Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt Udarbejdet af Bilal, Mikkel, Martin, Nora og Daniel Gruppe 8
Produkt: Læderbælte Mens Bag Unikt bælte; Læder, farve, kvalitet, rem og spænder er af samme materiale, som tasken og matcher dermed perfekt Udtrykker en individual og modebevidst livsstil Produkt: Shopping produkt
Produkt: Læderbælte Mens Bag Core Praktisk funktion, Accessoires Actual Mærke, farve, størrelse, udstyr Augmented Unikt produkt som matcher ens taske, levering, garanti, lager
Potentielle kunder Definition af markedet: Salg af herre læderbælter Heterogent markedet, monopolistisk konkurence (ufuldkommen) Differentieret marketing: Målgruppe med undergrupper, der har behov for at få noget unikt Mens Bags’ primære målgruppe: Mænd 18 – 28 år Vores målgruppe: En metroseksuel mand Sociokulturel; Livsstil Alder (primært de yngre, grundet tidligere undersøgelse)
Produktstrategi Udvide Mens Bags lædersortiment i form af accessories Produkt mix strategi: Udvidde bredden af sortiment Starter med bælter
Produkt strategi
Prisstrategi Prismål: Øget salg Research: Kvalitativ undersøgelse
Resultat af prisfastsættelsen Optimal pris: 319 kroner og salg af 45 bælter Indtjening pr. bælte: 186 kroner - Mark-up: 2.41 Breakeven: 19.32 bælter (20)
Resultat af prisfastsættelsen
Prisfastsættelse
Distributionsstrategi Indirekte distribution Der er et eller flere led i distributionskæden, inden produktet ender hos slutforbrugeren Conventional distribution Max profit for hvert led i kæden
E-Business Forbundet online ved hjælp af sine samarbejdspartnere både bagud og fremad i hele distributionskæden Distributionskanal: Hjemmeside, Blog
Nye muligheder: Blogger Øget kendskabsgrad Ved success; udvidelse af sortiment Positiv branding Øget salg SEO-værdi
SLUT
Business Model Canvas; Produktidé
Beregning af efterspørgsel på markedet Beregning efterspørgsel bælter: 20-24 år mænd: 195.000 25-29 år mænd: 180.000 375.000 x 1 (køb af bælter årligt) Mensbag.dk markedsandel: 0,1 % 375.000 * 0,001= 375 bælter årligt 375/12= 32 bælter om måneden 32/30= 1-2 om dagen
7 O’s: Metroseksuel mand Occupants (hvem køber) B2C Mænd 18 + Livsstil: Modebevidst, metroseksuel Objects (hvad køber de) Læderbælte Objectives (Hvorfor køber de) Værdi i at være modebevist Udtrykke modestil Matche deres taske med et bælte Praktiske årsager Grundet kendt blogger Organization (Hvem deltager i beslutningsprocessen) Initiativtager – Manden selv Influent – Blogger, manden selv, kæreste Disponent, konsument, beslutningstager – Manden selv Operation (hvordan køber de) Impulskøb- tilkøb ved køb af taske Simpelt køb/ efterkøb- Bælte købes pga. bloggeren Occassions (hvornår køber de) Hele året- når der opstår et behov Når der skal købes en taske Outlets (hvor køber de) E-handel på Mensbag.dk
CO-STAR C: En modebevidst metroseksuel mand O: Kunderne udvider deres gaderobe ved køb af taske og bruger dermed flere penge S: Udvidelse af sortiment – Produkt mix udvidelse T: Kendt blogger til promotion A: Bæltet matcher unikt med tasken, samme leverandører R: Impulskøb (ved køb af taske bliver et matchende bælte fremvist) Planlagt køb – Grundet blogger (Distributionsstrategi)
Fordele Fordele for bloggere: Fordele for Mens Bag: Gæsteartikler til deres blog Gratisartikler Produktanmeldelse som den første Positiv branding SEO-værdi: Hver gang en blog linker til en hjemmeside, gavner det ens søgemaskineoptimering. Øget salg