KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Advertisements

AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
KØBENHAVNS KOMMUNE Forvaltning Afdeling / kontor 17. september 2016 Forældre- og elevarrangement tirsdag 23. februar 2016.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Metodebeskrivelse Den Røde Tråd 1 Udgangspunktet for sagsbehandleren: Sagsbehandleren skal hjælpe sygemeldte borgere tilbage i arbejde, a-kasse eller uddannelse.
Dette webinar udbydes i et samarbejde mellem. v Hvornår er man selvstændig? Virksomhedsform / navn Tilladelser / registrering Skat / regnskabspligt Finansiering.
47843 Økonomisk planlægning af udviklingsprojekter Forfatter: Eva Bundesen, CampusVejle, Efteruddannelsesudvalget for Handel, Administration, Kommunikation.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Det internationale område Synergi-skolerne. Synergi-skolerne Grindsted Erhvervsskole Grindsted Erhvervsskole Haderslev Handelsskole Haderslev Handelsskole.
KNÆK KODEN Erhvervsøkonomisk område Opgave 3. Erhvervsøkonomiske område opgave 3 Virksomheden Økologisk Børnelegetøj sælger bl.a. puslespil. Læs opgaveteksten.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
SRP  Formalia omkring opgaven  Selve opgaven Introduktion til SRP.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
AT-eksamen 2017.
Virksomhedens udvikling
Fordybelse i et projekt
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Studieretningsprojektet
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
KNÆK KODEN.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Almen sTudieforberedelse 2017
KNÆK KODEN.
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Skriveperiode (synopsis)
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
KNÆK KODEN.
OSO opgaven på Midtjysk
Studieretningsprojektet
Erhvervsøkonomisk område Opgave 3
Software Architecture in Practice
Offentliggørelse den 20. maj
Forberedelse til eksamen
Studieretningsprojektet 2017
Elevernes evaluering af grundforløbet
Portfolio IT B.
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Informationssøgningskursus i sprogligt og kulturelt område Studieområdet del Maj
Iværksættere og finansiering
(Firmanavn) forretningsplan
Præsentationsportfolio
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
KNÆK KODEN.
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Innovation i humanistiske fag
Hvad er meningen med dit liv?
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
Projekt supervision på sengeafdeling H1
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
Mundtlig eksamen – international økonomi B
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område

Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (6.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider maj Udarbejdelse af synopsis, aftal evt. træffetid med vejledere Aflevering af synopsis i 2 eksemplarer 27. maj mellem kl. 12 og 14 i lok. 9, pr. mail eller på Lectio til vejleder samt til vejlederens Urkund-adresse juni Intern mundtlig evaluering (datoen meddeles i eksamensplanen)

Erhvervsøkonomiske område opgave 4 Du er en iværksættertype, og du ønsker brændende at starte en ny handelsvirksomhed. Læs opgaveteksten godt igennem!!

Tema 2 Ligner meget tema 2 – eller gør det? Har alle været med i iværksættertemaet?

Bemærk begrænsningerne: Du vælger selv branche og produkt / produkter. Husk du må ikke vælge samme branche og/eller produkt som i tema 2. Det skal dog være produkter, du køber og sælger i Danmark.

Forretningsplan generelt

Din opgave bliver nu at beskrive følgende områder for din nye virksomhed. Idegrundlag Produktet Markedsbeskrivelse Salg og markedsføring Budgetter (Resultatbudget for de første 2 år, samt etableringsbudget) En SWOT analyse af din virksomhed

Faglige elementer Afsætning Virksomhedsøkonomi Matematik

Ekstra i opgaven Forestil dig, at du skal låne kr. i banken (dette uanset dit aktuelle etablerings- og resultatbudget). Med en afviklingstid på 3 år og en rente på 10 % p.a. skal du vise, hvordan lånet vil blive afviklet. Kan din virksomhed klare en sådan låneafvikling?

Kilder: litteratur: Brug dine lærebøger i – Matematik – Afsætning – Virksomhedsøkonomi De er tilstrækkelige til det faglige input

Kilder fra nettet Find evt. kommende ”kolleger/konkurrenter” på nettet (husk kildeangivelse) Find relevante avisartikler mv. (husk kildeangivelse)

Bedømmelseskriterier: 1.Fremlægge og diskutere arbejdet med en faglig problemstilling 2.Redegøre for metodeanvendelse på et elementært niveau 3.Reflektere over egen faglig udvikling i løbet af studieområdet del 1, herunder brug af forskellige arbejdsformer og studiemetoder 4.Formidle og strukturere dit arbejde

Gruppearbejde 10 min. Sæt jer sammen i grupper af 3-4 og diskuter, hvordan du/I vil gribe opgaven an. Opsamling i plenum, hvor gode ideer samles og deles med de andre. Husk på, når din præstation skal vurderes, er det primært, hvad der sker ved eksamensbordet, der tæller. Så del bare gode ideer mellem jer nu.

Hvordan kommer du videre? Få læst relevant litteratur igennem - matematik - afsætning - virksomhedsøkonomi Aftal evt. med nogle fra klassen at gå ”pensum” igennem!!

Hvordan kommer du videre? I dag (6.-8. lektion) Kursus i synopsis, metoder, refleksioner samt vejledning efter træffetider Vær forberedt til samtalen med din vejleder! Uge 21: maj Udarbejdelse af synopsis, aftal evt. træffetid med vejledere Aflevering af synopsis i 2 eksemplarer 27. maj kl. 12 – 14 i lokale 9 og pr. mail til vejledere samt Urkund til vejleder. Aflys andet arbejde disse 2 dage – du er til eksamen

Spørgsmål ???

God arbejdslyst herfra!