Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Advertisements

Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
De sidste undervisningstimer
E-case eksamen En unik eksamensform Du laver et PowerPointshow
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
MUNDTLIG FREMSTILLING
Mindre grimt, tak.
individuel lønforhandling
Karl Henrik Flyums model
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Survey Organisering og styregruppehåndtering. Spørgsmål 1 62,5 % mener de har stor indflydelse på tilpasning af egen projektorganisation! Hvis projektorganisationen.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
SOUNDSLIDES Produktionsplan for: Gruppe:___________________________________________________ Klasse:______________ PRODUKTIONSFASER 1. Idéudvikling 2. Forberedelse.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Kapitel 6 Kommercielle nyheder Layout og nyhedstrekanten
Synopsis.
Skrivekursus 1.e ..
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
MUNDTLIG FREMLÆGGELSE De fem arbejdsfaser. Forberedelse Hvordan forbereder man en mundtlig fremlæggelse? Når du skal fremlægge et fagligt indhold for.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Undervisningsdifferentiering uden ekstra arbejde Signe Ammitzbøll Anette Gjervig.
C PRØVEN I FYSIK/KEMI 2016 Prøveform A. Formalia om prøven Eleverne kan gå op enkeltvis eller i grupper på 2-3 elever (2 er mest hensigtsmæssigt) Inden.
Krimifortællinger Interaktiv assistent til arbejde med krimifortællinger i udskolingen.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Skab kraft i fortællingen Dette er et værktøj for dig, som vil Brænde igennem med dine budskaber på små som store møder Gøre dine ord og billeder til.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Bachelorprojektvejledning?
AMiR 3 – 2015 Onsdag d. 21. september 2016
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Når PR giver gevinst på bundlinjen

Company programme - Veda
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Den analyserende Artikel
Best practice i sociale medier
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
SRO 2018 hHx.
Resumé – hvordan gør jeg det?
- og hvordan du undgår dem…
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Fra anledning til udvikling
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan eller ikke kan? Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Hvem er gode til at lave præsentationer? Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Hvad er det, der sikre den gode præsentation? Kend din målgruppe Forberedelse Et klart budskab En plan for formidlingen En god afslutning Det gælder om at fastholde tilhørernes opmærksomhed. Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Kend din målgruppe Du kan ikke kende din målgruppe for godt Hvem er tilhørerne? Hvor mange er der? Hvor gamle er de? Hvilken baggrund har de? Hvordan er kønsfordelingen? Hvem skal ellers tale ved arrangementet? Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Kend din målgruppe Hvad er tilhørernes tilgang til emnet? Hvad er emnet? Hvilke udfordringer står deltagerne overfor? Hvor lang tid har du til rådighed? Er der ”ømme” punkter som kan skabe blokeringer? Hvilke behov har tilhørerne i forhold til emnet? Hvilken viden mangler tilhørerne? Hvordan kan du inddrage deltagernes erfaringer? Vil deltagerne have en holdning til emnet? Er deltagerne deltagere på frivillig basis eller?? Hvilke pointer skal gerne gå op for tilhørerne undervejs? Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Kend din målgruppe Stedet Hvor skal indlægget holdes? Hvordan er lokalet? Hvilke av-midler er der mulighed for at benytte? Hvordan er lokalet indrettet? Er det muligt at komme ind i lokalet og gøre klar inden deltagerne kommer? Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Tilhørernes opmærksomhed topper efter ca. tre minutter. Herefter går det stærkt nedad. Det er ligegyldig hvor lang tid der er sat af til indlægget. Opmærksomheden er størst efter ca. et minut, da alle lige skal spores ind på emnet. Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Derfor ”Læg hårdt ud og øg undervejs” Citat af Bjørn Dähli, norsk langrendsløber, da han skulle forklare hvorfor norske langrendsløbere var så meget bedre en løbere fra andre nationer. Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Åbningen er vigtig Åbningen skal skabe fundamentet for deltagernes engagement Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Åbningen kan krydres med: En stærk sætning En gimmick Et citat En bemærkning til en aktuel begivenhed En anekdote Et sprøgsmål Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Åbning Præsentér emnet I dag vil jeg tale om ……….. Præsentér målene Deltagerne har behov for at vide, hvad der er på vej til at ske. Præsentér dig selv Hvad er din baggrund for at stå her? Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Emnet – det dit oplæg handler om. Hvordan gør du det spændende for deltagerne? Hvordan holder du deltagerne på et højt opmærksomhedsniveau? Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Emnet Fortæl historier Tal i billeder Brug metaforer Benyt visuelle effekter Diagrammer Billeder Mm. Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Opmærksomhedskurven Den stærke afslutning Resumé og/eller konklusion Hiv de tre vigtigste pointer frem Tal gerne i billeder Sammenfatning Konklusionen på det hele er ………….. Afsluttende bemærkning Opfordring til deltagerne - peptalk Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik En model på opbygning af præsentationen Personligt salg og præsentationsteknik Indledning Åbning Emne Budskab Præsentation af dig selv Handling Begrundelse Et eller to argumenter Eksempel Highlight Tænkt indvending Highlight Afslutning Resumé eller konklusion

Præsentationsteknik Opgave  Lav en præsentation.  Emnet er valgfrit.  Du skal tale i 10 minutter.  Du har en time til forberedelse.  Brug teknikker fra teorien om god præsentationsteknik. Personligt salg og præsentationsteknik

Præsentationsteknik Personligt salg og præsentationsteknik