CEB REVA afd. Herning Kommune. § 104 Udslusning af brugere der var i aktivitets og samværs tilbud § 103 Omplacering af de brugere der var mindst arbejdsmarkedsparate.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Netværk Nordjylland - erhvervsrettet uddannelse AMU Nordjylland Erhvervsskolerne Aars EUC Nord EUC Nordvest Frederikshavn Handelsskole Handelsskolen Minerva.
Advertisements

Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Livsførelse – handleplan - pædagogik Handleplan (kan) understøtte livsførelsen Livsverden - systemverden (kunne færdes i begge) Kontekstuelle sammenhænge.
Metodebeskrivelse Den Røde Tråd 1 Udgangspunktet for sagsbehandleren: Sagsbehandleren skal hjælpe sygemeldte borgere tilbage i arbejde, a-kasse eller uddannelse.
Matchningsprojektet Resultater og anbefalinger Den 20. november 2013.
Sænk fraværet i samarbejde med Jobcenteret Udviklingschef Ib Thieme Rasmussen, Jobcenter Odense.
Erfaringer med RKV. Hvad er RKV? Real Kompetence Vurdering Alle kurser, uddannelser, erhvervserfaringer, frivilligt arbejde, foreningsarbejde osv. tæller.
Henvendelse om bekymring -evt. som underretning Iværksættelse Afslutning Afklaring Undersøgelse § 50 el. psykologfaglig Handleplan udarbejdes Afgørelse.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Benchmarking af socialt ansvar - Hvorfor og hvordan.
Grundfos’ erfaringer med sygefravær og arbejdsfastholdelse. Kaj Ørndrup Fabrikschef/underdirektør Grundfos A/S.
Socialpsykiatri og Udsatte Voksne Sociale Forhold og Beskæftigelse Når de unge er psykisk syge Det regionale beskæftigelsesråd 4. april 2011 v/ Niels Schwartz,
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Workshop 1- hvad gjorde vi? Tryghed og støtte når man bor i egen bolig Hvilke udfordringer er der ved at bo i egen bolig, når man har psykiske problemer?
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Dato: 3. februar 2011 Titel: Fokus på Samarbejdet med Jobcentret og UU Fokus på samarbejdet mellem Jobcentret og UU Ungegruppen i Jobcenter Hedensted UU.
NETVÆRKSMØDE 19. MAJ 2016 BRITT JENSEN. FÆLLES SAMTALERNE ”3 DELTAGERE OG 3 VINDERE”
Det regionale Beskæftigelsesråd Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til netværksmøde om virksomhedsindsatsen.
Ny chance til alle. ”Den gode histories dag” Kort præsentation: Karen Breumsø teamkoordinator i team 4-5 Jobcenter Varde. Team 4-5 består af 8 rådgivere,
Sundhedsledelse I Kolding Kommune v/Hanne Thomsen,
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
1 v. Torben Svendsen //Aktivitetscentret Sundholm MENNESKET I FOKUS.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobcenterchef-seminar 27. september 2010 Resultatbaseret styring og forandringsteori v/vicedirektør Merete.
Den langtidsledige skal til roret En individuel og jobrettet indsats for langtidsledige Oplæg på temadag i Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
”Brug for alle” Temamøde den 18. juni Hvor var det vi startede?  Stor stigning i antallet af personer i målgruppen på passiv offentlig forsørgelse.
Temamøde om flowet mellem a-dagpenge og sygedagpenge Roskilde Hallerne 1. November 2013.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Fordomme og udfordringer i handicapindsatsen Stig Langvad, formand, DSI.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Beskæftigelsesindsatsen Marie Hansen, direktør i Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Langtidsledighed i Midtjylland. Langtidsledighedsanalysen Langtidsledigheden har vist en svagt faldende tendens de seneste måneder – men: Der er fortsat.
og rummeligheden på arbejdsmarkedet
Præsentation af resultaterne fra
THY Business Breakfast.
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Uddannelsesplanen.
Erfaringer efter et år med
Revitalisering af projekter
NLP Master Coach Skab enestående forandringer
Decision dynamics models
JOBFIRST Seminar om virksomhedsrettet indsats 30. marts 2016
JobFirst Seminar om samarbejdet med borgere i JobFirst 11. maj 2016
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
UU og Jobcenter samarbejdet Praksis-eksempler
Ekspertudvalgets anbefalinger - et forsøg på overblik set med UU øjne
Sprog og praktik på virksomheden
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Målopfølgning – Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Handicap og beskæftigelse
Investeringsstrategien ”Flere i job og uddannelse”
Aktivitet/Kerneelement Resultater (kort sigt) Resultater (lang sigt)
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Netværksmøder - Drejebog
RAR Sydjyllands indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Sydjylland – august 2018.
RAR Fyns indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Fyn – august 2018.
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Boostcamp for unge med autisme – erfaringer og refleksioner
Modeller for fælles uddannelseskøb og kommunikationsveje
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Status Projekt Ældremilliard, Træningsbaner og Fleksjobpulje
Velkommen.
Grundliggende principper
Katrine Kanneworff, Seniorrådgiver Dansk Flygtningehjælp
Efterbyggelse.
Manual til indsendelse af BUDGET
Præsentationens transcript:

