Hvad forstår man ved et producentmarked?
Styrker dit salg NETVÆRK Open AdExchange er en del af
Market Sizing Dette værktøj vil hjælpe dig til at aflæse markedets størrelse og bestemme vækstpotentialet for dine produkter eller services.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
DGI Håndbold Total & Max. Totalhåndbold Håndboldfitnesskurser
International økonomi for matematikere
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Præsentation af mad vafler
Room for people.
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Agenda:. - Om WILLBRANDT. - Strategi
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt Udarbejdet af Bilal, Mikkel, Martin, Nora og Daniel Gruppe 8

Produkt: Læderbælte Mens Bag Unikt bælte; Læder, farve, kvalitet, rem og spænder er af samme materiale, som tasken og matcher dermed perfekt Udtrykker en individual og modebevidst livsstil Produkt: Shopping produkt

Produkt: Læderbælte Mens Bag Core Praktisk funktion, Accessoires Actual Mærke, farve, størrelse, udstyr Augmented Unikt produkt som matcher ens taske, levering, garanti, lager

Potentielle kunder Definition af markedet: Salg af herre læderbælter Heterogent markedet, monopolistisk konkurence (ufuldkommen) Differentieret marketing: Målgruppe med undergrupper, der har behov for at få noget unikt Mens Bags’ primære målgruppe: Mænd 18 – 28 år Vores målgruppe: En metroseksuel mand Sociokulturel; Livsstil Alder (primært de yngre, grundet tidligere undersøgelse)

Produktstrategi Udvide Mens Bags lædersortiment i form af accessories Produkt mix strategi: Udvidde bredden af sortiment Starter med bælter

Produkt strategi

Prisstrategi Prismål: Øget salg Research: Kvalitativ undersøgelse

Resultat af prisfastsættelsen Optimal pris: 319 kroner og salg af 45 bælter Indtjening pr. bælte: 186 kroner - Mark-up: 2.41 Breakeven: 19.32 bælter (20)

Resultat af prisfastsættelsen

Prisfastsættelse

Distributionsstrategi Indirekte distribution Der er et eller flere led i distributionskæden, inden produktet ender hos slutforbrugeren Conventional distribution Max profit for hvert led i kæden

E-Business Forbundet online ved hjælp af sine samarbejdspartnere både bagud og fremad i hele distributionskæden Distributionskanal: Hjemmeside, Blog

Nye muligheder: Blogger Øget kendskabsgrad Ved success; udvidelse af sortiment Positiv branding Øget salg SEO-værdi

SLUT

Business Model Canvas; Produktidé

Beregning af efterspørgsel på markedet Beregning efterspørgsel bælter: 20-24 år mænd: 195.000 25-29 år mænd: 180.000 375.000 x 1 (køb af bælter årligt) Mensbag.dk markedsandel: 0,1 % 375.000 * 0,001= 375 bælter årligt 375/12= 32 bælter om måneden 32/30= 1-2 om dagen

7 O’s: Metroseksuel mand Occupants (hvem køber) B2C Mænd 18 + Livsstil: Modebevidst, metroseksuel Objects (hvad køber de) Læderbælte Objectives (Hvorfor køber de) Værdi i at være modebevist Udtrykke modestil Matche deres taske med et bælte Praktiske årsager Grundet kendt blogger Organization (Hvem deltager i beslutningsprocessen) Initiativtager – Manden selv Influent – Blogger, manden selv, kæreste Disponent, konsument, beslutningstager – Manden selv Operation (hvordan køber de) Impulskøb- tilkøb ved køb af taske Simpelt køb/ efterkøb- Bælte købes pga. bloggeren Occassions (hvornår køber de) Hele året- når der opstår et behov Når der skal købes en taske Outlets (hvor køber de) E-handel på Mensbag.dk

CO-STAR C: En modebevidst metroseksuel mand O: Kunderne udvider deres gaderobe ved køb af taske og bruger dermed flere penge S: Udvidelse af sortiment – Produkt mix udvidelse T: Kendt blogger til promotion A: Bæltet matcher unikt med tasken, samme leverandører R: Impulskøb (ved køb af taske bliver et matchende bælte fremvist) Planlagt køb – Grundet blogger (Distributionsstrategi)

Fordele Fordele for bloggere: Fordele for Mens Bag: Gæsteartikler til deres blog Gratisartikler Produktanmeldelse som den første Positiv branding SEO-værdi: Hver gang en blog linker til en hjemmeside, gavner det ens søgemaskineoptimering.  Øget salg