Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN KONKURRENCEN.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Madkamp - DM i madkundskab
Advertisements

Mission X – træn som en astronaut
Madkamp - DM i madkundskab MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Læremidler til Madkamp 2015 Kirsten Marie Pedersen Madkundskab UC Lillebælt/Læreruddannelse n på Fyn.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Folketinget JAN CHRISTIANSEN SOSU FYN. Folketinget og opbygning – De politiske partier i Folketinget er opbygget på forskellige måder.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Madkamps relation til Madkundskab. Madkamps didaktik
Den åbne innovative folkeskole
Fordybelse i et projekt
Madkamp - DM i madkundskab
Madkamp - DM i madkundskab
Online arbejdsmiljøuddannelse
Studieretningsprojektet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Madkamp - DM i madkundskab
Studieretningsprojektet
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Oplæg d. 8/ Egaa Gymnasium
Læremidler til MADKAMP Årets fokus: Konservere din køkkenhave
Madkamp - DM i madkundskab
Det gode møde i folkeskolen
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Tro på dig selv - det gør vi
ÅRHUS AFDELING.
FÆLLES målstyring i matematik
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Præsentationsportfolio
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Fortæl om påkørsel.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Dagens program Du skal have kendskab til:
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Program Velkomst Introduktion til talentprogrammet Unge Forskere
Skoleudvikling i Praksis 1
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Demokrati og medborgerskab
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Innovation i humanistiske fag
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
MEEBOOK – en digital læringsplatform
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Informations – og dialogmøde
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Søskendekurser Handicapcentret for Børn, Aarhus Kommune
Lempelse af fælles mål OPSAMLING PÅ DIALOGMØDER
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Undervisningsplanlægning
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN KONKURRENCEN

INDHOLD Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp 1. Hvorfor og hvad Formål / semifinaler / finaler 2. Sådan kan du være med Tilmelding til kvalifikation / materialer / proces- og resultatbeskrivelse 3. Spørgsmål?

MADKAMPS TRE SPOR Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp LÆRERKURSER Hvert år kan lærere, der underviser i madkundskab, tilmelde sig Madkamps gratis lærerkurser. UNDERVISNINGS- FORLØB Lærere fra hele landet, der underviser i madkundskab, gennemfører undervisningsforløb. KONKURRENCE Der afholdes hvert år regionale semifinaler, hvor landets 12 bedste madkundskabshold kvalificerer sig til den nationale finale.

DEN NATIONALE FINALE 2014 Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp Link til Youtube her!her

FORMÅLET MED KONKURRENCEN Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp Give danske grundskoleelever en platform, hvor deres nysgerrighed, idéer og madglæde kan dyrkes. Sætte fokus på madkundskabsfaget og dets faglighed. Vække ”offentlighedens” opmærksomhed. Skabe national, kommunal og lokal opbakning til faget... En god dag med sjove oplevelser og styrkede fællesskaber i madkundskabsfagets tegn. KONKURRENCE

SEKS SEMFINALER Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp DE DANSKE GRUNDSKOLER UCLUCCUCSydUCNUCSJ VIA UC Der afholdes seks semifinaler på seks af landets professionshøjskoler i februar og marts. Semifinalerne udvikles og afholdes af lektorerne i madkundskab. Otte madkundskabshold kvalificerer sig til hver semifinale. To madkundskabshold går videre til den nationale finale fra hver semifinale.

ÉN NATIONAL FINALE Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp DE DANSKE GRUNDSKOLER UCLUCCUCSydUCNUCSJ VIA UC Den nationale semifinale afholdes på UCL i marts. Tolv madkundskabshold dyster om at blive danmarksmestre. Projektet betaler transport frem og tilbage til finalen.

VURDERINGSKRITERIER Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp Viden og idé Formidling Måltidet Smag Arbejdsmetode

DOMMERNE Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp Dommerpanelet til semifinalerne består af tre eller fem personer. Der er forskellige dommere til de seks semifinaler. Dommerpanelerne er, at de er sammensat af forskellige fagligheder. Der er fem dommere til den nationale finale, der repræsenterer hele landet. PRODUCENT KOKKE LÆRER MAD- HISTORIKER FORMIDLER LEKTOR

TILMELDING TIL KVALIFIKATIONEN 1. Formidling af arbejdet Der skal indsendes opskrifter eller andre materialer, der viser, hvordan eleverne har arbejdet med temaet kål og madkultur (i begrænset omfang). Det kan eksempelvis være en opskriftsbog, en film, en artikel, billeder eller andet. 2. Proces og resultatbeskrivelse Som lærer skal du sammen med dine elever udfylde en Proces- og resultatbeskrivelse, der består af otte punkter / spørgsmål om, hvordan I har arbejdet med Madkamp. Den finder du på madkamp.nu.madkamp.nu Indsendes senest den 30. januar til tovholderen på den regionale semifinale. Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp

PROCES-OG RESULTATBESKRIVELSE 1. Beskriv kort jeres undervisningsforløb. 2. Hvilke læringsmål blev der opstillet for undervisningsforløbet? 3. Hvordan blev eleverne bekendt med læringsmålene? 4. Hvilke kompetencemål fra faget har eleverne arbejdet hen imod? 5. Beskriv, hvordan eleverne har været medbestemmende i undervisningsforløbet. 6. Beskriv (maksimalt) tre af de retter, eleverne har valgt at arbejde med. 7. Beskriv, hvordan eleverne vil fremlægge. 8. Oversigt over vedlagt materiale til vurdering. Madkamp - DM i madkamp madkamp.nu #madkamp

Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT Brødtekst MADKAMP-DM I MADKUNDKSKAB SPØRGSMÅL?

Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT Brødtekst Madkamp støttes af Nordea-fonden