CEB REVA afd. Herning Kommune

§ 104 Udslusning af brugere der var i aktivitets og samværs tilbud § 103 Omplacering af de brugere der var mindst arbejdsmarkedsparate til andre tilbud § 103 Træningsforløb og Udplacering af de mest arbejdsmarkedsparate §32 visitering og opfølgning på Træningsforløb og udplacering § fortsat udvikling !! UDVIKLING OVER TID I FORHOLD TIL LOVGIVNINGEN OG FORVENTNINGER TIL UDPLACERING KERNEOPGAVE 2015 MÅL – MIDDEL – MÅL

Træningsbaner: ABC OCN Kurser Progressionsmåling Brugerevaluering C B A Opfølgninger & Handleplaner Indslusning: Tilvænning Afdækning Praktikker: Afklarende Optræning Job: Skånejob /Fleksjob Eksternt Beskyttet Beskæftigelse Fastholdelse: Jobnetværk Mentor Virksomhedsindsatsen

Introforløb Personligt/ socialt Kurser OCN Motivation Erkendelse Kontaktbesøg Efterfulgt af 14.dages praktik Fagforløb Trænings- baner Interne & eksterne Praktikker OCN Udplacering Praktik Ekstern besk Skånejob Fleksjob Opfølgning Kontakt- besøg Cafe 14 dages fri praktikIndividuel varighed Fastholdelsesforløb ABC forløb OCN personligt OCN fagligt Eksterne aftaler Opfølgning og handleplaner Virksomhedsindsatsen

ABC modellen – hvad er det ? A RBEJDSMARKEDSFREDET Arbejdsfokus Arbejde i beskyttede rammer Arbejde og udvikle sig i beskyttede rammer. B ESKÆFTIGELSE Arbejdsmarkedsfokus Beskæftigelse, jobtræning og personlig udvikling Arbejde målrettet med personlig udvikling, arbejdstræning, og ønsker at afklare jobønsker. C OACHING Arbejdspladsfokus Coaching, udvikling og træning ift. arbejdsmarkedet Er afklaret ift. branche og jobønske Praktik i en virksomhed

Progressionsmåling.

Velkommen til Open College Network

OCN - Historie Startede i England for 30 år siden Store urentable industrier blev nedlagt, tusinder blev arbejdsløse. Industriarbejderes faglighed skulle identificeres Deres faglighed blev "scannet", ved at de skulle dokumentere deres kundskab Man kunne give dem omskoling med udgangspunkt i "faglig scanning" OCN voksede ud af dette som metode til at identificere og validere uformel læring. Giver i dag adgang til fx Oxford universitet

OCN Træningsbaner – udvikling. OCN-point kan bruges til at ”veksle” uformel kundskab til formel kundskab. OCN-metoden kom til Sverige for omkring 15 år OCN-metoden har de seneste 10 år været i Danmark. OCN Danmark bygger på bl.a. følgende principper: Al læring er værd at anerkende uanset hvor og hvordan det sker. Anerkendelse af læring skal ske i små skridt. Uddannelse tager udgangspunkt i deltageren og udformes efter deltagerens behov. Derefter følger anerkendelsen af læringen. Grundlaget for kvaliteten og legitimiteten er netværket og åbenhed

OCN Læringsbevis - hvad er det ? OCN-pointene uddeles på en skala med tre forskellige niveauer: 1.Kendskab 2.Kundskab 3.Mestring Et OCN – Point svarer til 10 timers læring Eksperter gennemgår læringsresultaterne og bedømmelseskriterierne Læringen skal være overførselsbar, opdateret, relevant og fagsproget skal være brancheopdateret OCN bruges i Danmark bl.a. af UU, STU, Produktionsskole, Jobcenter samt private og offentlige virksomheder

Validering af uformel kundskab

Læringspunkter Køkken RedskaberHygiejneMadvarer Teknikker Indkøb Rengøring Madretter Maskiner Orden

Læringspunkter RedskaberHygiejneMadvarer Teknikker Indkøb Rengøring Madretter Maskiner Orden

Læringsbevis

Eksempler på manualer: Adfærd og kropssprog Arbejdstempo Basal hygiejne Kom godt ud af døren Gruppearbejde og gruppedannelse Generelle arbejdsmarkedsfærdigheder Køkken og Kantine Træværksted Syning Metal Landbrug Gartneri Vuggestue og børnehave Ældrepleje Kvickly