Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GS1 DataBar Reducering af madspild
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
EJERSKIFTE Statistik om ejerskifter i Danmark baseret på resultater fra spørgeskemaundersøgelse Okt./nov for Erhvervs- og Byggestyrelsen og INSEAD.
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Eksport af genbrugstøj Rykkes op
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Online annoncer og bannerreklamer
FØDEVAREANPRISNINGER
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Infrastruktur som en vækstdriver for Danmark Københavns Lufthavne 9. marts 2011 Kan transportinfrastruktur skabe vækst? Niels Buus Kristensen 1.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
SF Ungdom Ved..
Intro og Problemformulering
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Projekt Statusrapport Projekt Aktiviteter i Task Force Indledende møde med gennemgang af de foreløbige virksomhedsinformationer, identifikation.
NORDISK Dagligvarehandel september 2014
Livsstilsanalyse i Danmark
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Vindmøller Priser på vindmøller, Hvor meget strøm kan den producere?
Markedsandele for økologiske varer i Salg af økologiske varer fordelt på butikstype i 2002 Anm.: Lavprisvarehuse = OBS, Bilka, A-Z Discount.
- sammen med glade mennesker
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
Hjem-IS Kommunikationstest Juni Om undersøgelsen Data er indsamlet juni 2003 Metode CAWI interview Der er 1128 besvarelser fra medlemmer af Hjem-IS.
Lidt eftertanker… Vigtigt at de, I lærer, er en teori blandt mange teorier – men det præsenteres som teorien = sandheden Og det er den, I skal kunne til.
Konkurrenceforhold.
Reklameanalyse.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
SANKT ANNÆ PLADS 13, 2. | 1250 KØBENHAVN K | TELEFON: | FAX: | FK Distribution og Post Danmark | September.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 12. februar 2010, Fuglsøcentret, Knebel.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Fiskerne får for lidt for deres fisk, forbrugerne betaler skyhøje priser: kan markedet virkeligt fungere? Max Nielsen, Fødevareøkonomisk Institut Fødevareministeriets.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 5. februar 2010, Skanderborg Kursus- og Konferencecenter.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 9. februar 2010, Ferskvandscentret, Silkeborg.
Deltagerne i undersøgelsen. Deltagernes køn? Læsevejledning: Figuren viser, at 52,5% af deltagerne er kvinder (n=1.103) Side 2.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Analyse omkring rytmiske koncerter November 2016
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Markedsføring og reklame
SE/Stofas erfaring med bredbåndspuljer
konkurrencesituation
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Big Business eller Big Bullshit
Branding afsætning.
Storstrømsbroen Infrastruktur i Region Sjælland 12. FEBRUAR 2016
Vækstkaution og Kom-i-gang-lån
26. Indkøbsstyring Indkøbsfunktionens opgaver:
Idékatalog for design af fødevareemballage som kan mindske madspildet
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
VIGTIGSTE RESULTATER SAMHØRIGHEDSPOLITIK FORDELE FOR BORGERNE VIGTIGSTE RESULTATER
Præsentationens transcript:

Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere

Husstandsomdelte reklamer sikrer lave forbrugerpriser Informativ reklame øger konkurrencen og sænker priserne 2 Karakteristika ved informativ reklame og imagereklame Kilde: Copenhagen Economics, Husstandsomdelte reklamer mest til gavn august 2011 Informativ reklame: Mindsker produktdifferentiering og forbrugernes søgeomkostninger Skaber aktiv priskonkurrence på markedet Sænker forbrugepriserne Fjerner man informativ reklame vil konkurrence mindskes og priserne stige INFORMATIV REKLAME: Formidler faktuel information om varer, egenskaber og pris Mindsker produkt- differentiering ved objektivt at formidle priser og egenskaber ved forskellige varer Betyder lave søgeomkostninger for forbrugerne, dvs. det er hurtigt og nemt at finde det bedste køb Skaber aktiv konkurrence på et marked og sænker varepriserne IMAGEREKLAME: Profilerer et brand eller virksomhed ved at knytte en subjektiv følelse og værdi til en vare Øger produkt- differentiering ved at skabe kunstige forskelle ml. varer Betyder høje søgeomkostninger for forbrugerne, dvs. det er vanskeligt at skelne mellem forskellige varer Mindsker konkurrencen på et marked og øger varepriserne Reklametryksagen er den mest effektive form for informativ reklame Husstandsomdelte reklamer: Øger forbrugernes prisbevidsthed Gør det nemt for forbrugeren at finde det bedste køb Skaber aktiv konkurrence i detailhandlen Sænker priserne på dagligvarer Reklamemediers egnethed for informativ- og imagereklame

