Q1 2006/07 præsentation, 7. februar 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Q2 2006/07 præsentation, 11. maj 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Advertisements

DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
1 Ledelse i partnerdrevne virksomheder Omsætning pr. medarbejder Indtjening pr. medarbejder Overskud pr. Partner Sygefravær Indtjening pr. time Antal sekretærer.
Kraftvarmeværkens rolle i fremtidens energisystem Lykke Mulvad Jeppesen
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Investor Præsentation Dalhoff Larsen & Horneman A/S OMX Aktionæraften 4. juni 2008 Jørgen Møller-Rasmussen, Adm. direktør.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Dansk Supermarked i korthed
Arbejdsmiljø i vandløbene Problemer og løsninger v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
Somatisk SOF Sydvestjylland den 22. januar 2014 Implementering af strategi for forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme for mennesker med en sindslidelse.
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
17. Januar 2007 Karine Bech Dialyse ved kronisk nyresvigt Perspektivering Karine Bech Overlæge, dr.med. Hvidovre Hospital Formand for projektgruppen.
Plan for den ældre medicinske patient Seminar om fremtidens indsats for ældre medicinske patienter Danske Regioner maj 2009 Pernille Slebsager.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
STRATEGI FOR MUDP INTRO Et enigt Folketing vedtog i februar 2015 lov nr. 130 om Miljøteknologisk Udviklings- og Demonstrationsprogram (MUDP).
EasyGo – løsninger i et europæisk perspektiv Mogens Hansen, CFO.
- Vores kerneopgave At udvikle og drive tidssvarende læringsaktiviteter, der skaber de kompetente medarbejdere, som omsorgs- og velfærdsområdet til enhver.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Dialogforum - Engrosmodel
Paradokser og Dilemmaer
Master i Projekt- og innovationsledelse
Lars Hvilsted Rasmussen
Q3 2007/08 præsentation, 27. august 2008 Ved CEO K. E
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Madkamp - DM i madkundskab
Virksomhedens omkostninger
Landsdækkende virksomhedskampagne
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
Præsentation af vores virksomhed
Energierhvervsanalyse
Den gode læge Yngre Lægers politik
Board meeting, Pandora A/S
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Energierhvervsanalyse
Indhold Visualiseringer Trafiksikkerhed Støj og Støv Der henvises i øvrigt til strategisk miljøvurdering, Lokalplan samt beslutningssag inklusiv bilag.,
MUDP handlingsplan for december 2017
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
Central kontra decentral
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Lægge Procent til eller trække procent fra
2 June 2014 Præsentation Resultater fra COWIs analyse af effekter ved Gribskov Kommunes mulige deltagelse i Nationalpark Kongernes Nordsjælland Nis Vilhelm.
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
(Firmanavn) forretningsplan
Danmarks befolkning og sundhed
Kursus for nye efterskoleledere
Effektiviseringer i Holbæk Kommune i perioden v/ Claus Strandmark
Kobling af økonomistyring og digitalisering
Handlingsprogram 2017 Årsrapportering Status pr
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2015/16
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Hovedtal og konklusioner for branchen
Ansøgningsskema CØ SMV Virksomhedens navn:
Nøgletal på vejområdet
UDBUD & KONTRAKTSTYRING
TEMPERATURMÅLING PÅ MØDE- OG KONFERENCEMARKEDET PÅ FYN
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
MUDP handlingsplan for december 2017
Generalforsamling, Nuuk 30. april 2019 CEO, Mikael Thinghuus
12. Oktober 2016 FM i praksis Dansk Rengøringsteknisk Forening.
Præsentationens transcript:

Q1 2006/07 præsentation, 7. februar 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai

(2) Rapport for 1. kvartal 2006/07 Forventninger til 2006/07 Patentsag – larynx-masken Fokusområder i den kommende periode Agenda

(3) Økonomiske resultater Q1 2006/07 Omsætning i Q1 på 163,7 mio. kr. mod 157,8 mio. kr. i Q1 05/06 – stigning på 4% (6% målt i lokal valuta) Omsætning af nyere produkter udgjorde 23% af den samlede omsætning EBIT blev i Q1 på 9,3 mio. kr. mod 8,6 mio. kr. i Q1 05/06 – stigning på 8% Frit cash flow i Q1 på minus 2,3 mio. kr. mod minus 7,6 mio. kr. i Q1 05/06 Note: Nyere produkter er produkter lanceret efter 1/

(4) Omsætning Omsætningen i Q1 ligger traditionelt lavere end i de øvrige kvartaler Omsætning i Q1 06/07 på- virket af den ekstraordinært høje omsætning i Q4 05/06 Vækst på 4% i DKK og 6% i lokal valuta Positiv effekt fra de to mindste forretningsom- råder Væksten i 2006/07 forventes stadig at udgøre ca. 7%

