Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har 72.000 læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har 72.000 læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger."— Præsentationens transcript:

1 Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media

2 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har 72.000 læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger. 85,9 % af Olivias læsere mellem 8 og 12 år er piger, og 14,1 % er drenge. Samlet udgør de 8-12 årige piger 39.000 læsere. Næsten hver fjerde pige mellem 8-12 år er en Olivia læser (22,8%).  Resten af profilen vil tage udgangspunkt i piger 8-12 år.  Læserne fordeler sig jævnt geografisk i forhold til andre af de danske piger 8-12 år.  Læserne af Olivia læser overvejende deres blade hjemme, men også andre steder som hos venner og bedsteforældre.  15,4% af Olivias pige-læsere i alderen 8-12 år abonnerer på bladet.

3 Media 3 Tøj og mode  Der er en signifikant overvægt at Olivia læsere, der tilhører segmentet ”De Modebevidste” fra Gallups Børne og Ungdsoms Index. Kendetegnende for de modebevidste er, at de blandt andet går op i deres udseende, mode og godt design.  Denne interesse komme blandt andet til udtryk ved at 63,4% af Olivia pigerne beretter, at de er meget eller ret interesserede i tøj og mode. Dette er signifikant i forhold til andre piger 8-12 år. Ydermere siger 44,9 % er de godt kan lide at følge moden. 64% af læserne vælger selv hvad for noget tøj de skal have på.  Olivia pigerne interesserer sig også mere for at læse i ugeblade og om kendte mennesker i forhold til deres jævnaldrende. Olivias læsere bruger flere penge om måneden på blade og magasiner end deres jævnaldrende, i gennemsnit bruger en Olivia læser 43 kr.  Ligeledes er Olivia piger i højere grad end jævnaldrende meget eller ret interesserede i kosmetik og parfume. I gennemsnit bruger de unge piger 59 kr. om måneden på make-up. Enten køber de selv eller får andre til at købe for sig.  De penge der ikke bliver sparet op bliver blandt andet brugt på tøj. I gennemsnit bruger en Olivia læser 219 kr. om måneden på tøj.

4 Media 4 Mobilen og computeren  81,1% af Olivias læsere har mobiltelefon. Der er signifikant flere Olivia læsere der har mobiltelefon i forhold til deres jævnaldrende. 73,1 % siger de er meget eller ret interesserede i mobiltelefoner.  De unge piger bruger mobilen flittigt og det ses på deres sms-forbrug. 14,1 % modtager over 20 SMS’er dagligt og 15,3 % sender over 20 SMS’er om dagen! 28,9 % modtager mellem 6 og 19 sms’er dagligt og 28,0 % sender mellem 6 og 19 beskeder om dagen.  De unge piger kender internettet godt og 76,6 % bruger internettet dagligt. Her bruger de i gennemsnit lige over en time på en hverdag.  Olivia læserne bruger også i højere grad end deres jævnaldrende computeren til chat og dating.  Favorit internetsider er google.com, arto.dk og gratisting.dk.

5 Media 5 Musik  Hele 74% af Olivia pigerne interesserer sig meget eller ret meget for musik. Dette er en signifikant forskel i forhold til andre piger på samme alder.  De penge der ikke bliver sparet op bliver blandt brugt på CD’er, i gennemsnit bruger en Olivia pige 64 kr. om måneden på CD’er, hvilket er mere end de andre 8-12 årige piger.  93,4 % af pigerne lytter til musik på en normal hverdag og i gennemsnit lyttes der til musik 47 minutter om dagen.  At lytte til musik er et af de foretrukne valg, når der er en time til overs. Også internettet bliver brugt til at lytte til musik idet 52 % af Olivia læserne lytter til musik på internettet.


Download ppt "Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har 72.000 læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google