Hvad har eleverne brug for, når de kommer ud af skolen? Adm. direktør Stina Vrang Elias Tænketanken DEA Helsingør Kommune Sommermøde ● Tirsdag den 2. august.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Ørestad Skoles værdier
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Talent Lars Goldschmidt 24.jan. 13 Talent for at skabe værdi for andre Lars Goldschmidt Dansk Industri.
Vækstforum Hovedstaden
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
Den danske universitetssektor
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Inspiration til reformarbejdet
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Skal vi undervise i CO2-udledninger, energibesparelser og klimaforandringer? Ja, vi har et verdensomspændende miljøproblem, som utilsigtet er skabt af.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Hvordan ser fremtidens arbejdsmarked ud? Adm. direktør Jens Klarskov, Dansk Erhverv.
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
24. november 2014 Fremtidens industrimedarbejder - tendenser og udfordringer.
Oplæg til koordinerings- gruppen Transfer
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
Innovation, faglighed og motivation Danmarks Læringsfestival 2015 Thomas Schausen.
Helhedsorientering & Tværfaglighed
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Ungdomsuddannelse til alle Konference d. 18. april 2007 Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune og formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Pædagogens univers.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Læreruddannelsen Silkeborg
Sæt pris på miljøet? Per Christensen Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet Livslang uddannelse 2003 Mest Miljø for Pengene.
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
Intro: elever/STUDERENDE CENTER Nord-Vest
BALTORPSKOLEN Skoleåret 2015/2016.
Hvad har eleverne brug for, når de kommer ud af skolen? Adm. direktør Stina Vrang Elias Tænketanken DEA Helsingør Kommune Sommermøde ● Tirsdag den 2. august.
Den 3. februar 2011, Viborg ved /Annette Ernst Lauridsen, direktør AARHUS TECH og formand for National Dialogforum for Uddannelses- og Erhvervsvejledning.
Highlight anden linje i overskriften ved at markere ordet(ene) og vælge Overskrift-fonten VIA Type Office regular Vælg layout/design 1. Højre klik udenfor.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Entreprenørskab og Performance Design Seminar om entreprenørskabsundervisning RUC Seminaret afvikles med støtte fra Karlbak og projektet EntreNord.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Hvorfor et Akademi for Talentfulde Unge? Fordi der i gennemsnit sidder 2-3 elever i hver klasse, der har brug for flere faglige udfordringer Fordi talentfulde.
Generalforsamling i IDA Vestjylland Aarhus University, 21. marts 2017.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Velkommen til Round Table
Company programme - Veda
Bilag 4 Unge og mentorroller.
Offentligt Samarbejde – Open Source
Gevinsttræ - Skærmbesøg
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Vækstforum Hovedstaden
Fra komfortzone til læringszone
Opsamling og evaluering
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
4 ÅR EFTER REFORMEN – HAR VI FÅET BEDRE ERHVERVSUDDANNELSER?
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Hvad har eleverne brug for, når de kommer ud af skolen? Adm. direktør Stina Vrang Elias Tænketanken DEA Helsingør Kommune Sommermøde ● Tirsdag den 2. august 2016

Uafhængig og non-profit tænketank Samfundets investeringer Værdiskabelse og konkurrencekraft Uddannelse Forskning Innovation

Svære spørgsmål Er uddannelse et middel eller et mål? Kan man sige noget begavet om fremtiden? Er mere uddannelse altid løsningen? Skal uddannelse kun vælges med hjertet?

Hvad savner erhvervslivet?

Det skal uddannelse også kunne Tilpasningsevne: Unge skal kunne tilpasse sig et arbejdsmarked præget af hastig teknologisk udvikling, global konkurrence og mobilitet

Det skal uddannelse også kunne Skabe værdi: Fra teori til praksis. Fra tanke til handling. Fra bog til bundlinje

Det skal uddannelse også kunne Handlekompetence: Kernefaglighed er ikke nok, skal kunne omsætte teori til praksis

Det skal uddannelse også kunne Uddannelse skal også fremme nysgerrighed, opfindsomhed og kreativitet – og evnen til at skabe størst mulig gavn

Det skal uddannelse også kunne Uddannelse skal understøtte relationskompetence og evnen til at skabe værdi med andre fagligheder

Hvem er de unge? Generation Next Fra ”ME TO WE” Mindre autoritet, mere feedback Uddannelserne har mistet monopolet på viden En generation med stærke modpoler Lægger arm med systemet?

Hvad savner de unge?

Hårfin balance

Tak for opmærksomheden