Entreprenørskab og innovation. Definition 4 Handling Kreativitet Omverden Personlig.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

DLF ind i debatten om fremtidens skole
 Om os  EMU Global Undervisning  Andre folkelige organisationer  Kompetencer.
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Innovation - viden i spilved Kirsten Lauta og Dorte Fensteen
Sundhedsfremme på arbejdspladsen i et etisk perspektiv
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Global undervisning.
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kreativitet og innovation i ALT
Beredskab i en uforudsigelig verden Direktør Henning Thiesen, PRIMO, 6. september 2012.
Revideret UDDANNELSE 1. JAN 2013
Invention og innovation i teknologiundervisningen
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Fysioterapiens fremtid  Fremtiden er et spil I selv skal spille  Medspillere er også modspillere  I er selv jeres egen med- og modspiller  Den profession.
Velkommen til Åbent Hus På Tietgen Handelsgymnasium.
Sciencekommune Assens ”Jeg forventer at gøre en lille opfindelse hver tiende dag, og en stor hver sjette måned eller deromkring” Thomas Alva Edison.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Ledelse af innovative medarbejdere
Materialer til innovation og iværksætteri
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer.
Edison -Et innovationsprojekt for klasse
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Skolebestyrelsen & værdier
Kodeks for offentlig topledelse
Workshop 23/ | 2013 FFE-YE, organisation og tilbud Finanslov, 4 ministerier, privat bestyrelse Undervisningsmaterialer
Den Kreative arbejdsform
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Læring og viden Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
Illustrationer til undervisningsbrug
Den lærende organisation
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
1. lektion: Danmark i verden
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Entreprenørskab og innovation. Definition 4 Handling Kreativitet Omverden Personlig.
Kvalificeret selvbestemmelse i afdelinger. Dele viden Beslutte fælles mål Koordinere handling.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
KIE-modellen Innovation i fagene CreateAndLearn, mobil: 5121
Entreprenørskab og Performance Design Seminar om entreprenørskabsundervisning RUC Seminaret afvikles med støtte fra Karlbak og projektet EntreNord.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Tilskud til ansattes efteruddannelse i Europa
Den åbne innovative folkeskole
VELKOMMEN TIL LÆRERCAMP.
Henriette Hayton – Den Nye Friskole
PROJEKT Af: Aino Elmegaard Larsen Palle Eriksen Oliver Brage
Funktionsevne og Funktionsnedsættelse
Hvad er det, og hvorfor er det vigtigt?
Efterskoleforeningens initiativer
Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Talentudvikling SOSU elever.
Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Sundhed I den pædagogisk praksis
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Entreprenørskab og innovation

Definition 4

Handling Kreativitet Omverden Personlig

Kedelig grammatik i 7. klasse

Handlingskompetence: Planlægge, strukturere, udføre, samarbejde, kommunikere og håndtere økonomi og ressourcer. Kreativitetskompetence: At skabe, overskride, tænke divergent, tænke på tværs, opstille drømme, sanse, eksperimentere, problemløse og vurdere.

Omverdenskompetence: Viden om kulturformer, globalisering, samfundets indretn ing, forretningsforståelse, sociale forhold, netværk, evnen til at opfatte og navigere i en kompleks samtid. Måden hvorpå vi opfatter vores verden og vores omgivelser, de indtryk vi er modtagelige for. Personlige ressourcer: Mod, selvtillid, vedholdenhed, håndtering af kompleksitet o g usikkerhed, acceptere fejl, initiativ, ansvar og selvstændighed.

Valuta i 9. klasse

Hva’ gør vi? Fondsmidler Undervisningsmaterialer Programmer – Edison og Next Level Kursus- og efteruddannelse Netværk – NEIS Studieture Danish Entrepreneurship Award

Fonden for Entreprenørskab Peter Rasmussen