Selvbooking Planner Glostrup d. 19.11.2015. Udvikling indkaldelser Skanderborg 2.1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Velkommen til Nyledigmøde i MA.
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Partnerskabsaftale vedr. sygedagpenge Helbred og Arbejdsliv Den 30/ Jobcenter.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Velkommen til vejledningsmøde i MA
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Metodebeskrivelse Den Røde Tråd 1 Udgangspunktet for sagsbehandleren: Sagsbehandleren skal hjælpe sygemeldte borgere tilbage i arbejde, a-kasse eller uddannelse.
Sænk fraværet i samarbejde med Jobcenteret Udviklingschef Ib Thieme Rasmussen, Jobcenter Odense.
OBS! Højreklik på indsat billede og vælg Placer bagerst for at få teksten frem 1 YouSee Foreningsweb ​ Uddannelse i de væsentligste funktioner ved opsætning.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Digitale redskaber i beskæftigelsesindsatsen v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen, BRHS.
Velkommen til cv-møde i MA. Dagens program Information på fællesmødet MA Odense Medlemstilbud Rådighed og jobsøgning Ledighedsforløbet Muligheder som.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Quick Guide Sådan booker du din egen samtale på Jobnet.dk For at booke et møde ved jobcenteret skal du logge på Min Side via Jobnet.dk. Herefter vælger.
Styrket indsats på virksomheden  Samtale inden 4 ugers fravær og information til kommunen (2010)  Fastholdelsesplan ved fravær over 8 uger, planen indgår.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen og Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Netværksmøde Matchningsprojekt STAR, Kirsten Vestergaard, 6. februar 2014.
Dialogforum - Engrosmodel
Logo Mobile Media ApS Joachim Nyvang Andersen, Mia Hye-Knudsen, Mie Østergaard Iversen, Mia Smith Sørensen.
IT-værktøjer i Jobrettet indsats
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Læring gennem registrering og indberetning
Oplæg om fastholdelsesindsatsen i Glostrup Jobcenter
VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Envina-årsmøde-Middelfart Forurening med TCE- Samarbejde og kommunikation Rygesmindevej i Them Hanne Bach Lorentzen, Silkeborg Kommune Steffen Gram.
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Refleksioner og drøftelser ved bordene
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Velkommen til cv-møde i MA
Vejledning og digitale medier
Temadag om produktionsstyring af jobrettede samtaler
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Velkommen til møde om Elevplan
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012
Obligatorisk selvbooking for dagpengemodtagere
Velkomstmøde i MA
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Håndtering af rapporter: Besvarelsen er ikke anonym
Klinisk Biokemisk Afdeling Juni 2016
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Samarbejdsmodel for Krisecenterprojektet
Velkommen.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Selvbooking Planner Glostrup d

Udvikling indkaldelser Skanderborg 2.1.

Hvad skete der i februar? Der kom fokus på opgaven – Åbnede ”Hvid tid" for samtlige vejleder i hele åbningstiden – Fjernede personmarkeringer – Udarbejdede foldere og visitkort – Sendte breve til samtlige dagpengemodtagere vedr. muligheden for selvbooking – Åbnede op for flere typer samtaler – Information på kommunens hjemmeside – Plakater på gangene

Ledelsesmæssig opbakning til projektleder På personalemødet i februar, blev vejlederne informeret om at: – Samtlige borgere SKAL opfordres til at selvbooke næste samtale – Dette skal noteres i samtalen med borgeren – Vejlederne må ikke længere indkalde selv – Selvbooking er fra nu en skal-opgave!

Opfølgning De borgere der ikke havde selvbooket, trods det var aftalt, blev ringet op når der var ressourcer til det, og borgeren blev hjulpet med selvbookingen over telefonen Projektleder sørgede for, at vejlederne var klædt på til opgaven og var fortrolige med Planner. Alle vejledere blev undervist i bl.a. at oprette fravær i deres egen kalender

Motivation/statistik

Vejledernes reaktion I starten var nogle vejledere forbeholdne over for selvbooking, da de var vant til at have kontrol over deres egen kalender Med tiden har alle vænnet sig til, at borgerne selvbooker, og synes der er flere fordele end ulemper Det handler om at kunne ”give slip”

Strategi - SD Borgere indkaldes via brev til 1. møde – Informationsmøde – Efterfulgt af kort individuel personlig samtale Borgere opfordres til at oprette sig på Jobnet Fordelene ved Jobnet forklares til borgerne – bl.a.: – Mulighed for selvbooking af telefoniske samtaler – Mulighed for selvbooking af individuelle samtaler – Borger kan læse ”Min Plan” på Jobnet – Borgere kan se deres aktivitetskalender på Jobnet

Vejledning i oprettelse på Jobnet Manual i oprettelse på Jobnet er lavet. Her vises i billeder, Hvordan borgeren opretter sig på Jobnet. De borgere der ønsker materialet, får det udleveret på gruppemødet.

Manual - uddrag

Sidegevinst for jobcenteret Det er nu lovpligtigt at sygemeldte borgere skal kunne læse ”Min plan” – Vi slipper for at sende planen ud til borgerne, da de kan se den på Jobnet hvis de har oprettet ”Min side” – Borgerne kan kvittere for ”Min plan” elektronisk på Jobnet

Samtaler/opgaver Samtlige sagsbehandlere skal åbne op for hvid tid – Hvis borgeren er på Jobnet opfordres der til, at næste møde selvbookes – Der udleveres materiale vedr. selvbooking, så borgeren ved hvem der skal bookes hos og hvornår – Ved alle efterfølgende møder, opfordres borgeren til at selvbooke

Visitkort & Folder

Fordele ved selvbooking Sagsbehandleren sparer tid når borgeren selvbooker Det er let for borgeren selv at flytte mødet og sparer tid for telefonvagten Borgeren har mulighed for at blive ringet op af sagsbehandleren -> tilfreds borger Borgeren er glad for muligheden for at vælge dato og tidspunkt inden for rammerne der er givet af sagsbehandleren

Tak for nu