Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOda Samuelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012
2
Limfjordsskolen, Løgstør
3
Limfjordsskolen, Løgstør
Skole og bodel i ét 43 elever – fra 10 nordjyske kommuner 10 lærere 25 pædagoger Lov 564 om STU Serviceloven §66 og 107 – midlertidig boform Serviceloven §103 – beskyttet værksted
4
Skole og bodel i et, derfor kalder vi planerne elevplaner
Skole og bodel i et, derfor kalder vi planerne elevplaner. Planerne skal kunne bruges af : * Eleven * Forældre * UU vejleder * Sagsbehandler
5
Skolens intranet
6
Elevplan Teknik- og miljøforvaltning Frederik IX Plads 1 9640 Farsø
8
Rammer for planen Èn elev – én plan
Teamarbejde - lærere og pædagoger i fællesskab Lærere - undervisningsplanen Pædagoger - den pædagogisk handleplan Afsætte tid til at skrive
9
Hvilke overvejelser gør vi inden vi går i gang ?
Hvem skriver vi til? Rapport eller redskab? Årlig eller fortløbende
10
Udfordringer Status eller fremadrettet og målsættende
Faglige udfordringer til skribenter: Ens faglighed bliver synlig (afsløres) Samme sprog 10 kommuner - 10 modeller for planer og opfølgning Én skole - én model
11
Fra uddannelsesplan til individuel elevplan
Konkret opgave og brede mål Brede mål – godt eller skidt Fordele Ulemper UU vejleder Let at opfylde mål Usikkerhed om udbyder leverer Lærer/pædagog Frihed Usikkerhed om målet. Elev Læreren kan redde fejlagtig vurdering Famlende lærere
12
Mål og midler Målene i uddannelsesplanen må ikke være for fastlåste.
Målene skal udarbejdes i fællesskab mellem elev, UU og uddannelsesinstitution Der skal være plads til justering i processen. Opfølgningsmødet har bestemt sin berettigelse.
13
Hvem sætter dagsordenen?
UU vejleder – bestiller Skolen – udfører Eleven - modtager B U M
15
Granlyvej 11-13 9670 Løgstør www. limfjordsskolen
Granlyvej Løgstør Klaus Munch, forstander
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.