Reklametryksagen - et effektivt og accepteret informationsmedie Reklametryksagen ses som et informationsmedie, og skaber stor opmærksomhed uden at irritere læseren Den danske befolkning ønsker at modtage reklametryksager Kilde: Reklameanalysen 2010 Mindshare, Mediabroker september 2010 Reklametryksagen opfattes ikke som reklame Reklametryksagen skaber størst opmærksomhed Reklametryksagen er det eneste reklamemedie der aktivt kan fravælges Reklametryksagen irriterer langt mindre end f.eks. TV og internet reklamer 78 pct. af alle danskere ønsker fortsat at modtage reklametryksager Socialdemokratiets, Dansk Folkepartis og Venstres vælgere efterspørger reklametryksager i høj grad, og bruger reklametryksagerne aktivt i dagligdagen. 3 Modtagere af reklametryksager fordelt på politisk parti

Danskerne læser reklametryksager Reklametryksagen er danskernes foretrukne reklamemedie Reklametryksager bruges i alle samfundsgrupper Kilde: TNS Gallup, Danskernes holdning til reklametryksager, november 2010 Læseprocent blandt husstande der modtager reklametryksager Læseprocent fordelt samfundslag Reklametryksagen er det foretrukne reklamemedie Hvordan foretrækker danskerne at modtage tilbud Reklametryksagen bruges aktivt i jagten på gode tilbud Danskerne værdsætter reklametryksager

Brugen af reklametryksagen giver store besparelser på indkøb af dagligvarer Danskerne sparer 900 kr. om måneden med reklametryksagen Danskerne vælger butik efter reklametryksagerne En børnefamilie sparer kr. om året ved at handle dagligvarer ud fra reklametryksagerne I alt realiserer samtlige danske husstande en årlig besparelse på 15,4 mia. kr. på indkøb af dagligvarer via reklametryksagerne Skattelettelsen i 2010 udgjorde en værdi af 13 mia. kr., mens besparelsen ved at afskaffe efterlønnen forventes at blive 22 mia. kr. 5 Reklametryksagerne bruges til planlægning af ugens indkøb Hver uge besøger 51 pct. en forretning på grund af tilbud i reklametryksagerne Kilde: TNS Gallup november 2010, GFK forbrugerpanel april 2011 Hvornår er en forretning senest besøgt på baggrund af en reklametryksag?

Reklametryksagens betydning for nærbutikkerne i provinsen Reklametryksagen er efterspurgt af de fleste husstande i landområderne 6 I landområderne er op mod 87 pct. positive overfor at modtage reklametryksager. 80 pct. af alle ”Ja tak” husstande i landområderne bruger reklametryksagen aktivt Nej tak husstande fordelt på regioner Kilde: Mediabroker september 2010, YouGov Zapera april 2011 Reklametryksagen sikrer omsætning i nærbutikkerne Ændres omsætningen uden anvendelse af tilbudsavisen Brugen af reklametryksagen er afgørende for at generere tilstrækkelig omsætning i nærbutikkerne. 63 pct. vurderer at reklametryksagen driver mindst 20 pct. af omsætningen i butikken.

Reklametryksagen driver omsætning i nærbutikkerne og sikrer deres overlevelse Reklametryksagen er afgørende for nærbutikkernes overlevelse 7 Reklametryksagen er: Afgørende i konkurrencen med de store supermarkeder. Det mest effektive reklamemedie til at generere salg i nærbutikken. Den bedste måde at markedsføre sig i lokalområdet. Kilde: YouGov Zapera april 2011

Fritidsjob – en god start på et aktivt liv 8 Reklameomdelere tager en erhvervsfaglig uddannelse Reklameomdelere tjener flere penge Fritidsjobs skaber aktive sportsudøvereFritidsjob skaber flere ledere Kilde: YouGov Zapera marts 2011 Fritidsjob som reklameomdeler eller avisbudHar ikke haft fritidsjobAndet fritidsjob