Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag
Hvad er Sig frem? Sig frem er en enkel og nem måde at få indsigt i viden, oplevelser og erfaringer fra patienter og pårørende. Sig frem består af en række.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Læringsmål Kendskab til:
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Kommunikation alvor og sjov
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Michal Caspersen Pedersen (00575) Medarbejderundersøgelse i Sønderborg kommune 2010 Afdelingsrapport.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Kommunikation i Faaborg-Midtfyn Kommune
Vejledning til arbejdet med faginddeling af ISSN-listen (tidsskriftslisten) (Tryk F5 for skærmvisning)
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
Kpartner på AU.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Kommunikation Intern kommunikation
Vejlederens kommunikation
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Lederen som kommunikator i organisatoriske forandringsprojekter
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
Lægedage Velkommen til Lægedage Datafangst for let øvede.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
18. Strategisk analyse af interne forhold
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Miljøcertificering på IBOS
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
FORBEDRINGSLEDELSE OG KOMMUNIKATION Helle Adolfsen, Sygeplejefaglig direktør, E-MBA, Cand. Cur 27. APRIL 2016.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Modenhedsniveauer for en maturity model på ankervirksomheder De 5 modenhedsniveauer Ad hoc-niveau Ad hoc-niveauet er karakteriseret ved, at indkøbsområdet:
360° evaluering af din kommunikation. Dette er et værtøj for dig, som vil Have feedback på dine kommunikationsevner Forbedre din kommunikation Afstemme.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Kunsten at give god feedback
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Tips til dig, der har ansvaret for at arrangere Awareness Day på din arbejdsplads Forbered dig godt, og brug tjeklisten på næste side til at sikre, at.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Sikkerhedseftersyn af El-værktøj og kursusbeviser
OSO opgaven på Midtjysk
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”

Lederens vandring 1.
Videnskabeligt projekt
Virksomhedssamarbejde
Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Signalstrategi VEJ-EU maj 2018.
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
Agenda Præsentation: Lidt mere dybegående: en læringsaktivitetsdesignskabelon Gruppearbejde: Design og præsenter jeres egen aktiviteter Feedback og evt.
TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN!
Værktøj: Check dine relationer
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Skab dit eget kommunikationsværktøj

Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine kanaler Skabe en helhed i den måde, du kommunikerer på

Et kommunikationssystem består af De aktører, du vil kommunikere med De kanaler, du bruger til at kommunikere igennem Selve budskabet Kommunikationssystem Ledelse Ledere Medarbejdere Borgere Presse Møder Gennem ledelseslinjen Intranet Personalebladet Nyhedsbrev , sms Telefon Handlingsrettede Feedback Sociale Nyheds- og situationsorienterende Strategiske Værdirelaterede Hvordan (kanaler) Hvordan (kanaler) Hvad (budskaber) Hvad (budskaber) Hvem (aktører) Hvem (aktører)

Fire trin til at udvikle dit system 1. Overblik over målgruppe og kanaler 2. Tegn dit nuværende kommunikations-system 4. Tegn dit nye system og lav en handlingsplan 3. Forslag til forbedringer

Trin 1 Oversigt over målgrupper og kanaler Anvend skemaet på næste side ved at: 1.Opliste de målgrupper/personer, du har behov for at kommunikere med 2.Vurdere, om de er ”meget vigtige”, ”vigtige” eller ”mindre vigtige” 3.Angive hvilke kanaler, du bruger i forhold til de forskellige målgrupper? Hvor meget, hvor ofte og hvor omfattende er kommunikationen? 4.Vurdere, om kommunikationen fungerer ”godt” eller ”mindre godt”

Målgruppestatus Målgruppe/ personer Grad af vigtighed: 1) meget vigtig 2) mere eller 3) mindre vigtig Hvordan: Hvilke kanaler? Hvor meget? Hvor ofte? Kommunikationen fungerer ”godt” eller ”mindre godt”?

Tegn dit nuværende system op Anvend modellen på næste side ved at: 1.Placere målgruppen i de forskellige cirkler ud fra deres ”vigtighed” 2.Markere, om kommunikationen fungerer godt (øverste halvcirkel) eller mindre godt (nederste halvcirkel) 3.Angive interne som eksterne målgrupper

Interne Ekstern Mindre vigtige Vigtige Meget vigtige Kommunikations- systemet Fungerer godt Fungerer mindre godt

Interne Ekstern Mindre vigtige Vigtige Meget vigtige Eksempel Fungerer godt Fungerer mindre godt Møde med samtlige sælgere (tre gange årligt) Kundmøder (flere gange om ugen) Kundmøder (flere gange om ugen) med samtlige sælgere (tre gange årligt) Møde med samtlige sælgere (tre gange årligt) Møde med produktions- afdelingen (en gang/kvartal) Ledelsesgruppe- møde (hver anden uge ) Ledelsesgruppe- møde (hver anden uge ) ”Chefens side” intranet (hver fredag) Medarbejdersamtale med alle medarbejdere (en gang årligt)

Trin 3: Hvad kan og vil du forbedre? Hvad kan du gøre med de dele af dit system, som du oplever fungerer mindre godt (dem under midterlinjen)? Nu, hvor du ser helheden, er der så noget, som du kan forbedre?

Trin 3: Hvad kan og vil du forbedre? Er der målgrupper, du ikke fik med på listen, men som er vigtige? Hvilke målgrupper på den nedre cirkelhalvdel vil og kan du gøre noget ved? Bruger du for meget en-vejs-kommunikation? Bruger du dine kanaler rigtigt? Mangler du nogle kanaler? Hvordan er det med dine møder? Har du behov for dem? Hvem skal deltage?

Trin 4: Dit nye kommunikationssystem Sammenhold det, du kan og vil forbedre, med det, som du oplever, er vigtigst for virksomheden lige nu. Beslut, hvad du vil gøre ved det, der fungerer mindre godt –Er forandringerne omfattende, så illustrér dit fremtidige kommunikationssystem for at få et helhedsbillede Lav en handlingsplan, hvor du skriver ned: Tiltag Hvordan skal det gennemføres? Hvornår?

Kontinuerlig eftersyn af dit kommunikationssystem Dit kommunikationssystem er ikke statisk Det forandrer sig i takt med, at virksomheden i øvrigt forandrer sig Få en fast rutine i, at der en gang om året foretages et eftersyn af dit system for at sikre, at du bruger dine kanaler rigtigt, når ud til de rigtige målgrupper med meningsfulde og relevante budskaber.