ORGANISATION workshop

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Advertisements

Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Almen studieforberedelse
Skolenetværk Tidligere – Skolenetværk/følgeforskning samlet Nu – adskilt i to dele Vi har forskellige interesser i projekterne Følgeforskningen - generaliseringer.
Læremidler til Madkamp 2015 Kirsten Marie Pedersen Madkundskab UC Lillebælt/Læreruddannelse n på Fyn.
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI.
Nykritisk analysemetode
Skriftlighedsforløb Fokus på eksamensgenren kronik (redegørelse). Slutter af med en skriftlig opgave. Vi skriver på denne opgave i timerne. I skal være.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
Center for Kvalitetsudvikling KVIS 22. september 2009 Pilotundersøgelse af Patientoplevet Kvalitet i Speciallægepraksis 2009 Design, resultater og udviklingsmuligheder.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
1. klasse skriver fagbøger - eksempel på undervisningsforløb fra Hattingskolen 2007.
Fagprøve - en kort oversigt.
Center for læring i natur, teknik og sundhed Den naturfaglige prøve.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
1. 2 ….Så kom der en fra kommunen…med powerpoint 3.
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
SamfundsCup
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Masseeksperiment Masseeksperiment 2017 Program Velkommen Masseeksperimentet skoletoiletter Hvorfor er det vigtigt at sætte fokus på skoletoiletter?
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
”TOPKARAKTERER GIVER IKKE NØDVENDIGVIS DE BEDSTE LÆGER” - Allan Flyvbjerg & Charlotte ringsted på altinget.dk d Ny kvote 2 optagelse på medicin.
Studieretningsprojektet
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Seminar, den 20. april 2017 Præsentation af Parasollens USB-Pind.
Faglig udvikling i praksis 2017
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Studieretningsprojektet
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Den gode prøve i faget dansk
Faglig inspiration til erhvervsuddannelserne i faget Dansk
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Velkommen Robusthed basiskursus
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Portfolio IT B.
Program Introduktion Gennemgang af vores idé
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Walt Disneys kreativitetsmodel
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
KIGO og kommunernes opgaver
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Hvad skal der ske nu på vores bibliotek? Lokalt oplæg
Demokrati og medborgerskab
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Demokrati og medborgerskab
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Videnskabeligt projekt
Innovation i humanistiske fag
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Videnskabeligt projekt
- En genre som alle andre
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
Præsentationens transcript:

ORGANISATION workshop ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

Organisation C –faglige mål Eleverne skal kunne: Redegøre for organisationsteoretiske skoler i et historisk perspektiv. Diskutere og vurdere problemstillinger omkring en organisations strukturer og processer. Anvende viden om interne organisatoriske samarbejder til at diskutere og vurdere problemstillinger omkring team- og projektorganisering samt team- og projektledelse. Diskutere og vurdere kompetenceudvikling i en organisation. Anvende viden om trivsel, motivation og ledelse til at diskutere og vurdere en organisations ledelsesprocesser. ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017 Blooms taksonomi ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017 Blooms taksonomi – det skal være muligt for eleverne at bruge materialebanken til at: Anvende Analysere Vurdere Efterprøve Antage Kritisere Bedømme Eksperimentere Teste Argumentere Bevise Rangordne Anbefale Udvælge Udvælge Demonstrere Illustrere Udføre Bruge Ændre Samle Forudsige Producere Vise Gengive udforske Sammenligne Organisere Demonstrere Finde Påvise Strukturere Skitsere Undersøge Udvælge Adskille Stiller spørgsmål ved ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

Inspiration til materialebank fra emu.dk ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

Materialebank til case-eksamen Indsamlet materiale om case-virksomheden er udgangspunktet for at eleverne får mulighed for at diskutere og vurdere…... Materialebanken giver kødet til case-opgaverne. Skal eleven diskutere ex. virksomhedens tiltag for trivsel blandt medarbejderne - så skal der gerne være en fortælling om, hvad virksomheden gør ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

Materialebank i samarbejde med andre fag IT: sammenfaldende pensum? Dansk: intern/ekstern kommunikation ….. Virksomhedens hjemmeside www.? Artikler (infomedia) Virksomhedsbesøg ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017 Faktatekster – kan anvendes på tværs af fag Case-kommissionen har anvendt følgende temaer: ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

Forslag til materialer: Personaleblad og -håndbog Organisationsdiagrammer - hele organisationen og ikke mindst dele af organisationen Uddannelse, kompetenceudvikling Ledelsens tanker om ledelse Lederens arbejdsopgaver – flere niveauer Medarbejdertrivselsundersøgelser – medarbejder: hvad motiverer mig? Stillingsopslag Samarbejde i teams - konkrete eksempler Bonus eller andre belønningsformer - medarbejdernes syn på det Seneste ændring i organisationen og hvorfor mm ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017 Når I indsamler informationer, så tal også med dem på gulvet, eleven eller assistenten – mulighed for at udforme opgaverne ud fra deres praktiske eksempler. Lav korte tekster med billeder, tegninger, grafik og korte videoklip som supplerer det øvrige materiale. Lav gerne henvisninger til materialebanken i opgaverne. Giv oplysninger om virksomheden i opgaven eller henvis til konkret videoklip eller tekst. ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017

ORGANISATION Kolding, den 14. marts 2017