Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Skal vi undervise i CO2-udledninger, energibesparelser og klimaforandringer? Ja, vi har et verdensomspændende miljøproblem, som utilsigtet er skabt af.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Skal vi undervise i CO2-udledninger, energibesparelser og klimaforandringer? Ja, vi har et verdensomspændende miljøproblem, som utilsigtet er skabt af."— Præsentationens transcript:

1

2 Skal vi undervise i CO2-udledninger, energibesparelser og klimaforandringer? Ja, vi har et verdensomspændende miljøproblem, som utilsigtet er skabt af vores livsstil og produktionsmetoder gennem generationer. Men undervisningen skal ikke kun være båret af naturfagene. Klimaundervisning er tværfaglig og skal: opbygge viden kvalificere og sætte gang i debatten fokusere på løsninger på mange niveauer udvikle handlekompetence www.klimakaravanen.dk

3 Udgangspunkt i de unge selv? Hver tredje unge mellem 15 og 25 år er stærkt bekymret for klimaændringerne. Det viser rapporten ”Danskerne 2007” som Institut for Konjunktur-analyse har offentliggjort den 24. oktober 2007. Danske unge bekymrer sig meget mindre om vold, krig, arbejdsløshed, kriminalitet og forurening end for 10 og 20 år siden. Men på et punkt skiller de unge sig ud. Unge bekymrer sig mere end gennemsnittet af befolkningen, når det gælder klimaforandringer. www.klimakaravanen.dk

4 Klimakaravanen Deabathæfte Klima-bus www.klimakaravanen.dk –Klimajournalist –Co2-beregner –m.m.

5 Udgangspunktet for miljøundervisningen, er at der er flere mulige fremtider, og at vi er med til at vælge gennem vores beslutninger og handlinger. www.klimakaravanen.dk


Download ppt "Skal vi undervise i CO2-udledninger, energibesparelser og klimaforandringer? Ja, vi har et verdensomspændende miljøproblem, som utilsigtet er skabt af."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google