Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Advertisements

Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Livsførelse – handleplan - pædagogik Handleplan (kan) understøtte livsførelsen Livsverden - systemverden (kunne færdes i begge) Kontekstuelle sammenhænge.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
Hvad skal I huske fra i dag! Viden, erfaringer, råd og redskaber.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Emner: Store barrierer og lille erhvervsevne hvordan håndterer vi de situationer? Personlig assistance og fleksjob Hjælpemidler. LAB/SEL. - ligheder.
MEDARBEJDERAFKLARING. EJER - MEDARBEJDERAFKLARING 2... Hvad er mit job? Hvordan klarer jeg mig? Er nogen interesseret? Hvordan klarer min enhed sig? Hvor.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Patientuddannelse – en medicinsk teknologivurdering Helle Ploug Hansen Marie Henriette Madsen Niels Viggo Hansen.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Sygeplejefaglig problemløsningsmodel -samarbejdsmodel
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
MED-skabelse som en styrkelse af samarbejdet
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
I hvilken grad vurderer du, at sundhedsdata er med til at understøtte sammenhængende patientforløb på tværs af sektorer (kommuner, regioner)?
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
DUBU Superbrugerrollen
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Vi fletter sammen om hjerterehabilitering
SL Nordjylland 22. august -En teori for faglig ledelse
Portfolioprojekt i 1b, NAG
Kvalitetsdagen 2015 Braithwaite, Marks & Taylor, 2014.
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
En ny Forberedende Grunduddannelse
Sygeplejerske Kirsten Gotfredsen Masterclass på Demensområdet
Fælles ledelsesgrundlag
Adfærd, kommunikation og samarbejde med de pårørende til mennesker med kræft. Fredag d
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
Temadag 2018.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Personlighed og Kompetencer
Møder i Samordningsudvalgene, planområdemøder
SUCCES MED SALG 1.
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Det rette tilbud fra første kontakt.
Rammesætning for dagen
Møder i Samordningsudvalgene, planområdemøder
Ekspertgruppen for voksen,- efter,- og videreuddannelse
Ledelsesevaluering.
Region Midtjyllands opgave
Tværfagligdag 7. November 2018                                                                                                                     
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Projekt supervision på sengeafdeling H1
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Velkommen Ny Studieordning fra efteråret 2019 Kort introduktion og oversigt i forhold til studieordning Princip fordeling for kliniske undervisnings.
MEDARBEJDER-INDDRAGELSE
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Undervisningsplanlægning
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR Forud for MUS overvejer du og din leder hver især dit individuelle kompetence-niveau for hver af de 4 kompetencer. UNDER Du og din leder vurderer i fællesskab dine kompetenceniveauer og laver en handle-plan for hvordan dine kompetencer skal udvikles det kommende år. Jo mere konkret en plan jo bedre. EFTER Tiltag i handleplan iværksættes. Du og din leder mødes løbende for at give tilbage-melding på tiltag og aftale evt. justering i handleplan. Handleplanen revurderes hvert år. Tips til udvikling Variation i jobbet Faste rammer for tilbagemelding At lære af fejl Intern undervisning Supervision Sidemandsoplæring Mentorordning E‐læring Projektarbejde Teambaseret arbejde Møder Rotationsordning Efter-, videreuddannelse Systematisk kompetenceudvikling i forbindelse med medarbejderudviklings- samtale (MUS) Miniudgave af modellen for systematisk Kompetenceudvikling for medarbejdere ved Hospitalsenheden Vest 280116 Hospitalsenheden Vest

Faglig Organisatorisk Hvorfor systematisk kompetenceudvikling? Formålet med en model for systematisk kompetenceudvikling er at ledelse og medarbejdere kender til og begge bidrager til at udvikle de kompetencer der er nødvendige til at løse hospitalets kerneopgave med kvalitet og sikkerhed. Kompetence omfatter det at kunne handle professionelt både mono- og tværfagligt i arbejdsrelaterede situationer på baggrund af tilegnet viden, færdigheder og adfærd. Faglig Social Lærings Organisatorisk Niveau 1 Ca. 10% Du er introduceret Niveau 2 Ca. 20% Du kan selvstændigt udføre afgrænsede tiltag Niveau 3 Ca. 50% Du anvender selv-stændigt de hen-sigtsmæssige kompetencer Niveau 4 Ca. 15% Du samskaber udvikling i eget fag og afdeling Niveau 5 Ca. 3-5% Du skaber ny viden og implementerer forandringer Hvad indgår i systematisk kompetenceudvikling? Sociale kompetencer Binder de øvrige kompetencer sammen og sætter fokus på alle de relationer en medarbejder indgår i, både i forhold til patienter og pårørende, kolleger, ledere og øvrige samarbejdspartnere. Udvikles ved: at indgå i og reflektere over samarbejdsrelationer og at give konstruktiv tilbagemelding ved opgaveløsning. Faglige kompetencer Knytter sig til de fagligt relaterede opgaver, som den enkelte er ansat til at varetage. De omfatter den viden, de færdigheder og den adfærd der understøtter det gode patientforløb. Det omfatter også hvordan man mestrer kritiske hændelser og uforudsete situationer. Udvikles ved: at varetage og træne fagspecifikke opgaver; Faglig sparring og refleksion med kolleger om hvordan arbejdsopgaver udføres. Organisatoriske kompetencer Omfatter at man forstår organisationens opbygning og funktion, hvordan man begår sig i organisationen og hvordan man forstår betydningen af egen arbejdsindsats for helheden. Udvikles ved: at drøfte egen rolle i forhold til kerneopgave med ledere og kolleger. At opsøge information via hospitalets hjemmeside, intranet, egen arbejdsmail mm. Læringskompetencer Evnen til kontinuerlig at erhverve sig nye kompetencer i takt med udviklingen. Evnen til at skabe mulighed for læring for sig selv og for andre i det monofaglige og interprofessionelle samarbejde, samt evne til at formidle viden, færdigheder og adfærd. Udvikles ved: arbejdet med at anvende erfaring og ny viden samt vidensdeling gennem fælles problemløsning. Overvejelser før, under og efter handling. Skøn over kompetenceniveau Din kompetenceudvikling er en dynamisk proces, som er afhængig af din aktuelle situation både jobmæssigt og personligt. Dit kompetenceniveau vil derfor ændre sig over tid. De fem kompetence-niveauer kan hjælpe dig til at skønne hvor du er i forhold til de forskellige kompetencer der er nødvendige i din afdeling. 280116/JH Hospitalsenheden Vest