(5) Omsætning pr. forretningsområde Svag udvikling i omsætningen inden for de tre største forret- ningsområder VækstQ1 Respiratory Care4% Cardiology1% Neurology1% Training44% Immobilization og øvrige produkter11% Note: Vækstprocenter opgjort i lokal valuta

(6) Omsætning geografisk fordelt VækstQ1 Europa11% USA-1% Resten af verden-17% Tilfredsstillende omsætningsvækst på alle markeder i Europa bortset fra i UK Kontrakter med de største ind- købssammenslutninger forventes at medføre stigende omsætning i USA Note: Vækstprocenter opgjort i lokal valuta

(7) Resultat af primær drift (EBIT) Stigningen i EBIT til 9,3 mio. kr. fra 8,6 mio. kr. i Q1 05/06 skyldes en højere brutto- resultatgrad som følge af bedre salgsmiks og højere salgspriser samt lavere produktionsomkostninger EBIT-margin på 5,7% mod 5,4% i Q1 05/06

(8) Cash flow Forbedring af cash flow væsentligst som følge af lavere investeringer Cash flow fra driften steg til 9,8 mio. kr. fra 9,7 mio. kr. i Q1 05/06 Frit cash flow forbedret til minus 2,3 mio. kr. mod minus 7,6 mio. kr. i Q1 05/06

(9) Strategi 2008 – opfølgning I Q1 06/07 er der igangsat aktiviteter for at sikre: Øget fokus på centrale kunder Effektivisering af den overordnede porteføljestyring Større direkte kundeansvar hos landecheferne Mere markedsorienteret udviklingsproces Mere fleksibel struktur inden for produktudvikling Styrkelse af product management-funktionen Reduktion af stykomkostningerne

(10) Vækstdrivers i den kommende periode Fornyelse af kontrakter med tre af USA's største ind- købssammenslutninger omfattende ventilationsposer Indgåelse af ny kontrakt omfattende larynx-masker med USA's største indkøbsforening Fortsat fokus på porteføljestyring og prisdifferentiering Ændret salgsfokus i UK inden for Respiratory Care og Cardiology understøttet af ny incentive-struktur Ændret salgsfokus i USA inden for Respiratory Care og Neurology med vægt på direkte salg til hospitaler og GPO'er Lancering af nye produkter i Q2 og Q3 06/07 inden for Respiratory Care samt lancering af forbedrede produkter inden for Neurology

(11) Rapport for 1. kvartal 2006/07 Forventninger til 2006/07 Patentsag – larynx-masken Fokusområder i den kommende periode Agenda

(12) Omsætning i niveauet 765 mio. kr., svarende til en vækst på 7% EBIT margin i niveauet 13%, svarende til ca. 100 mio. kr. Resultat før skat i niveauet 12% af omsætningen svarende til ca. 90 mio. kr. Frit cash flow i niveauet 60 mio. kr. ROIC på ca. 11% Lønsomhed har første prioritet Forventninger til 2006/07

(13) Rapport for 1. kvartal 2006/07 Forventninger til 2006/07 Patentsag – larynx-masken Fokusområder i den kommende periode Agenda

(14) Patentsag vedr. larynx-masken – status Efteråret 2005: LMA stævner Ambu Tyskland for krænkelse af et tysk patent vedr. forstærkningen af spidsen af larynx-masken August 2006: Afsigelse af dom. Ambu krænker patent August 2006: Lancering af ny version af larynx-masken på det tyske marked – ingen negativ effekt på salget Sept. 2006: Ambu anker dommen – forventet domsafsigelse i december 2007 Efterfølgende: LMA stævner Ambu Holland og Ambu Frankrig for patent- krænkelse Status: Tre verserende sager. Ambu bestrider krænkelsen og vil anfægte gyldigheden af LMA's patent. Endnu ingen negativ effekt på omsætningen af larynx-masker.

(15) Rapport for 1. kvartal 2006/07 Forventninger til 2006/07 Patentsag – larynx-masken Fokusområder i den kommende periode Agenda

(16) Fokusområder i den kommende periode Implementering af aktiviteter for at øge væksten inden for såvel nyere som mere modne produkter Forbedring af innovationsprocesserne Lancering af nye og forbedrede produkter Fortsat effektivisering af produktionen Fokus på reduktion af stykomkostningerne – herunder øget fokus på indkøb Omkostningsfokus – herunder fortsættelse af produk- tionsstrategi med øget produktion i Asien Overveje mulighederne for akkvisitioner

(17)