DBU Sjælland En ny destination og rejse for DBU Sjælland.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
FBUs visionsplan 2015.
Advertisements

Mission Værdigrundlag Strategiske fokuspunkter
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
Livets Ord September 2015 "Du skal elske din næste som dig selv" (Mark 12, 31).
Mål & vej Årskonference 2014 Vi er de bedste Og hvis ikke så bliver vi det.
1 Udvikling af skolens samarbejde med interessenter Fælles indsats for murerfaget.
FLERE FRIVILLIGE BADMINTON IS Skævinge fodbolds 5 step til flere frivillige.
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 56 selvstændige organisationer Fordelt på godt 600 afdelinger Hjulpet på vej af 775 ansatte Lejerbo.
Hold balancen med et stærkt og velfungerende familieliv Workshop Balancekonference, Region Syddanmark, August 2010 Lisbeth Fruensgaard.
Fælles fremtidsbillede … og gensidig forståelse af muligheder og udfordringer Søren Møller & Søren Brixen, september 2014 Lars Rasmussen, juni 2014.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 56 selvstændige organisationer Fordelt på godt 650 afdelinger Hjulpet på vej af 775 ansatte Lejerbo.
Klubben Organisation og træningsmiljø xx/xx 2014 kl.xx.xx-xx.xx.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Rum for liv. Om Lejerbo Over boliger 840 afdelinger Organiseret i 54 selvstændige organisationer Hjulpet på vej af cirka 750 ansatte Lejerbo er.
Årsmøde Gymnastik & Fitness. Navn Navnesen Velkommen til Årsmøde i DGI Sydvest Gymnastik & Fitness Den 30. september 2014.
CSR - HR Beskæftigelsesrådets handicapkonference december 2008  Præsentation af Coop/CSR  Erfaringer med ansættelse af personer med.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
OK18 nærmer sig Hvad er vigtigst for HK Kommunals medlemmer?
Efterskoleforeningen
Vi går efter guldet Præsenntation af bestyrelsens strategioplæg for dame/pige floorball i Rungsted Hørsholm Floorball klub.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Relationer på arbejdet.
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
Grøn Puls på Hjertestierne 2017
Behov for et servicetjek Fællesmødet 31. oktober 2015
Fra bærende værdier over nybyggeri til ny adfærd
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Den gode læge Yngre Lægers politik
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Konference Kultur og Læring
Principerklæring for DBU Bredde - til vedtagelse på års-/delegeret-/repræsentantskabsmøder 2018 FLU indgik i 2015 en ny breddeaftale med DBU for perioden.
Det gode skolelederliv - vilkår for god skoleledelse
Central kontra decentral
Fælles ledelsesgrundlag
BADMINTON.
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Styregruppemøde 25. maj 2018 Charlotte Holmberg Ph.d.-arbejdsgruppen
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
SUMO - analyse.
Kulturmetropolen Festival & Events 2.0.
Pointer fra resultater på dagtilbudsområdet
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Kaptajnen Jens Andersen-Mølgaard Horsens Baggrund:
Hvad lærte vi af projektet?
Styrket sammenhæng mellem teori og praksis
Børne- og undervisningsudvalget den
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Region Midtjyllands opgave
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Hvad er meningen med dit liv?
Generalforsamling 12. marts 2019
Arbejdsglæde & samarbejde
Individ At være et hjerte.
HIF Generalforsamling
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
s V T P H Tværgående temaer Her noteres udvalgets politikker
Præsentationens transcript:

DBU Sjælland En ny destination og rejse for DBU Sjælland

 Kort fortalt om processen  ”Ét DBU” som fundament  DBU Sjællands særkende  Det videre arbejde i 2011 Agenda I hovedpunkter

Processen Baggrund og udfordring Det går generelt godt for dansk fodbold, men …  Klubberne kæmper stadig  Må ikke blive en sovepude for os – vi må ikke stå stille  Må ikke blive for ”selvfede”

Processen Et logisk næste skridt Breddekommissions- arbejdet. Rambøll-rapporten. DBU strategiproces (”Markedsanalysen”) SBU imageanalyse. SBU Vision SBU strategiproces Et stærkere DBU (Sjælland) Sammenhængs- og konkurrencekraft

Processen Et logisk næste skridt VÆRDIER MISSION VISION DBU DF SBU (FLU) Supplerende styrende principper Supplerende strategigrundlag Supplerende idé- og lovgrundlag

AnalysereLevere DefinereLeve PlanlæggeImplementere Processen Fra analyse til strategi

Vi har bygget videre på det, som er Nyt navn/logo, men ellers er vi os selv Vi har lyttet og fundet, ikke fundet på Processen De bærende holdninger

”Ét DBU” som fundament Samme platform for alle

”Ét DBU” som fundament Samme platform for alle Fodboldens Hus Divisions- foreningen Foreningen af Lokalunioner

”Ét DBU” som fundament Samme platform for alle VÆRDIER Passion – Udvikling - Fællesskab DBU DF SBU (FLU) Supplerende styrende principper Supplerende strategigrundlag Supplerende idé- og lovgrundlag VISION At være den mest attraktive sport MISSION At fremme og udvikle dansk fodbold

DBU Sjællands særkende DBU, ja – men også Sjælland DBU Sjælland

DBU Sjællands særkende Supplement til ét fælles DBU VÆRDIER MISSION VISION DBU DF SBU (FLU) Supplerende styrende principper Supplerende strategigrundlag Supplerende idé- og lovgrundlag

DBU Sjællands særkende Vort idé- og strategigrundlag Hvem er vi? Identitet og idé DBU Sjælland. En loyal del af fællesskabet i DBU. Også fremover en selvstændig juridisk enhed på Sjælland for at kunne hjælpe vores sjællandske medlemsklubber bedst muligt. Vi eksisterer og opererer i kraft af vores medlems- klubbers særlige (og indenfor region også forskel- lige) behov.

DBU Sjællands særkende Vort idé- og strategigrundlag Hvad vil vi? Retning og ambition DBU Sjælland. Vi er en interesseorganisation, der organiserer fod- bold på Sjælland. Vi vil gøre os fortjent til rollen som vores medlems- klubbers foretrukne samarbejdspartner. Vi drives af, at det skal være sjovt at spille fodbold – uanset ambitioner.

DBU Sjællands særkende Vort idé- og strategigrundlag Hvordan gør vi? Strategi og plan DBU Sjælland. Vi tilstræber at ”spille på klubbernes hjemmebane”. Derfor er styrende principper for os bl.a.: nærhed, synlighed, dialog og fleksibilitet. Vores strategiske temaer frem mod 2015 er bl.a.:  Gøre det nemmere at være klubber – og både ansatte, frivillige mv. i disse  Styrke rekruttering, udvikling og fastholdelse  Gøre fodbold sjovt for alle, i alle områder og hele året

Det videre arbejde i 2011 Fra idé til virkelighed AnalysereLevere DefinereLeve PlanlæggeImplementere

Det videre arbejde i 2011 Fra idé til virkelighed SBU brand SBU idé- og strategigrundlag DBU fælles fundament Brand strategi Marketing- og komm. strategi Sponsorstrategi

Tak for opmærksomheden