Hvad får man ud af at deltage i et talentforløb? Oplæg v. fuldmægtig Jeppe Winkel Pedersen Integrationsministeriets departement den 10. oktober 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
ET SPORTSPSYKOLOGISK PERSPEKTIV BEDST NÅR DET GÆLDER…
Advertisements

Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge? Et akademisk bredt talentprogram med aktiviteter, der handler om både humaniora, business, teknik samt natur-,
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Erfaringer med talentudvikling i praksis Den 10. oktober 2008.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
NETVÆRKSMØDE 19. MAJ 2016 BRITT JENSEN. FÆLLES SAMTALERNE ”3 DELTAGERE OG 3 VINDERE”
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Forebyggelse af rocker- og banderekruttering København 23. Maj 2016.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Undervisningsdag om borgere med svære spiseforstyrrelser Formål Baggrund Program.
Talentudvikling i Integrationsministeriet 2008 Hvad er et talent? Hvorfor vil vi det her? Hvad indeholder vores talentprogram? Hvilke udfordringer og muligheder.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Talentudvikling i staten Direktør Lisbeth Lollike/Personalestyrelsen Oktober 2008.
Strategisk tilgang til udvælgelse af emner til konkurrenceudsættelse Rikke Thorlund Haahr Udbudsportalen, KL 1.
Praksisfællesskaber Peter Busch-Jensen, Lektor, RUC.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Ungdommens Folkemøde
Madkamp - DM i madkundskab
CfL 2016 INDIKATOR™ om Organisation og HR
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
OSO opgaven på Midtjysk
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Uddannelsesplanen.
Vi fletter sammen om hjerterehabilitering
Spændingsfelter i vejledningsloven
Velkommen Robusthed basiskursus
ROBUSTHED.DK Værktøjer til livet.
FagLudo Ludo på en helt ny måde.
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Forpligt professionshøjskolerne til digitalisering FSUS, 4
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Hvor meget hjælper familier i dag?
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Velkommen til DGI Miniton
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Velkommen til DGI Miniton
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
En god start på lægelivet
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Krav til informationsformidling
MUNDTLIG FREMSTILLING
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Hvad er meningen med dit liv?
STEMMEHØRING Samsø ved stemmehører Lisbeth og Chris
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
Netværksmøde Den 4. juni 2019 Haslev Bibliotek
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Præsentation af partnerskab
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 8: Supervision og sparring
Præsentationens transcript:

Hvad får man ud af at deltage i et talentforløb? Oplæg v. fuldmægtig Jeppe Winkel Pedersen Integrationsministeriets departement den 10. oktober 2008

Disposition Mit talentprojekt → emne og indhold Min motivation Mine udfordringer

Mit talentprojekt Emne: »Klima og migration«, dvs. om klimaforandringernes konsekvenser for migrationsmønstre og især spørgsmålet om, hvordan vi skal håndtere udfordringerne, herunder nye typer asylansøgere. Elementerne i projektet: Fællesseminar og netværk med andre talenter Sparring med chefer og ledelsen Udstationering - Udenrigsministeriet Mentorordning

Min motivation Forud for ansøgningen: Lyst til aktivt at forholde mig til min faglige og personlige udvikling Mulighed for at skrue et forløb sammen, så det passer præcis til mine egne interesser Mulighed for kompetenceudvikling, som går meget videre end det, der normalt er rammerne Nu hvor programmet er i gang: Direktionens bevågenhed og koblingen mellem mit projekt og departementets strategiske mål

… og mine udfordringer Daglige opgaver vs. Talentprogrammet → dvs. kobling ml. daglige arbejdsopgaver i kontoret med mange korte deadlines og krav om fordybelse i f. m. talentprogrammet Svært at finde ”rigtigt” tidspunkt til praktikophold En gang imellem vanskeligt selv at være ansvarlig for fremdrift i talentprojektet

Tak for opmærksomheden! Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig: