Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde."— Præsentationens transcript:

1 Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde markedsandeleVi vil gå fra en global markedsandel på xx% til xx% i 2010 (kilde: Triq) 1.Øget besøgsfrekvens hos A kunderne – fra 4-6 besøg. Nyt møde aftales ved hvert møde. 2.Flere kampagner – optimeret i.f.t. indtjening/volumen 3.Fokus på globale key accounts – herunder Autogrill, Heinemann, Scandlines, Color Line, DFS Vokse og tjene penge i Asien Øge omsætningen med xx% i.f.t. 2009 og som minimum gå i breakeven på bidrag 1.Udarbejde konkret forretningsplan for Asien – herunder udvikle ’sharing’ produkter med int. smag 2.Tættere kontakt med BUM – ugentlig tlf. møde & fastlagt månedlig afrapportering 3.Omkostningsstyring af aktiviteter Opstarte samarbejde med nye kunder i Mellemøsten Bredere distribution i området – fra xx kunder til xx kunder 1.Hyppigere markedsbesøg fra 2-5 gange årligt – relationer er helt afgørende for succes Fastholde og udvikle teamet Motivation og kampgejst – måles bl.a. ved temperaturmåling – og salget! 1.Belønning ved opnåelse af delmål henover året 2.Synliggøre og fejre de små succeser Fravalg… 1. Americas nedprioriteres 2. Overordnet mål: Vinde ’interne’ markedsandele => Int skal udgøre en større andel af Toms Gruppens forretning

2 Fit for Fight seminar september 20092 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International - Export Vil…Mål…Gør… Tjene penge i Nordamerika Øge omsætningen med xx% i.f.t. 2009 og som minimum gå i breakeven på bidrag 1.Succesfuld lancering af alkoholfri flasker – (koncepttest => stærkt indsalg, eksekvering i butik, VIP kundecheck, national distribution) 2.Fastholde og udvikle flaskeforretningen i Costco (ingen prisstigning, mere US design/packaging) 3.Ny partner i Canada Vende udviklingen i NorgeØge omsætningen med xx% i.f.t. 2009 via forbedret distributionsgrad på kernesortiment (fra xx til xx) 1.Opstart af ny distributør (detailplanlægning) 2.Forbedre distributionsgrader (dybere og bredere) på kernesortiment (AB marcipan, Operamint, AB poseserie samt Bonbon) 3.Toms deltagelse på salgsmøder og kædemøder => skabe relationer 4.Ved nyhedslanceringer foretages koncepttest inden, så vi sikrer ’reason why’ til handlen Fortsat vokse i TysklandØge omsætningen med xx% i.f.t. 2009 på AB samt udbygge sukkerforretningen (ND) 1.AB => Tilstedeværelse på kæde-indkøbsmesser fra 2 til 5 messer, deltagelse på kædemøder i samarbejde med distributør 2.Tilpasset emballagetekster til DE marked 3.Afdække set-up for sukkerforretning – herunder Nellie Dellies Fastholde og udvikle teamet Motivation og kampgejst – måles bl.a. ved temperaturmåling – og salget! 1.Belønning ved opnåelse af delmål henover året 2.Synliggøre og fejre de små succeser Fravalg… 1.Tier 4 markeder => Vi skal være tro mod vores ’lean’ servicemodel, der sikrer, at vi bruger minimum af ressourcer på de nedprioriterede markeder Overordnet mål: Vinde ’interne’ markedsandele => Int skal udgøre en større andel af Toms Gruppens forretning


Download ppt "Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google