Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHedvig Christoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
Generalforsamling i IDA Vestjylland Aarhus University, 21. marts 2017.
3
10 måneder med fart på
4
Hvor er IDA i dag?
5
Vi er nået langt som forening
Større og stærkere forening Flere og endnu bedre tilbud til medlemmerne Høj tilfredshed ting vi kan være stolte af!
6
IDA har mere end 105.000 medlemmer
Medlemsvækst 5,4% Medlemsvækst
7
De naturvidenskabelige fylder mere i foreningen
8
Et dybere kig på medlemmerne
68.792 medlemmer er erhvervsaktive 21% kvinder 2.812 medlemmer er selvstændige 4.653 medlemmer er projektledere Fordelingen af IDAs erhvervsaktive 7.572 medlemmer er ledere
9
I har lavet rekordmange arrangementer
10
…og I husker de engelsksprogede
11
I når bredt ud Akkumuleret antal deltagende medlemmer ved arrangementer i IDA
12
Regionerne sikrer, at IDA har tilbud i alle dele af landet
392 172 221 307 351 236 200 169
13
Synlighed & indflydelse
Fokus i 2017 Synlighed & indflydelse Nyuddannede IDA på job Fokus i 2017 Vores strategi for 2017 Vores fundament
14
Flere nyuddannede skal blive i foreningen
Her skal vi sætte ind: Forøge den oplevede relevans af medlemsskabet blandt nyuddannede Nyt fokus på at nedbringe ledigheden blandt nyuddannede Facilitere nye netværksformer med fokus på ‘ny på arbejdsmarkedet’
15
IDA på job Det skal vi have fokus på:
Samarbejde med HR om fx karriere aktiviteter på arbejdspladsen Psykisk arbejdsmiljø Kulturforståelse på et globalt arbejdsmarked
16
Vi er mere synlige end nogensinde før
101,1 27,6
17
SIRI-kommissionen Hvad gør kunstig intelligens ved arbejdsmarkedet?
Hvilke færdigheder kræver det af samfund og mennesker at omgås kunstig intelligens? Hvilke nye vækst- og jobmuligheder skaber det?
18
En (teknologi)pagt for fremtidens Danmark
19
Brug for alle IDA-medlemmer – også flygtninge
20
Vi hædrede Andreas Mogensen
21
Engineer the future vokser og tilpasser fokus
22
Engineering starter i folkeskolen
23
Ambassadører der gør en forskel
Eleven: For Victoria Wulff fra 8.k på Pilegårdskolen var besøget af en ingeniør en øjenåbner: ”Jeg troede, man skulle kunne alt mulig svært matematik for at være ingeniør, men det lød ikke sådan. I dag sker de svære beregninger på computer. Det virker som et fag med rigtig mange muligheder, så jeg kunne godt overveje det.” Læreren: ”Det virker helt anderledes inspirerende på eleverne, når der kommer en rigtig ingeniør og fortæller, hvad han laver, end når jeg står og forklarer de unge, hvad de kan blive. Og det virker ekstra godt, når de skaber noget sammen, fremfor blot at tale om faget,” forklarer Belinda Lütz fra Tårnby Ungdomsskole Ingeniøren: Pil Brix Purup fra Alectia er ekspert i Book en ekspert-gruppen: ”Jeg har lært ikke at drukne modtageren i detaljer, når jeg kommunikerer til mennesker med andre faglige forudsætninger. Det er spændende at være med til at motivere de unge. Jeg håber da, at nogle af dem bliver mine fremtidige kolleger.”
24
Hvor skal IDA hen?
25
Hvordan sikrer vi medlemsdemokratiet?
26
Hvordan gør vi det mere interessant at være aktiv i IDA?
27
På vej mod en ny vision – Vision 2025
28
Involvering af IDAs aktive
29
Seks trends, der vil påvirke IDA frem mod 2025
Teknologisk udvikling Uddannelse til fortsat læring Arbejdsmarked under forandring Viden og kompetencer flyder globalt Nye, meningssøgende generationer Fem generationer med forskellige ønsker og behov
30
Fra et godt IDA til et bedre IDA
31
Stor tilfredshed i regionerne – tak for det!
32
Fælles Viden Nyt fra formanden – direkte til dig
Tilmeld dig på mit.ida.dk
33
Hvad tænker I? Spørgsmål og kommentarer
34
Tak for ordet!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.