Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Erhvervsservicecenter for Københavns Amt
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
10 Konkurrencesituation
LinkedIn Intro.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Analyse af eksterne og interne forhold
Skriftlige opgave kom IT
Praktisk segmentering
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Synlig ledelse i krisetid
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Markedsvurdering.
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
1. Virksomhedens strategiske planlægning
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
HVORFOR MARKEDSFØRING I SOCIALE MEDIER? Jean Paul 2øma Den
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Reklame & Markedsføring
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING A – Schønberg
Tommy Engedal Kronborg
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Forretningsplanen Emner du skal have viden om ved start: Download forretningsplan i en word-fil på
Avis elbil plug and play Avis gør det nemt og billigt at være miljørigtig.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
PRODUKTION I UDLANDET Direkte investering Joint Venture Licensproduktion Franchise.
Virksomhedens udvikling
Målgrupper og segmentering
FORRETNINGSPLAN.
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Markedsføring og reklame
Funktioner og arbejdsdeling
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Navn på jeres idé Jeres navne:
Idegrundlag og målsætninger
Company programme - Veda
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Markedsanalyse for LSC
ERHVERVSCASE Generelt
(Firmanavn) marketingplan
6. Virksomhedens indtægter
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?

1. Del - beskrivelse af uddannelsen Indholdsfortegnelse Begrundelse af valg (indledning) Beskrivelse af jobbet (hvad laver en ?) Hvilke krav stilles der til dit fremtidige valg af job (fordele/ulemper ?) Økonomi under uddannelse (elevløn/SU?) Løn og ansættelsesforhold (hvad tjener ?) Tidsforløb (hvor lang tid tager det at blive ?) Afrunding (hvad har jeg lært om min uddannelse?) Litteraturliste med eventuelle web-adresser Sidetal

2. Del – forretningsplanen (din egen virksomhed) Personprofil Virksomhedsprofil Idegrundlag Markeds- og kundebeskrivelse Markedsføring Konklusion

Personprofil: Personlig kunnen (hvad er jeg god til? Social, åben, energisk, smilende osv.) Faglige egenskaber (Er der noget fagligt jeg er god til, f.eks. Matematik eller sprog?)

Virksomhedsprofil: Virksomhedsform (A/S – I/S – ApS) Beliggenhed (Hvor skal min virksomhed ligge?) Sortiment (Hvad skal jeg sælge?) Pris- og kvalitetsniveau (lav/høj pris/kvalitet) Personale (hvem vil jeg ansætte og hvorfor?) Service (hvad vil jeg tilbyde mine kunder som en ekstra service?)

Idegrundlag (SWOT-analyse): Stærke og svage sider (det jeg selv har indflydelse på) Trusler og muligheder (det jeg ikke selv har indflydelse på) Målgruppe Eksempel på SWOT-analyse

Markeds – og kundebeskrivelse Markedets størrelse (hvor stort et område vil jeg dække?) Markedets karakteristika (hvem er kunderne?) Konkurrencesituationen (hvem er konkurrenterne?)

Markedsføring: Hvordan du har tænkt dig at markedsføre konceptet? (hvordan vil du reklamere for din virksomhed? Medier kunne f.eks. være: Internet, avis, tv, ugeblade m.fl.) Husk at vælge medier i forhold til jeres målgruppe!!

Afrunding Hvad er min konklusion på min forretningsplan? (kan det overhovedet lade sig gøre at iværksætte min virksomhed)